{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.566 visninger | Oprettet:

Hjelm igen... Sidste tråd fra mig ;) {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har kigget kigget og kigget endnu mere på nettet, er jeg blevet enig med mig selv om jeg vil have en fuldface hjelm.

Eneste krav er den skal kunne flippes up, og helt over i nakken.

Har PT fundet 2 hjelme der kan det.

Shark Evoline 2 http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/shark-evoline-series-2/

eller

Roof Boxer V8 (enten i black/grey(videon) eller black/white eller bare gloss black) http://www.youtube.com/watch?v=v2_iUZAiyQ0


De koster cirka det samme.

Roof hjelmen ser klart mest cool ud "lukket", og lidt dum (se video) åbnet efter min mening.

Shark hjelmen er ganske pæn lukket, ligner en normal fullface, og når den er åbnet med chinbar i nakken, falder den noget mere ind i selve hjelmen end Roof'en gør.


Har læst anmeldelser til begge hjelme, Shark hjelmen skulle være lidt bedre, ang vindstøj osv.

Men er bare så meget i tvivl, da jeg godt kan lide Roof, mens den er lukket, men knap så meget åben.. smiley


Køre på en intruder så ikke fordi jeg skal køre ret stærkt med hjelmen i længere tid.


Håber nogle har et par gyldne råd, fordi har godt nok svært ved at vælge.

Evt et sted i DK hvor man kan prøve Roof hjelme? Aldrig set dem før en nævnte dem for mig igår.


På forhånd tak igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelm igen... Sidste tråd fra mig ;)
  • #1   12. jun 2010 Jeg kan ikke tænke på andet end hvordan man ender hvis man styrter med hjelmen åben, fy for fanden!! Det eneste rigtige er imo en fullface hjelm.

    Men skulle jeg vælge en af de 2 havde jeg valgt Shark.


  • #2   12. jun 2010 Shark uden tvivl. Den anden ligner noget katten kastede op i sidste uge.

  • #3   12. jun 2010 Rasmus ØH : Total rigtigt. Planen er også at køre med den åben stille i byen, eller når der virkelig er varmt om sommeren.

    Men tror også indtil videre jeg er mest hookede på Shark, den anden er desværre alt for "ugly" når den er åben. Men har langt federe graphics.

    Vi får se, bestiller ikke idag hehe.


  • #4   12. jun 2010 Rasmus du tænker kun på styrt fordi du kører på en racer. Du skulle prøve at køre på en cruiser.

  • #5   12. jun 2010 Roof hjelmen er klart den fedeste af de to.

  • #6   12. jun 2010 Jonas: True, er sikkert lidt rigtigt, jeg kunne ALDRIG finde på at køre med andet end en fullface på en af mine gamle racere.

    Men som der blev sagt igår til mig i en anden tråd jeg startede, så styrtede Jason Watt vidst kun med 70km i timen.

    Det handler bare om at være uheldig nok, så kan alt vel ske, hehe.

    Men nu køre jeg virkelig pænt da jeg har kørt stærkt og risikeret nok med fart, til jeg ikke vil det mere hehe.

    Kom gerne med flere meninger alle (eller andre alternativer smiley )


  • #7   12. jun 2010 Og når man kører cruiser er man udødelig og har faktisk ikke brug for andet end en æggeskal og læderjakke med frynser på?

    Naivt, der kan sgu lige så godt løbe en kat, et barn, Hr. jensen på 113 eller en fodbold ud foran dig! Man har altså ikke altid skylden i uheld, racer eller ej. Og det gør mindst lige så ondt at vælte på en chopper!

    Jeg vil ikke blande mig i hjelm valg, men om det så havde været en scooter havde jeg valgt en fullface.

    Held og lykke med købet Tommy


  • #8   12. jun 2010 Kender ikke Shark, men har en Roof Boxer,. meget cool,. masser af vindstøj, kikset låsemekanisme, regner ind.

