{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.391 visninger | Oprettet:

ZZR 400 vs. GSXR 400 {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg går og overvejer, at sælge min Suzuki GSR600 og købe en ældre 400 ccm racer (kawasaki ZZR 400 eller Suzuki GSXR 400) til brug for småture på landevejene og banekørsel.

Jeg vil nemlig gerne have en billig cykel til at køre i blå klasse med, da kaskoforsikringen ikke dækker her... Og jeg gider ikke have en baneracer til at stå og samle støv - derfor en cykel på plader som jeg også kan bruge i weekenderne.

Jeg har kigget efter ZZR 400 og GSXR 400 fra starten af 90'erne, da de koster omkring 30k. Er det en dårlig ide, at købe en så gammel mc? Og er den ene model at foretrække frem for den anden?

Input vedr. cyklerne og forslag til andre cykler til formålet søges...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZZR 400 vs. GSXR 400
  • #1   7. jul 2010 De gamle 400, har længe været alt for dyrre, men hvordan markedet ser ud i dag er svært at sige.

    Jeg har selv haft en GSX400F (som motoren fra GSX400R), det var en fin maskine, som faktisk kunne kaskoforsikres for ingen penge. Når det er "så gammel" en maskine, skal du selvfølgelig være ekstra opmærksom på stand, samt den mekaniske stand. Specielt fordi 400ccm mc-parken ikke er særlig stor i DK, kan det give problemer mht. reservedele, både levering og pris mæssigt. Men umiddelbart havde jeg ingen problemer med min, så nåede aldrig at undersøge det i dybden.

    Jeg vil sige, det bliver et kvante spring - i den forkerte retning, rent teknik, og udstyrs mæssigt for dig. Da jeg gik fra min 400, til min SV´er, var jeg dybt imponeret over styre egenskaber og bremser, i forhold til det jeg havde været vendt til. Jeg følte simpelthen SV´en var kanon!

    Så mit bedste råd.. Prøv en, undersøg lige markedet for GSX400F´er - jeg gav 4000 i fuld kasko (50.000) som 18 årig!

    God jagt.

    MvH
    Michael


  • #2   7. jul 2010 Kender ikke så meget til ZZR400 og GSXR400 men hvis de er lige så robuste som VFR/RVF400 er der ikke noget problem.

    Der kører stadig mange VFR/RVF400 rundt på banerne.
    Min egen RVF kører nu som bane mc på 7. år uden at have forbrugt andet end væsker/bremseklodser/filtre.


  • #3   7. jul 2010 Nåe ja og så lige nogle dæk selvfølgelig smiley

  • #4   7. jul 2010 De små Honda'er kunne også være en mulighed. Hvad er forskellen på VFR og RVF ??

    Suzuki GSX 400 F er udelukket - jeg er ikke interesseret i en touring-mc. Forsikringsdelen er ligegyldigt - jeg skal give ca. 2300 med fuld kasko for både GSXR400 og ZZR400.


  • #5   7. jul 2010 Jeg har selv en gsxr400, og jeg ville vælge en honda..
    Ved godt de lige er lidt dyrere, men de er altså også lige lidt bedre! Gsxr400 har et karburator-problem, og de er ikke nemme at få reservedele til + reservedelene er virkelig dyre. Men jeg synes at den kører virkelig godt, men nu har jeg heller ikke rigtigt prøvet andet end den smiley


  • #6   7. jul 2010 GSX400F - har som jeg skrev samme motor som GSX400R .. Den vejer blot 15 kg mere....

  • #7   7. jul 2010 VFR400 (NC30) er fra 88-93. I 94 blev den afløst af NC35 der blev produceret i 94 og i 96.

    Basalt set er de ens langt han af vejen, selv om der er sket rigtigt mange opdateringer fra VFR til RVF.

    De mest iøjenfaldende er USD forgaffel, 17" baghjul, bremserne og hele designet.

    VFR400R er designmæssigt en skrumpet VFR750R (RC30) hvor RVF400R designmæssigt er en skrumpet RVF750R (RC45).

    Kørestillingen er lidt mere afslappet på RVF'en da kronrøret er trukket længere ind i stellet og clip on'erne sidder lidt højere.

    Inden i motoren er der også ændret mange ting, selv om ydelsen ikke er hævet. De yder begge ca 54HK std, men med en gennemgangspotte yder de typisk 62-63HK på baghjulet.

    VFR400 har en rigtig close ratio gearkasse med et 1. gear der rækker til over 100kmh, hvor RVF400 har lidt lavere udveksling i de 3 første gear hvilket letter bykørsel.

    RVF'en har lidt mindre kaburatorer der dog er mere effektive end VFR'ens

    18" baghjulet på VFR'en kan udskiftes med 17" ditto fra RVF. Der fåes uoriginale kopi hjul til en meget rimelig pris.

    Begge modeller er udstyret med tandhjulstrukne knastaksler.

    Der er ingen problemet med stumper til dem, hvis man gider hente i udlandet hos nogle at de store netforretninger der har specialiseret sig i enten Honda eller 400ccm Grey Import.

    Der er stadig en del after-marked udstyr til begge modeller hvor http://www.tyga-performance.com er en af de store med forhandler bla i UK.

    180kmh begrænseren er let at sætte ud af drift på begge modeller.


  • #8   7. jul 2010 CBR400RR er forøvrigt også en fin lille sag med tandhjulstrukne knaster.
    Men en gennemgangspotte skriger den præcist som 600 R4'erne.


  • #10   7. jul 2010 jeg har en cbr 600 fra 1992 du kan købe til 30. giver kun 1800km for ansvars forsikring. den er noget hurtiger end sådan en 400.

  • #11   7. jul 2010 Min baggrund for at kigge på de små 400 ccm er en blanding af pris, lav vægt, lav sædehøjde og motorkarakteristika. Jeg foretrækker R4 (V4 er også ok). R2 og V2 er udelukket.

    Godt input vedr. priser og leveringstider på reservedele på GSXR 400. Hvad med ZXR 400 og VFR / RVF ??


  • #12   7. jul 2010 Eksempler på priser på VFR/RVF/CBR-400 reselvedele finder du bla på www.davidsilverspares.co.uk.
    De leverer normalt inden for en uge.
    Det de ikke har på deres hjemmeside skaffer de.
    Men det er altså meget begrænset hvad de bruger af reservedele ud over alm servicedele, med mindre du krøller den.
    Lav service om vinteren og så betyder et par dage kortere eller længere leveringstid ikke noget.
    Evt kan du kigge på http://www.400greybike.com/forum/index.php der kan du finde 'alt' om sports 400ccm'erne


  • #13   8. jul 2010 Glemte også at skrive at allerede i 1988 blev VFR400 udstyret med slipper kobling, som selvfølgelig går igen på RVF400 smiley

  • #14   8. jul 2010 Der er mange ting, der taler for VFR / RVF, jeg synes bare at de er alt for dyre... Folk vil have 45k for dem selvom de er 15 år gamle... For de penge kan jeg få en 600 gixxer fra 1998-2000.

    GSXR400 og ZXR400 handler omkring 25-35k, hvilket virker mere fair, synes jeg.


  • #15   8. jul 2010 Tag en snak med ham her:
    http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=7&postid=72610&view=topic
    Den er rigeligt prisen værd. Jeg solgte selv en i efteråret for en hel del mere


  • #16   8. jul 2010 Er der ikke nogle ejere / tidligere ejere af ZXR 400, der kan byde ind med inputs??

Kommentér på:
ZZR 400 vs. GSXR 400

Annonce