{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sportstourer eller sportsmaskine
  • #1   2. apr 2010 hvis hun vil brokke sig sig over noget så er det vel bare at give den lidt mere gas? så kan man vel i teorien kører 200-300 km på alle sammen:-)

  • #2   2. apr 2010 på de to første tror jeg ikke hun brokker sig, men afgjort på de to sidste.
    har selv kørt ture sydpå med kone på 500+ km pr dag på cbr 1000


  • #3   2. apr 2010 He he .. nu er det ikke fordi hun brokker sig... jeg vil bare gerne ha' en hvor hun også sidder fornuftigt, vil jo gerne ha hun har lyst at køre med

  • #4   2. apr 2010 forskellen på en sporttoure og en racer. hvordan man sider på den . et alternativ til cbr 1000 er evt en cbr 1100 blackbird. eller en hayabusa.
    også er sport toure billiger i forsikring en fireblade og r1.


  • #5   2. apr 2010 Allan - en forskel jeg har oplevet ved skift mellem de to kategorier er cyklens indflydelse på min kørestil. Jeg havde før en fireblade og jeg skulle virkelig tage mig sammen for ikke at trække den på baghjul, accelerer og generelt køre lidt for stærkt. I dag har jeg knap så svært ved at "tøjle" min indre legedreng. Alder og modenhed har naturligvis også indflydelse på dette men min oplevelse er at også cyklens natur har afgørende indflydelse på dette.

  • #6   2. apr 2010 Rasmus H

    dvs at jeg skal købe en tourer.... gider ikke det baghjulspjat.. men vil gerne fremad istedet smiley


  • #7   2. apr 2010 kan altid anbefale "færgen".. min frue har aldrig brokket sig over at sidde bagpå. der er virkelig god komfort.

  • #8   2. apr 2010 Kent

    klart en fed maskine... men for dyr for mig !!


  • #11   2. apr 2010 Hi hi Ja Allan det skal jeg jo ikke afgøre og det kan da også sagtens tænkes du har mere selvdiciplin end jeg har, eller havde!
    Det er jo heller ikke sådan at min nuværende cykel konstant har alle hjul i asfalten, men så er det som oftest mere et "uheld" end det er provokeret.
    Jeg ved godt at mange vil være uenige med mig men jeg syntes måske bare at den relativt dårligere komfort der ligger i de mere sport prægede maskiner skal opvejes af en bedre svingevne, men personligt mener jeg at disse ekstreme svingevner stort set kun kan udnyttes på en bane. Så vil jeg hellere sidde bedre, nyde den lidt større vægt og deraf stabilitet, udnytte moment frem for omdrejninger og hvor jeg køre mest har svingene en karakter, der overhovedet ikke er et problem for en tourer.

    Mit råd vil dog vær at du må ud at prøve dig frem. Der er mange CBR1000 og CBR900 til salg rundt omkring hos forhandlere så det må være ret let at prøve sig lidt frem.

    VFR 750/800 er også en mulighed.


  • #12   2. apr 2010 Rasmus H

    tja.. har en VFR... men den er "blevet for lille "

    smiley


  • #13   2. apr 2010 Ja det har du jo.
    Hvordan for lille? Fysisk eller effekt?


  • #14   2. apr 2010 begge dele... syntes ikke den er behagelig på fx motorvej m konen bagpå... så derfor vil jeg ha både en hurtigere men også tungere

Kommentér på:
Sportstourer eller sportsmaskine

Annonce