  • #9   12. jun 2010 Om du så bare kører 30, så vil du stadig være i stand til at få flået kæben af, hvis du kører med åben hjelm.

    Jeg blev kørt ned for ca. et år siden - på en 30'er scooter. Hun overholdet ikke sin ubetinget vigepligt og hamrede ind i siden af mig. Hjelmen så ikke bestemt rar ud bagefter en flyvetur for mit vedkommende - og havde jeg været drejet bare lidt, så havde den også været skabet helt ned af visiret.

    Det behøver nu en gang ikke være dig selv, der formår at skabe ulykken, tværtimod.

    Ville selv vælge den Shark - Roof'en ser noget "spacey ud"


  • #10   12. jun 2010 ja, jeg læner også mere og mere mod shark.

    Den anden er pæn nok lukket synes jeg, men åben ligner den noget der er løgn.

    Flemming R: Har du seriøst en? og er den så ringe? ja så siger det vidst jeg selv hvad jeg skal have hehe.


  • #11   12. jun 2010 Det er osse rigtigt at når man kører langsomt på en vs 1400 så kan der ikke ske noget som helst

    eller
    hov vent lige.....


    (link fjernet)
    http://static.blogo.it/motoblog/haley_crash.jpg
    http://farm4.static.flickr.com/3190/2659859628_1e6a3eac8f.jpg
    (link fjernet)
    http://www.texarkanagazette.com/news/localnews/2009/02/27/MotorcycleWreck.jpg


  • #12   12. jun 2010 Ja, jeg har en,. du må gerne købe den,. man må bestemme sig for om design er vigtigere end funktion og sikkerhed, det følges desværre sjældent ad.

  • #13   12. jun 2010 Jamen GUD... skal GUD skrive her i igen? troede du havde nok i min anden tråd "GUD"...

    Anyway, de 2 øverste er sku hans egen skyld (de billeder du linker)

    og umiddelbart ser det da ud til 4 og 5 har kørt lidt stærkt, specielt hvis man ser på hakket ind i den hvide bil...

    og dig GUD! Er du ikke er helt normal? Fordi hvis du er, så kan du sikkert se at jeg er ved at finde noget andet end en såkaldt "Skal" hvorfor kommer du så her igen og spiller smart? Du vil åbenbart gøre dig opmærksom i alt... Er fint nok hvis det har noget med tingen at gøre... De billeder har INTET med valget af min hjelm at gøre vel?... sølle for en på 42... lol.

    Du må hellere se og skrive i ALLE hjelm tråde der angår flipup hjelme osv osv OSV... så er der også flere der vil se brugeren " -gud- " her inde...

    Men tak for det herlige billeder, var godt nok meget værd.


  • #14   12. jun 2010 Flemming R:

    Well, når du siger det endda næsten regner ind i den osv, så vil jeg bestemt ikke have sådan en.

    Jeg har briller, så blandt andet der for skulle der ikke ret gerne komme noget vand der ind hehe, svært at pudse briller hvis man køre i regnvejr smiley


    Så må det blive en af de Shark Evoline 2 smiley


  • #15   12. jun 2010 Der er evt. også denne her flip up hjelm, mener at det er den første flip hjelm, der har den samme godkendelse, som de fleste fullface.

    http://www.shoei-europe.com/uk/products/MULTITEC


  • #16   12. jun 2010 Men ja - der er dog en point i det GUD skriver. Selv med "bare" 70 km er der mere end nok dit at smade både krop og mc totalt. Der er enorme mængde energi en en 90 kg mand på en mc på 250 kg der køre 70 km og så vælter eller køre ind i noget.
    Jeg bruge også en åben hjlem før i tiden - men nu vil jeg bestemt heller ikke have andet end en god, fiber hjelm som er lukket.
    Man lære jo hver dag. :O)
    Har også en øreskade - som skylles all for meget køren mc med åbenhjelm ved "høj" fart.
    Så når jeg kommer frem til træf idag - er jeg ikke ør efter støj, eller beskidte solbriller og indsigter i skæget. :OP
    Og så er man tilmed også mere sikker på at overleve et muligt styrt nu - så det kan da kun være bedre end før.


