{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om sidevogn??
  • #1   28. mar 2006 En motorcykel skal godkendes og synes hvis du monterer sidevogn, da det skal noteres på din reg. attest.

    Smed


  • #2   29. mar 2006 HUSK, at du jo også skal have kørekort til sidevogn. hvis dit kort er næsten lige så gammelt som mit, så har du ikke automatisk kort til sidevogn.

  • #3   29. mar 2006 http://www.sidevogn.dk/
    De har nok svar på de fleste spørgsmål omkring sidevogn


  • #4   29. mar 2006 Uha det er et større projekt... Det er faktisk kun meget få cykler der er godkendt til det formål. Jeg mener at det er impotøren af din cykel du skal have fat i og så spørge ham om den er godkendt til at kører med sidevogn. Selve sidevognen må du godt bygge selv, men at finde en cykel du må sætte den på - det er sværere. Mener så du skal have en godkendelse fra impotøren og den skal du have med til syn.... (for flere år siden prøvede vi nemlig at få godkendt en cykel til sidevognskørsel -men det lykkedes aldrig. Dengang var det denne fremgangsmåde) Håber du kan bruge det til noget med start ved impotøren af den mc der skal trække cyklen....Held og lykke med projektet

  • #5   29. mar 2006 Micharl F:

    Er du sikker på det?!?
    Jeg mener at alle som havde kort før overgang til lille/stort-kørekort-reglerne, fik konverteret deres kørekort, så de måtte køre med sidevogn også.

    Hygge
    Claus


  • #6   29. mar 2006 Øhh, på mit kørekort står der kun et stort A, men der er afbilledet to små motorcykler. Kørekortet er udstedt i juni måned 1996.

    Der står altså hverken "A1", eller "A2"...

    Hvad betyder det så?!?

    Hygge
    Claus


  • #7   29. mar 2006 Har selv fundet svaret :o)

    Jeg har en begrænsning der her "100". Det betyder at jeg IKKE må køre med sidevogn.

    ...ikke at jeg nogensinde vile gøre det alligevel :o)

    Hygge
    Claus


  • #8   13. jun 2010 Mit kørekort er fra før de nye regler, hvor sidevogn er incl. Derfor har jeg netop været på kursus på kørebane. Det tog 1 time. Prisen var ca. kr. 500,- + et nyt kørekort - kr. 260,-
    Så det er da til at overkomme at køre lovligt.


  • #9   13. jun 2010 jeg har fået det nu men gav vis 800kr

Kommentér på:
Regler om sidevogn??

Annonce