{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R1 06 TIKKER??
  • #1   16. jul 2010 har haft samme problem med min 99, det var kæden der var løs og mine knastkædestrammere

  • #2   16. jul 2010 Okay lyder underligt på en 06 der for ikke mange km siden var til 10.000 km service..

    Nå jeg må jeg undersøe lidt.

    Tak for svaret

    Vester


  • #3   16. jul 2010 Blev det mindre med varm motor?

    Hvis lyden næsten er væk ved varm motor, kan det meget vel være ventiler som er justeret lidt løst og som så i takt med motorvarmen udvider sig en lille smule. Det er der ikke noget galt i.

    Hvis lyden er uændret med kold/varm motor kan det godt være knastkæden, men det burde den ikke med de km og lige efter et stort service.


  • #4   16. jul 2010 Hmm. Vil tro det er exup'en du kan høre.

  • #5   17. jul 2010 Yamaha har tidligere erkendt at enkelte RN12'ere har problemer med indsugningsventilerne.
    Det dækkes af garantien hvis cyklen er dansk fra ny, da det kun er den skandinaviske importør der giver 5 års garanti ( er den importeret kommer ejeren selv til at betale ).

    Så få den nuværende ejer til at forestå undersøgelse/udbedring og derefter kan du gå videre med købet - det er den fedeste mc ever
    ( har selv haft én ).

    Jeg tror nok der stadig ligger et videoklip herinde af en maskine med samme problem, så prøv at søge i videosektionen.


  • #6   17. jul 2010 har lige haft det sammen problem med min. jeg fik stillet 7 ventiler på garantien.. det er et problem på rigtig mange r1 fra omkring 2006. også yamaha's FZ1 har sammen problem da den kører med samme motor og det er ca. omkring 10000-15000 km problemet kommmer på dem.


Kommentér på:
Yamaha R1 06 TIKKER??

Annonce