{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. Dragstar 650-1100 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Jeg er igang med at kigge efter min første motorcykel.. Først var jeg sikker på at jeg skulle have mig en racer, men ville alligevel gerne prøve en "cruiser/chopper" inden at jeg købte en racer da der jo er nogle penge at spare på forsikring osv smiley

Jeg prøvede en Xvs 650 idag med thunderbike udstødning og et "kit" så den skulle have 10 hk mere ifølge forhandler???

Den lød rigtig godt og var fed at køre på, men er meget i tvivl om en 650ccm bliver kedelig efter 2-3 sæsoner??

Hvad er jeres erfaringer med 650'ern har i kørt træt i den og skiftet til 1100 eller?

Udover det, har i så været på en længere rejse (frankrig, Spanien) med en 650'er og hvordan klarede den motorvejen?

Det skal lige siges at det kun er dragstar serien jeg kigger efter da jeg synes de er pænest og der findes så mange dele til den smiley

Mvh Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Dragstar 650-1100
  • #1   27. maj 2010 Hvis du allerede efter prøveturen opfatter den som sløj, så skal du ikke købe den. Der findes en del sofacykler i 7-800 cc områderne der er en del kvikkere, men ellers vil jeg da sige, at du skal gå efter en 1100, hvis det skal være en dragstar

  • #2   27. maj 2010 Det er måske også forkert skrevet, for jeg synes der var masser af underholdning i, men synes bare at man hører om så mange der siger at man lige så godt kan gå op i 1100 fra start af, da 650 motoren er for lille ??

    Det der er vigtigt for mig også er at den kan køre lange ture hvor den kan følge helt med trafikken..


  • #3   27. maj 2010 Du bliver nok hurtigt træt af en 650...Der er ikke meget træk i..


  • #4   27. maj 2010 Hej Kasper.
    Jeg har en Dragstar 650'er og mit råd vil være at gå direkte op i en 1100'er - hvis altså økonomien tillader det.

    Det er ikke fordi 650'eren er kedelig og ikke lyder godt, men man kan sagtens mærke, at den ikke har mange hestekræfter. Er man to på cyklen er den meget sløv. Men den ser jo ud af meget mere end den er. smiley

    På motorvej er det anstrengende at køre 130 km/t og det er jo tæt på dens topfart. Jeg ville ikke vove at køre til Frankrig eller Italien på den, men om det er anderledes/bedre på en 1100'er kan jeg ikke sige.

    Hvad er det for noget "10 HK kit", du nævner?


  • #5   27. maj 2010 Jamen det var denne her jeg prøvede (link fjernet)

    Der fik jeg at vide, at det kit gav 10 hk ekstra, om det er sandt det kan jeg ikke svare på smiley

    Jeg har godt kigget på din Musse :), men der er ikke andet at gøre end at få prøvet den 1100'er og mærke forskellen! der er bare lige den lille prisforskel på de 30-40.000 men de er jo givet godt ud hvis man slipper for at skifte cykel smiley


  • #6   27. maj 2010 Jeg var også lidt skeptisk og spurgte om de havde haft den på rullefelt! men kanon service jeg fik der og flink fyr! jeg fik at vide at kittet ville give 6 ekstra på en 1100... Nå jeg må ud og prøve en 1100 smiley

  • #7   27. maj 2010 Hvad skal din nye cykel være musse?

  • #8   27. maj 2010 Wow, den er flot! Og næsten ny.
    For 95.000 kr burde du kunne finde en rigtig flot 1100'er, der blot er lidt ældre og har lidt flere km i bagagen.


  • #9   27. maj 2010 Hej Erik ja den var nemlig rigtig flot!

    Jeg har kigget på nogle modeller fra 1999-200 til omkring de 95.000 ja! 20.000 er vel heller ingen km for sådan en motor?


  • #10   27. maj 2010 @Kasper: Min har kørt 35.000 km nu på 10 år og er (tilsyneladende) i super stand. Starter og kører perfekt. Jeg er ikke så motorkyndig som så mange andre i dette forum, men jeg vil da tro at en V2'er der livet igennem kører med få omdrejninger holder langt bedre end sportscykler.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. Dragstar 650-1100

Annonce