  • #17   12. jun 2010 Jeg har haft Roof hjelmen, den synes jeg er den fedeste at se på, men jeg vil bestemt ikke anbefale den, med mindre dit hoved er rundt som en fodbold.

  • #19   12. jun 2010 Thomas Vejle J: Ja, har set den før, men det jeg var efter er så "chin bar" kan komme helt over i nakken smiley Så man har mulighed for at cruise sådan lige så stille.

    Fenris: Ja, der er en pointe, han har bare ofte en meget sjov måde at sige det på.

    Man kan være uheldig, men det kan man også når man går over vejen.

    Men selvfølgelig, hvorfor ikke bare forebygge med en god hjelm? smiley

    #86 Hehe, mit hovede er lidt aflangt i det tror jeg, altså op og ned af smiley Så passer nok ikke min gryde så godt. hehe.

    Narrowhead: Looket den har når den er lukket, det er fedt synes jeg.

    Den er desværre bare super nedern åben den Roof, ser virkelig dumt ud (efter min mening).

    Shark er nok mere til touring ja, men den er ski smart nok, og den er fået sygt gode anmeldelser inde på webbikeworld.

    Så tror godt nok valget falder på den, selvom jeg startede ud med at ville have en "skal" hehe smiley

    Men nu får vi se, skal først lige have solgt et par af mine egne ting før den kan købes smiley


  • #20   13. jun 2010 Jeg er bare såå glad for at du syntes at jeg er morsom, for så ved jeg at du også kan gennemskue pointerne, og købe noget fornuftigt sikkerhedsudstyr, så os herinde ikke skal læse om endnu en der er blevet slået ihjel i trafikken.

  • #21   13. jun 2010 Gud

    Der er desværre en, der er halvejs oppe og banke på din port. Det skyldes dog nok ikke manglende brug af hjelm, men derimod har en lidt anden faktor nok spillet ind:

    http://ekstrabladet.dk/112/article1361833.ece


  • #22   13. jun 2010 Tommy

    Hatten af for at du har lyttet til de velmenende råd om fullsface herinde fra. Dumstædige folk er der masser af, heldigvis er du ikke en af dem

    Håber du finder den rigtige hjelm. Sikkerhed starter altid ved dét du har mellem ørerne og det er heldigvis i god behold.

    God tur smiley


  • #23   13. jun 2010 Gud: Ja, du har en pointe, stadig ofte en sjov måde at fyre den af på, men nok om det nu hehe smiley er blevet klogere.

    Jesper H: Det er vidst en ninja owner der ligger på hospitalet smiley Surt show, men ligefrem overhaler panserne og bliver ved... dumt dumt..

    og tak fordi du påskynde mig valg af hjelm hehe.

    Skal bare have solgt min egen før der bliver købt ny, har ikke lige de knaster PT. smiley


  • #24   13. jun 2010 Tommy

    Jeg ved ikke hvor stor din krydder er. Jeg har en Airoh klaphjelm liggende. Størrelse 59/60 er det vist. Den har indvendigt solvisir og har fra ny kostet 3500 kr. Men kan du passe den, kan du få den for et par hundrede (eller en kasse Tuborg Classic). Så kan du jo bruge den midlertidligt...

    Hvis du er interesseret smiley


  • #25   13. jun 2010 hehe, jo tak jesper, det lyder da fristende, gider du ikke sende mig lidt mere info, eller evt et link til et sted den er på nettet? Bare i en privat besked, så lure jeg den lige senere smiley og får målt mit hoved igen hehe

Kommentér på:
Hjelm igen... Sidste tråd fra mig ;)

Annonce