{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Allerede uheld {{forumTopicSubject}}

Ja, så har man allerede været impliceret i en træls situation...
Triller langsomt rundt i et sving på lukket villavej, der hvor jeg bor, da jeg bliver overrasket i et sving over en billist, der ligger i min vognbane for at lave et blødt højresving. Bremser ned men baghjul skrider ud, da der ligger sand på kørebanen. MØG!

En del af kåben er røget, sidespejl, blinklys, bremsegreb, gashåndtag og en bøjet fodbremse. ØV!

Har kørt på motorcyklen i 3 dage, men selvom jeg endnu ikke er en rutineret motorcyklist, mener jeg ikke det er min skyld. Er blot spændt på hvad forsikringen siger i morgen. Har taget nogle billeder af stedet.

Men i tilfælde af, at jeg ikke får noget ud af forsikringen, er der da nogen, som ved hvor man kan købe billige reservedele til en Hyosung GT 250r?

Sætter pris på alle indlæg, da det er en rigtig øv-situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allerede uheld
  • #1   18. jul 2010 Fik du noteret hans nummerplade? Så er det da bare at melde det! Ved ikke om han kommer til at betale, men det er da forsøget værd!

    Søren


  • #2   18. jul 2010 Sur røv, ikke en du kender? Mærkeligt at han vælger ikke at stanse!

    Har du kasko på dækker forsikringen selvfølgelig minus selvrisiko!


  • #3   18. jul 2010 Ikke for at være en "speilverderber", den tror jeg ik' du får noget forsikringsselskab med på - desværre...
    Og endnu mer øv... billige dele til din MC findes partout ikke, men google fks. Racing-Planet.de
    Og som var det ik nok - du kan glemme at den Danske imp. ligger inde med nogetsomhelst til din MC - her tænker jeg mest på din kåbe, alt det andet skal du ikke købe herhjemme, men find det på den side jeg skrev du skal google.

    Bad luck - men få flikket den sammen (også selvom det er nødtørftigt - skal bare sikkert for dig) så du kan komme ud at trille hurtigst muligt, du er jo vaccineret nu :o) det er sommer - og landevejen skal slides på inden regn og kulde kommer igen.


  • #4   18. jul 2010 Du, jeg håber, at du får held med forsikringen, og glæd dig så i øvrigt over at det kun er material skade - der kunne jo være sket noget med dig:-)

    ...Ii øvrigt er det ikke dårlige lærepenge at betale for en begynder - du ved nu, at sving du ikke kan se helt igennem og bilister du ikke har helt kontakt med, skal DU og ingen anden tage dig i agt for:-)


  • #5   18. jul 2010 Du finder ham og gør livet surt for indtil han får meldt det til sit forsikringssalskab! Og så stopper han ikke engang.............

  • #7   18. jul 2010 Har en kammerat der også røg rundt på grund af næsten samme situation. Det var bare en cyklist der drejede ud foran, han fik erstatning fra forsikringen.

  • #8   18. jul 2010 Jeg ved ikke, hvor meget det her hjælper dig, men jeg kom engang kørende ret stærkt mod et sving ude på landet, da jeg pludselig ser, at der ligger et tykt lag grus i svinget. Jeg bremser alt, hvad jeg kan på både for- og baghjul, og ABS'en arbejder hårdt, men jeg stopper lige så fint midt i gruset.

    Vi er i 2010, så vi bør nok ikke længere ryge af motorcyklen, fordi vi får blokeret bremserne. Med andre ord er det måske værd at tage ABS med i overvejelserne, når det er tid til at opgradere. smiley

    P.S. Alle laver bremsefejl, så det skal du ikke have det dårligt over. Jeg har også lavet bremsefejl, men de bliver ikke straffet så hårdt, når man har ABS.


  • #9   18. jul 2010 Snetyv du har ret, ABS er guld værd.. bare ærgelkigt, det ikke er noget man kan tilkøbe, vi kan ikke alle sammen bare købe nyt med, vi er nødsaget til at nedslide den gamle først, og med afgifter m.m. i DK, tager det 15 år endnu!!!!!!!

