{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

først i butikken og derefter på nettet {{forumTopicSubject}}

så lige dette indlæg og tænkte hmmmmmmmm.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=13614
Er der virkelig mange der gør det??
Går ind i en butik og lader som om de skal købe en dragt, prøver en masse forskellige og derefter bestiller det på nettet... Lidt fedterøvsagtig gjort, eller hvad?

Mvh/

Uffe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  først i butikken og derefter på nettet
  • #2   29. mar 2006 det gør jeg sgu også..........kan jeg spare kassen så må jeg indrømme at jeg køber på nettet.

    I min egen butik har jeg også kunder der gør det samme, men heldigvis kan de så købe i min netshop......

    moralsk forkert...ja, men jo flere penge til benzin, jo flere kilometer får jeg på klokken !!

    og så blir der råd til flere af de her :

    www.dk.autothek.com


  • #3   29. mar 2006 Personligt udstyr, som hjelm, tøj, støvler og handsker køber jeg ved den lokale mc pusher. Har ikke tålmodighed til at skulle ind og prøve flere forskellige ting, notere mig navn, str osv og så hjem og finde et sted at bestille det på nettet. For slet ikke at snakke om ventetiden for at at få sige sine varer. Nej, tålmodighed er ikke min stærke side smiley

    Dele til cyklen bestiller jeg til gengæld gerne over nettet. Der er det væsentligt nemmere at gå ind og bestille efter mc model, årgang osv. Og et eller andet sted skal man jo spare smiley


  • #4   29. mar 2006 hej
    Jeg ville også altid købe dragter, hjælme handsker osv i den lokale.
    men dæk og ting til min kværn køber jeg altid på nettet, feks har jeg søgt et par alu fælge til ,in bil, der var 5k at spare hvis jeg købte dem feks i tyskland.
    Globaliseringen gør at folk køber i andre lande, men så må den "lokale" bare finde andre steder at tjene penge, og for alt i verdenen yde god kunderservice. Det kan godt være et problem efter min mening.


  • #5   29. mar 2006 Stumper er jo også fair nok. Der har man jo ikke stået og spildt en lokal sælgers tid, før man bestiller tingene på nettet..

    Mvh/

    Uffe B


  • #6   29. mar 2006 Jeg plejer at oplyse forhandleren om prisen på nettet og så har han selv muligheden for at sælge sin vare. Der er ingen der skal begynde at påstå at danske forhandlere ikke kan konkurrere med udlandet pga momsen. Det er et spørgsmål om avancen og typisk er det ikke så sindsygt mange penge, dog nok til at jeg gerne vil købe i udlandet.

    Et eksempel er f.eks. min hjelm.
    Pris hos FC-Moto: 3500 kr incl fragt.
    Pris hos forhandler i Aalborg: 4200 kr

    Jeg fik anbefalet hjelmen hos forhandleren og prøvede den. Jeg undersøgte prisen og vendte tilbage til forhandleren og bød 3800 kr. Det var forhandleren ikke interesseret i og så købe jeg den hos FC-Moto og fik den leveret på min adresse.
    700 kr sparet. Skattefrie. 70 liter benzin til 10 kr literen. Omkring 1000 km på MCen gratis.

    Hvis forhandleren vil sælge må han jo tilpasse sig markedet. Det betyder at han må arbejde på sine indkøbspriser. Især hvis han ikke kan slå 400 kr af prisen.


  • #7   29. mar 2006 Jeg har absolut ingen skrubler med at prøve tingene i forretningen og så bestille på nettet. Og det er firmaerne sgu selv ude om. For mange gange følger hjelm/tøj mærkerne diverse maskin importører. DVS at forretningen som sælger dianese måske ikke sælger alpinestars. Det samme med hjelme, man ser sjældent Arai hjelme hos en suzuki forhandler (det er shoei). OG når man kan få en sort Arai RX7 hjelm til 300 euro, hvorfor skal man så betale 5300 hundrede herhjemme????
    Så hvis de ikke gør som heintzelman siger, så er der købt på nettet. Og mon ikke deres avance på tøj og hjelme er ca det samme som i alm. tøjbutikker?? det er jo omkring 200% Så nej jeg har ingen problemer. Men står jo heller ikke og bruger ekspedientens tid, jeg prøver bare, det behøver de jo ikke at stå og hjælpe med


  • #8   29. mar 2006 Hvis jeg får lavet service på min kværn på et værksted, så syntes jeg sku det mindste de kan gøre er at bruge lidt tid på at vejlede mig om udstyr, også selv om jeg køber det på nettet...

    det må mc forhandlerene bare lære at leve med.

    der er da også mange der køber MC i f.eks. tyskland, er det også dobbelt moralsk, hvis man har prøvet en brugt kværn hos en forhandler???


Kommentér på:
først i butikken og derefter på nettet

Annonce