{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan måler politiet
  • #1   12. apr 2010 på et rullefelt. problemet opstår også vis du er medvirkene i en ulykke ofg de opdager du ikke har kørekort til cyklen så har du ingen forsikring der dækker noget som helst. så du skal betale ALT fra egen lomme. og det bliver MEGET DYR.


  • #2   12. apr 2010 sender den i synshal og der kontrolerer de om begrænsning sidder hvor den skal ,

  • #3   12. apr 2010 forsikringen dækker ALTID i første omgang - det er lovpligtigt. Men de vil helt sikkert køre en régres sag på dig bagefter...

  • #4   12. apr 2010 Ja okay, men alle siger bare at forsikringen altid har gået ind og dækket, og chancen for at bli taget er næsten 0 %

  • #5   12. apr 2010 Politiet har et antal mobile rullefelter. De bruges bl.a. til at konstatere hastighed på scootere, men kan vel også anvendes til andre formål.
    Ellers er dermingen tvivl om at du bliver indkaldt til syn hvis du bliver standset. Og alle fordomme om hvor stupide bent betjent er kan du godt begrave. De kan sagtens gennemskue hvis begrænsningen mangler


  • #6   12. apr 2010 Hehe ja den er selvfølgelig rigtig musse hehe smiley

    Ja for jeg går sku bare og bliver fristet selv forhandlerne ku ik forstå jeg kørte jeg med begrænsning, så tænkte jeg nu må jeg altså li høre folk herinde hehe smiley

    Men selvom jeg bliver kaldt til syn, kan man vel også nå at komme begræning i inden eller ?


  • #7   12. apr 2010 skal man ikke have det til at at stå på registrerings att. ? at den er drosslet og synet med det ?

  • #8   12. apr 2010 Ja netop, det er også li det med hvis andre bliver voldveret i et uheld, det er det der har holdt mig fra at gøre det, ja jeg beholder sku den begrænsning i og nyder livet på cyklen, det er også godt nok og ha noget at glæde sig til hehe smiley

    Heeh ja blev helt urolig Hr betjent heeh smiley


  • #9   12. apr 2010 Jonas P.

    Du bestemmer selvfølgelig selv, hvad du vil gøre. Men fjerner du din begrænser og derefter gør dig skyldig i en ulykke, hvor modpart bliver slået til lirekassemand, så har du reddet dig en gæld på halsen, som du kommer til at banke af på, resten af dit liv... medmindre du bliver Lotto Millionær.

    Det er muligt, at forsikringen dækker i første omgang. Men jeg lover dig, at de kommer efter dig igen og haler dig gennem hele møllen for at få slanterne tilbage. Og de vinder.


  • #10   12. apr 2010 Ja det tænkte jeg nok smiley

  • #11   12. apr 2010 Ryger man i en ulykke med personskade så bliver mc´en undersøgt mht ydelsen. Det er standard. Om det så overholdes i praksis ved jeg ikke.
    Kører du en stor mc med lille kort, så dækker din forsikring i første omgang, men forsikringen vil herefter opkræve penge af dig, da du reelt ikke er forsikret.
    Så det kan blive en dyr omgang hvis man laver en ulykke, og man kan komme til at skulle betale en hulens masse penge i erstatning for personskade samt materiel skade.. Det kan hurtigt rende op i hundrede af tusinder eller millioner afhængig af skadens omfang.

    Så hvis du spørger fordi du overvejer at køre med flere hk end tilladt, så er det op til din egen samvittighed (og IQ) om du vil køre uden kørekort og dermed køre uden nogen former for forsikring. Der er mange der gør det som sikkert vil sige der intet sker ved det, ligesom du selv siger at du har oplevet forhandlere sige samme). Men den dag vedkommende ryger i et uheld, vil vedkommende nok sige anderledes.

