{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Hvorfor var jeg den eneste der stopped {{forumTopicSubject}}

Stod på motorvejen lige før Nyborg i går og hjalp 2 Italienere der ikke havde strøm. Det hele varede 2 timer før jeg fik dem vidre.
MEN, der kørte mindst 20 MCer forbi uden der var nogle der stoppede og spurgte om de kunne hjælpe. Det er sku for dårligt. Det kunne være dig næste gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor var jeg den eneste der stopped
  • #1   23. jun 2010 Amen
    Og respekt til dig for at du stoppede.

    Det er PISSE træls at være strandet et eller andet sted.
    Jeg har selv været ude for det samme - hvor det var mig der holdte i siden.

    Der endte det med en gammel veteran-bil holdte ind med en hjælpsom ung gut.

    Men mange kører bare forbi


  • #2   23. jun 2010 Ja man bør hjælpe, og ville nok også selv stoppe, men jeg kan sgu godt forstå at der er mange der kører forbi med alle de landevejs røvere og sigøjnere man hører om. Når det er sagt kan man stadig bruge sin sunde fornuft og vurdere situationen.

  • #4   23. jun 2010 Yep, må indrømme, selv om jeg har travlt, stopper jeg altid, det giver nogle dejligt positive oplevelser!

  • #5   23. jun 2010 Måske fordi der allerede står en?? Men jo, det er da lidt træls hvis folk ikke stopper og man står mutters alene.

  • #6   23. jun 2010 godt indlæg !

    Det er jo beskæmmende at vi hele tiden hilser på hinanden ,men ikke er der for hinanden i nødensstund ... stopper selv altid smiley


  • #7   23. jun 2010 Stopper også hvis jeg kan nå det, mc'en er så gammel den ikke er værd at stjæle og jeg må kun gå med mønter for konen smiley

  • #8   23. jun 2010 stopper kun hvis det er en rød MC

  • #9   23. jun 2010 Jeg stopper kun, hvis folk giver signal til det. Hvis de bare står og kigger, så kører jeg videre. Jeg har selv en enkelt gang haft brug for hjælp til at håndtere en spritbilist, og der vinkede jeg med arme og ben, og den første motorcyklist stoppede.

  • #10   23. jun 2010 Men jeg kan lige tilføje, at folk er gode til at stoppe på landevejene. Jeg kan godt lide at stoppe og holde stille på de små veje. Sådan lige gå lidt rundt ved motorcyklen og strække benene, mens jeg kigger på naturen. Når jeg gør det, er der MANGE motorcyklister, der stopper, for at spørge, om jeg er ok.

    Det behøver I faktisk ikke. Jeg skal nok vinke af jer, så I ikke er i tvivl, om jeg ønsker I stopper, hvis jeg skal bruge hjælp, og hvis det skulle være et teknisk problem, så har jeg altid to mobiltelefoner på mig, så jeg kan ringe efter et værksted. Men det er da en pæn gestus at stoppe og høre, om jeg er ok, selvom det er unødvendigt. smiley


  • #11   23. jun 2010 Snetyven. God indstiling.

    Forestil jer at alle de 20 mc'er der var kørt forbi var stoppet, så stod I til en bøde for ulovligt ophold på motorvejssporet. smiley

    Stopper for så vidt muligt også, men kun når folk giver signal, eller ser ud som om de faktisk har brug for hjælp. Og i sidste tilfælde hvis hun har enormt store kasser, og ligner de to chicks i Lambo'en fra "Ud at køre med de skøre"


  • #12   23. jun 2010 Jeg glemte lige noget: Jeg bad jer jo kun stoppe, hvis jeg vinker med arme og ben... men nu jeg tænker efter, må I egentlig også gerne stoppe, hvis jeg ligger helt stille. smiley

  • #13   23. jun 2010 Mange positive indlæg og velvilje til at hjælpe, men jeg tror også det har udviklet sig til at man skal påkalde sig opmærksomhed hvis man behøver hjælp. I dag er motorcykler jo mere driftssikre og alle har en mobiltelefon med sig. Motorcyklister er jo også ældre nu om dage - og ældre mænd skal altså oftere ind til siden og tisse!

  • #14   23. jun 2010 Er der ikke noget om at man ikke må stoppe på motorvejen ?

