{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reg Attest
  • #1   7. jul 2010 Jeg har ladet mig fortælle det er en ret besværlig omgang... Noget med at man skal vide hvem den sidste tyske ejer var, og få dem igennem ham... Men jeg ved det ikke med sikkerhed, da det kun er noget jeg har fået fortalt...

    Det er derfor ikke noget jeg selv har prøvet da jeg, efter at have hørt det er svært, bevidst er gået uden om cykler uden afgift og papire... I det hele taget cykler uden papire...

    / Bülow...


  • #2   7. jul 2010 Prøv at Google det, har også læst noget om det på et tidspunkt, kan bare ikke huske hvor. Men som Bülow skriver, er det vist kun den forrige ejer i tyskland som kan få et nyt sæt papirer, og det kan han kun hvis der ikke er gæld i maskinen.

  • #3   7. jul 2010 Det kan godt lade sig gøre. Kontakt CRM:
    (link fjernet)
    Har været igennem det, sådan set ikke besværligt, men tager selvfølgelig noget tid, da den skal tjekkes i det tyske system først.


  • #4   7. jul 2010 Hej jan engang en makker vile købe en nyere hd spurgte vi hvordan man tjækker og der er gæld i cyklen og fik at vide hvis papirene er der er der ingen gæld så måske det er en forgældet cykel du har købt?
    Har en anden gang spurgt en tysker om man kunne få nye i tyskland hvis de gamle var væk og hab sagde at cykel skulle til tüv 2 gange.så tjægger de nok for gæld og tyveri derimellem.
    mvh karl k


  • #5   7. jul 2010 Med mindre den tidligere ejer har papirene liggende i en skuffe, så tror jeg du må konstaterer, at det er en reservedelscykel du har.
    Hvis du selv har mistet papirene, så er du slet og ret et fjols.


  • #6   7. jul 2010 Du skal igennem skat nu og ikke CRM. Det tager evigheder at få fundet tingene. Hvis du har den originale tyskenummerplade hjælper det noget på problemet.

  • #7   8. jul 2010 MT: Som skrevet har jeg været igennem det. Og dengang var det CRM (som i dag også ligger hos SKAT i Taastrup).
    Tog ca. 6 uger før jeg stod med et papir i hånden der tillod jeg registrerede den pågældende MC.


  • #8   8. jul 2010 Du kan lige så godt starte med at skrive til KBA, Kraftfahrt Bundesamt i Flensburg. Du skal bede om at få bekræftet at MC tidligere har været registreret i Tyskland. Når du så har fået noget fra dem, kan du med henvisning til denne dokumentation anmode CRM om tilladelse til indregistrering uden original reg.attest.

  • #9   8. jul 2010 Jesper, jeg var den tur igennem med en bil for knap 10 år siden smiley dog på finsensvej og hos CRM i rødovre smiley Men i dag skal man som vi begge skriver ind over skat. alt i alt en langsommelig proces. SOm bestmet ikke er blevet hurtigere af den er flyttet til skat.

Kommentér på:
Reg Attest

Annonce