{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.441 visninger | Oprettet:

Mz Etz 150, kan den offroad? {{forumTopicSubject}}

Hej
Da min Kawasaki Gpz nok ikke er den fødte offroader, vil jeg gerne have en meget billig cykel nr. 2 som kan bruges til en tur på skovveje, meget hullede grusveje og måske en tur hen af stranden som samtidig fungere som en form for vinterkøretøj.
Jeg er faldet over mz'eren fordi den er under 175 cc og dermed billig i forsikring, den skulle også være billig i reservedele og samtidig meget nem at skrue på.
Er der nogen der har erfaring med om den er håblys uden vejen eller den godt kan lidt. Jeg har også overvejet en Yamaha dt, men jeg synes de er noget dyrere både i indkøb og reservedele, men bør jeg hellere købe sådan en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mz Etz 150, kan den offroad?
  • #2   28. jun 2010 overvej en DTer , evt en 125 med ypvs fra 86-88 , de er til at betale , de kan holde til lidt af hvert , relativt nemme at skrue på og rimeligt billige i stumper , er også rimelig modtagelig for tuning , et stempel fra en yz125 (1983-1985) og en DEP bagpotte , faktisk hvilken som helst anden bagpotte giver et godt skub i den rigtige retning smiley
    og da den er født på 21" og 18" så er det også til at få offroadduelige dæk i modsætning til MZerens 19" eller hvad de nu kører på af disneystørrelser smiley
    eneste minus ved DT125 vs MZ er benzinøkonomien ved pæn kørsel ´kommer en DT125 ikke over 15-16 km/l


  • #3   28. jun 2010 benzin økonomien er også dårlig på mzeren. Men den er østtysk så den holder fint til grusvej men dter er nemmere at håndtere offroad smiley

  • #4   28. jun 2010 Sådan én kan skam sagtens køre offroad - men den har også brug for en timeout i ny og næ smiley Se bare her:

    (link fjernet)

    Men når det så er sagt tror jeg nu også trods alt at du får mere glæde af en DT'er.

    Mvh Mathias


  • #5   28. jun 2010 nu har jeg ikke selv haft en MZ så har ikke det vilde sammenligningsgrundlag , men en kammi havde en 150etz fra midten af 80erne (mener jeg) der skulle man da ikke anstrenge sig med morfarteknikken for at få den over 20km/l , til og fra arbejde lå den på 23-24 km/l hvilket må siges at være betydeligt bedre end en DTer

  • #6   28. jun 2010 Hvor stor forskel er der på Yamaha dt og en Mz offroad, er den enorm eller kan mz'eren også sagtens bruges? Jeg synes at Yamaha dt er alt for dyre brugt når man sammenligner med Suzuki ts 185 og jeg havde også købt sådan en hvis det ikke var fordi den var 10 cc for stor til at være i den billige forsikringsgruppe i Gf
    Det skal siges at jeg i sin tid faktisk kunne de fleste steder på min Cpi Oliver scooter bare underlaget var nogenlunde fast og var i hvert fald ikke bygget til offroad smiley


  • #7   29. jun 2010 Well, har haft MZ'eren, og har en TS185er!!

    JEG ville måske vælge ne MZ for nostalgiens skyld. MEN den er fanme ikke god til offroad, den er ALT for tung og uhandig!!!
    Den har køreegenskaber som en punkteret bedstemor cykel, MED Bedstemor på!!!
    Nææ, sådan en TS185ER er faktisk rigtig sjov, og kan klare en HEL del!!
    Går ud fra, at en DT 175 er endnu bedre!


  • #8   29. jun 2010 Okay, så har jeg efterhånden konkluderet at den sagtens kan bruges, men ikke måle sig med en disideret offroader(hvilket er fint nok til mig). Hvad må en Mz Etz 150 fra 1987 koste? Den står i nogenlunde stand, men mangler et sideskjold og et batteri, ejeren påstår at den kunne starte da den blev stillet væk, men det kan den vist ikke nu.

  • #9   29. jun 2010 En 23 år gammel MZ 150 der ikke kan starte? Allerhøjest 1.500kr.

    Mvh Mathias


  • #10   29. jun 2010 Yep, 1000-1500 ustartet, 1000

  • #11   29. jun 2010 Her er en gut, der har ombygget en MZ til offroad. Kunne måske være til inspiration ... smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28874


  • #12   29. jun 2010 hvis du skal køre offroad skal det ikke være en mz har selv haft el del mz er og hver gang jeg har købt kommer jeg i tanke om hvorfor jeg solgte. har nu en dt 175 den kan godt køre offroad men ikke som en crosser

  • #13   29. jun 2010 Det kunne godt være at jeg skulle springe over den mz alligevel så og købe en Yamaha dt i stedet, den er nok også lidt nemmere at få stumper til.