    Ja chancen er lille for at blive taget, men den er der! Og den kan koste kassen.

    desuden kan du jo spørge dig selv om hvorfor mon politikerne har lavet netop den lov for18-21 årige. Der er en grund til det, selvom de fleste synes det er uretfærdigt smiley


  • #12   12. apr 2010 Har helt samme holdning også derfor jeg har kørt med det, men fristelsen er stor, men ja lader den sku sidde, kan godt høre at det jeg mente også holder

  • #13   12. apr 2010 Tro mig - forsikringsselskabet betaler IKKE hvis de finder ud af du har snydt med begrænsningen.

    De vil ikke betale en krone mere end nødvendigt....


  • #14   12. apr 2010 Liltorp Racing Team............. L--> Tvivler på at politiets rullefelt, bruges til andet end scootere og knallerter... Hvad jeg ved, bliver cyklen ikke spændt fast og måler kun km/t....

    Ville nødigt stå med en mc på deres rullefelt og smide hastigheden op på 160 km/t


  • #15   12. apr 2010 Michael B>>>nej det vil IKKE blive opdaget i en synshal, da synsmændene IKKE skiller køtj. ad for at kontrolle, da det ville være for omstændigt.

    Der er kun muligheden for at politiet sender den til teknisk undersøgelse hos dem selv eller DTI eller lign. virksomhed.



  • #16   12. apr 2010 ok troede det var en synshal der undersøgte for dem . min fejl

  • #17   12. apr 2010 Ja okay, det lyder da godt nok lidt vildt, så må de satme have en 100% sikkerhed før de sender din cykel afsted så

  • #18   12. apr 2010 altså hvis ikke forsikringsselskabet giver dig billigere forsikring fordi du kører med 34Hk(og det gør de med garanti ikke) så er det vel fordi de ikke anerkender droslingen og dermed må din pris gælde som var motorcyklen i normal tilstand dvs. ikke-begrænset.


    Det er jo ét argument for hvorfor jeg tror man godt kunne vinde en regrés sag. Om det holder i retten/praksis aner jeg ikke, men det er nok heller ikke værd at satse på det smiley


  • #19   12. apr 2010 steffen>>>prisen på forsikring har intet med sagen at gøre....hvis du har kørekort til lille mc, men har ført en stor, kører du reelt set UDEN kort til dette køtj, hvorfor et forsikringsselskab KAN gøre regres mod dig i tilfælde af ulykke/skader..

    Personligt tror jeg nu nok, de ville sørge for at kradse deres penge ind igen


  • #20   12. apr 2010 Og lur mig, at hvis de bestemmer sig for at tjekke køretøjet, så får du ikke en uge til at gøre det i lovpligtig stand! Så bliver den afhentet på stedet!
    HVIS det skulle ske!


  • #21   13. apr 2010 ja okay, men det vil det bare være lidt vildt, at man bare li sådan mister sit køretøj

  • #22   13. apr 2010 "opdager du ikke har kørekort til cyklen så har du ingen forsikring der dækker noget som helst. så du skal betale ALT fra egen lomme"

    "forsikringen dækker ALTID i første omgang - det er lovpligtigt. Men de vil helt sikkert køre en régres sag på dig bagefter..."

    "Tro mig - forsikringsselskabet betaler IKKE hvis de finder ud af du har snydt med begrænsningen."

    "hvis du har kørekort til lille mc, men har ført en stor, kører du reelt set UDEN kort til dette køtj, hvorfor et forsikringsselskab KAN gøre regres mod dig i tilfælde af ulykke/skader.."

    _______________________________________________

    Der er utroligt at læse i tråd efter tråd om dette enme, at folk gætter om forsikring, og derefter skriver som om det er kendsgerninger de ved noget om.
    Forsikringsselskabet dækker altid ved ansvarsskader, med mindre der er handlet groft hensynsløst - det har intet at gøre med HK eller kørekort.
    De kan heller ikke kræve pengene tilbage fra skadevolder bagefter.

    Det er 100 % reguleret ved lov, og helt ens for alle selskaber.