  • #15   23. jun 2010 Hvis der allerede stod 2 ville jeg nok ikke stoppe. Mest af alt fordi jeg absolut ikke kan finde ud af at fixe noget på en mc og derfor bare ville være fylde.

    syntes det er super fedt af dem der kan finde ud af ting der kan hjælpe stopper, og ville gøre det samme hvis jeg kunne.


  • #16   23. jun 2010 En flink fyr har hjælper mig i Korsør når jeg løber tørre benzin til min bike. Unskyld jeg har glemt din navn(hvis du er her). Han stoppede efter jeg stå mere 30 min i kanten. Mere 8 bilen har allerede kom forbi...rigtig paen guy. Han kører(med mig) frem og tilbage fra benzin station til den sted da jeg stoppede.l Han viser hans Hyosung 650 når vi henter hans benzin dunker hos ham! Det har jeg faktisk siger til ham jeg skal køb dunken...men han svart,...NEJ! du må godt låne fra mig og spar penge!!!Det er derfor han standse...han er aegte motorcyclist selv!

  • #18   23. jun 2010 Kan dog godt forstå Kristian, hvis man har 10 tommelfingre, når det gælder mekanik, hvad kan man så gørre, MEN det aner man jo ikke før man spørger, kunne være noget så simpelt som Benzin smiley

  • #19   23. jun 2010 folk burde også vise de havde brug for hjælp.. tit står folk og forventer at man selv kommer ind uden den harverede selv gør noget for at vise at der er brug for hjælp...

    og ja jeg stopper altid.. har selv måtte trække min lorte cykel jeg ved ikke hvor mange km uden en eneste stoppede.. og derefter måtte stå mange timer og tomle uden en eneste stoppede, og var nødsaget til at ringe efter en ven til sidst om natten.. derefter lover man sig selv at man altid vil hjælpe en harverede!


  • #21   23. jun 2010 Det er altid et godt initiativ at hjælpe andre, hva end det er på vejen eller andre steder.

    jeg kom for et års tiden siden kørende - godt nok i bil - og så en gammel mand ligge i vejkanten, bremsede op og kig hen til ham, han lå med åbne øjne og rejste sig da jeg kom, ( jeg blev nærmest forskrækket) men han forklarede han var ude og gå en tur, men var blot blevet træt så han ville lige hvile - han forsikrede han var ok og jeg kørte videre.

    3 dage efter i lokal avisen var der en tak fra ham for de 5 billister - der mens han havde lagt der - havde stoppet op og hørt til ham......

    Hjælpsomhed spreder overskud!!!


  • #22   23. jun 2010 Det er måske heller ikke det smarteste sted at sove. smiley

  • #23   23. jun 2010 Stopper da altid og spørger hvad der er galt, om noget.
    Snetyven, skal nok stoppe, hvis du ligger helt stille c",)


  • #24   23. jun 2010 nu har jeg heldigvis aldrig haft problemer med cyklen under en køretur, men tit når man stopper for at ryge sig en smøg og glo lidt natur, så er mange rigtig flinke til at stoppe, så jeg frygter ikke så meget for den dag hvor cyklen strejker smiley det er kanon fedt.

  • #25   23. jun 2010 Jeg måtte i øvrigt op til Thansen og købe et nyt bateri til den ene. Aprilla Mille. Jeg sendte den til Ducati i sørø. Ringede lige til F.I. og bad ham blive i butiken lidt længere. Det ville han gerne. Tak for det. Fik iøvrigt det gamle bateri, kørte hjem og prøvede at lade på det. De kunne ikke tage imod. Håber de for en god tur til Nordkap.
    PS. Jeg håber da ikke der er nogle der for sjov holder i nødsporet.


  • #26   23. jun 2010 Lige en ting mere. Der var helikopter hastighedskontrol lige over vores hoveder. Så mcpolitiet fræsede forbi os hele tiden. Men de kikkede ikkeengang på os. Troede det var ulovligt at stå i nødsporet. Har prøvet det i Tyskland. ( min kami var pungteret) Der kom potjens i løbet af 10 min og smed alle os der ikke havde problemer væk. Ellers ville vi få en bøde.

Kommentér på:
Hvorfor var jeg den eneste der stopped

Annonce