  • #14   29. jun 2010 Jeg tror såmænd ikke at der er de store problemer i at skaffe stumper til den MZ'er. Men hvis du køber sådan én skal det absolut ikke være pga. dens offroad-egenskaber - mere for at eje et stykke Østtysk notalgi smiley

    Når du kigger på DT'er er det værd at bemærke at det er DT125R der er den fede model. I forhold til 175 er den mere moderne opbygget, bl.a. kan nævnes vandkøling, mere power og LANGT bedre affjedring.

    Mvh Mathias


  • #15   29. jun 2010 Okay, men jeg tror desværre at en DT 125R ligger lidt over budgettet. Hvad med de gamle DT 125 LC uden ypvs, er de dårlige eller kan de godt gå an?

  • #16   29. jun 2010 Hvis du finder et eksemplar i god mekanisk stand er der vist ikke noget bedre til prisen smiley

  • #17   29. jun 2010 Okay, tak for hjælpen

  • #18   30. jun 2010 Se evt. de 4 videoklip jeg har liggende med min makkers DT'er. Det er en 125LC fra først i 80'erne købt for en 3-4.000kr. Han kørte rundt i en snebeklædt skov på næsten-slicks og kom alligevel op de mest utrolige steder smiley

  • #19   30. jun 2010 Hvordan klarer sådan en gammel DT 125 LC i forhold til en nyere DT 175? Den DT din makker købte, hvilken stand var den i til den pris, jeg har nemlig lidt kig på denne, men jeg kan ikke helt vurdere om prisen er rimelig eller ej.
    http://www.dba.dk/yamaha-dt-125-125-ccm-82/id-66704295/


  • #20   1. jul 2010 Den var nok lidt under middel stand - til gengæld var der en hel ekstra cykel med i stumper.

    De gamle 125'ere er sikkert lige så gode/ringe som de lidt nyere 175'ere. Den du har kig på er vist lige dyr nok - jeg ville hellere finde en 175'er til samme pris, da den typisk er 10-15 år nyere.

    Men jeg har ikke det store kendskab til de gamle 2-taktere - søg i forum, der er sikkert andre der har haft kig på det samme som dig smiley

    Mvh Mathias


  • #21   1. jul 2010 Okay, endnu en gang tak for hjælpen.

  • #22   1. jul 2010 den DT125 du linker til kontra en nyere DT175? hvor ny , hmm op til 1999 vinder 125eren stadig i mine øjne pga vandkølingen , 175eren får dog skivebremse på forhjulet i 2000

    125eren har ca samme effekt (16HK mod17,5)
    samme bremser
    samme størrelse hjul
    125eren har dog kun 6V anlæg mod 175erens 12V (125eren fik først 12V sammen med ypvs i 83 eller 84)


  • #23   2. jul 2010 dingle B
    Ja det er jeg også selv kommet frem til efter at have fundet nogle spec på de to, 125'eren har noget større vandring på affjedringen også. Hvis den havde været 1000 kr. billigere den 125'er jeg havde fundet, så tror jeg også jeg havde købt den.


  • #24   12. jul 2010 Det endte med at jeg i dag købte en Yamaha DT 125 R.

  • #25   12. jul 2010 tillykke

  • #26   12. jul 2010 Tak, jeg var lige lidt ude at lege med den i aften, den kan godt flytte sig, jeg synes faktisk den kører meget som en ældre 125 cc crosser, bare lige med knap så mange kræfter og så kan de Dunlop trailmax altså ikke måle sig med knopdæk.

  • #27   12. jul 2010 jamen tilløk med den da smiley

    den skal du nok blive glad ved til terrænkørsel , bare på med en tunpotte (D.E.P. eller fresco) hvis du vil have noget mere top-ende , ellers findes der et athena-cylinderkit på 170cc , så skal den nok blive sjov smiley

    har selv haft sårn en , så bare PB hvis der er noget du er i tvivl om så skal jeg nok prøve at hjælpe så godt jeg kan





  • #28   12. jul 2010 dingle B
    Tak
    Jeg har faktisk et spørgsmål, hvordan tjekker man oliestanden i gearkassen, jeg synes ikke at kunne finde hverken pind eller glas.


  • #29   12. jul 2010 ehh ??

    er der ikke skueglas nede ved bremsepedalen ??
    ellers er det ikke værre end at tappe sprøjtet af og hælde noget frisk olie på , mængden står ved påfyldningsproppen (650cc vistnok) men hvad der en står må du ikke hælde mere på end det der står , ellers kan koblingen ikke "slippe" olien under acceleration


  • #30   12. jul 2010 Okay, så må jeg prøve at kigge bedre efter.

Kommentér på:
Mz Etz 150, kan den offroad?

Annonce