    ___________________________________________

    Færdselsloven § 108 stk. 2

    Forsikringsselskabets hæftelse og regres

    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    ”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    __________________________________________

    Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort.
    Det er udelukkende handlingen/trafikforseelsen der tæller, og hvis en dommer vurderer at der er handlet groft hensynsløst, skal man betale - kørekort eller ej, hvis der ikke er handlet groft hensyndløst skal der ikke betales - kørekort eller ej.


  • #23   13. apr 2010 Tviver på at den paragraf kan stå alene?

    For der må gælde andre regler fx hvis man skriver under på at forsikre ens egen mc med 34hk, og så kører den med fx 100hk. Det er jo noget der ligner dokumenfalsk overfor forsikringsselskabet, og så endda med overlæg. Så mon ikke der er en anden paragraf der træder i kraft der?

    Derudover kan forsikringsselskaber have klausuler netop i tilfælde med forsikriner på små mc´er, da de godt kender skaderisikoen for´unge der kører stor mc.

    Dertil kan der vel dømmes uagtsomhed netop hvis man kører en stor mc men lille kort, da man jo netop gør det med fuldt overlæg og netop ikke har kort til cyklen?

    Er der ikke også noget med at det skal stå i reg attesten at cyklen er droslet? (eller husker jeg forkert) for i så fald, ja så overskrider man jo de 20% motorforøgelse ved at åbne op for maskinen, og derved er den ulovlig (og så er der vel en anden paragraf der træder i værk?) eller?

    Det er ikke så simpelt lige at finde en enkelt paragraf der altid gælder, for der er altid andre paragraffer der kan træder i kraft i specielle tilfælde

    Der må være nogle der har erfaringer med netop dette?




  • #24   13. apr 2010
    "Der må være nogle der har erfaringer med netop dette?"

    Ja, det har jeg - jeg er examineret assurandør, og har arbejdet med det i 20 år.
    Et selskab kan ikke klausulere sig ud af lovgivningen.



  • #25   13. apr 2010 steffen>>>prisen på forsikring har intet med sagen at gøre....hvis du har kørekort til lille mc, men har ført en stor, kører du reelt set UDEN kort til dette køtj, hvorfor et forsikringsselskab KAN gøre regres mod dig i tilfælde af ulykke/skader..

    Personligt tror jeg nu nok, de ville sørge for at kradse deres penge ind igen


    .................

    Du misforstår mig. Hvis forsikringen ikke regulerer ved den årlige præmie når en MC drosles ned til 34Hk så må forbrugeren tage det som et udtryk for at han er forsikret på en maskine der ikke er droslet.


  • #26   13. apr 2010 Jeg ringede og spurgte om min forsikring ville gøre forskel på om min var droslet eller ikke, de sagde at det intet har med dem at gøre, så prisen er det samme.

    Men steffen det vil sige at de dækker alt person skade, eller hvordan er det helt det fungere?


  • #27   13. apr 2010 @Steffen
    Det var nu mest denne sætning: "kører du reelt set UDEN kort til dette køtj, hvorfor et forsikringsselskab KAN gøre regres mod dig i tilfælde af ulykke/skader.."

    Og det kan de ikke.

    @Jonas - både personskade og tingskade, - ansvarsdækningen dækker på samme måde, uanset om din MC er droslet eller ej.

    ( Det skal dog ikke opfattes som om jeg synes det er en god idé at køre på stor MC med lille kort - det har ingen betydning for ansvarsdækningen, men der er mange andre gode grunde til at køre efter reglerne )




  • #28   13. apr 2010 Ja okay, jamen har heller ikke den mening men, vidste simpelthen ikke reglerne rigtigt og alle sagde noget forskelligt, men tusind for tak for dine svar smiley

  • #29   13. apr 2010 Tænkte mere på erfaring i forhold til at have lavet nummeret og være blive knaldet på det. smiley
    hvad med uagtsom? Hvad er definition af det?


Kommentér på:
Hvordan måler politiet

Annonce