  • #10   18. jul 2010 Det burde nemt kunne laves med alle de ting man ellers kan i dag! En go ting at kunne tilkøbe sit gamle øg!

  • #11   18. jul 2010 ja jeg har sq ikke råd til en racer cykel med ABS... findes de overhovedet med ABS andet end BMW ?

  • #12   18. jul 2010 Jeg har lige læst et sted at det er afgiftsfritaget, HVU rapporten, det ender muligvis med at blive et krav i hele EU!

  • #13   18. jul 2010 Alle de store mærker har det, men ikke på alle modeller!

  • #14   18. jul 2010 Det er meget fint ABS bliver afgift fritaget, så mangler vi "bare" de andre 180 % + 25 % vi ellers betaler for at "more" os..................

  • #15   18. jul 2010 ja der er sgu mange kloge åger herinde

  • #16   19. jul 2010 Var selv ude for det samme i slutningen af sidste sæson, så ved hvor irriterende det er! Prøvede at tracke svinet ned, men politiet i den kreds have ikke ressourcer til at følge op på sagen..
    Når det er sagt, synes jeg bestemt du skal forsøge at finde bilisten - om end i andet for at give vedkommende en huskekage.. smiley

    Held til med at få geden klar igen!


  • #17   19. jul 2010 "ja jeg har sq ikke råd til en racer cykel med ABS... findes de overhovedet med ABS andet end BMW ?"

    Ja, Honda har de sidste par år tilbudt det på CBR600RR og CBR1000RR: http://www.youtube.com/watch?v=VlI_zTU7Gq8

    Men det må siges, at krav om ABS voldsomt reducerer udvalget af potentielle motorcykler. Ældre motorcykler har det som regel ikke, og Yamaha, Suzuki, Kawasaki, m.fl. tilbyder det ikke på deres racere (endnu?).


  • #18   19. jul 2010 Ja, jeg kender modparten, og det hun bor faktisk på samme vej som mig Hun var meget rystet bagefter, men ville slet ikke påtage sig nogen skyld overhovedet!

    Problemet er også, at fordi jeg ikke er ældre, har jeg kun kunnet få ansvar hos GF...

    Men har lavet en skadesanmeldelse og venter på svar fra forsikringen. Er spændt på om jeg kan bruge billederne fra uheldsstedet. Man kan tydelgt se i asfalten hvor min bremsepedal og gået i asfalten og det er 20 cm fra vejkanten...

    Forresten har jeg kigget på Hyosunsource.com. Er der nogen der har gode erfaringer med denne hjemmeside, da den jo ikke er europæisk?

    Tak for de gode indlæg!


  • #19   19. jul 2010 "Hun var meget rystet bagefter, men ville slet ikke påtage sig nogen skyld overhovedet!"

    Det er for åndssvagt, hvis du skal køre ind i hende for at kunne få erstatning.

    "Du ramte mig jo ikke, så hvad er problemet?"
    "Jeg ville gerne have ramt dig, dame, så var dit kørekort røget, men det samme var mit ben måske."


  • #20   19. jul 2010 Det er så ubehageligt..
    Har prøvet det en gang, på min vej.

    Vil anbefale at man ser filmen, A twist of the wrist 2...

    Der er en meget lærerig ting i..
    Kør aldrig ude i nærheden af striben, men hold til højre i din vognbane, når du nærmer dig sving!! Biler er meget dårlige til at holde deres vognbaner!!

    Jesper


  • #21   19. jul 2010 Hun har da skyld!!!

    Hun har intet at gøre over i den modsatte vognbane overhovdet!!
    Prøv at tag en snak med hende igen , stille og roligt. Hvis hun stadigvæk nægter, så prøv at snakke med politiet.



  • #22   19. jul 2010 Ellers tving hende til at læse HVU rapporten, der står også noget om at være med til at forårsage en ulykke, uden direkte at være med i den!
    Der er jo rimelig stor sandsynlighed for at du afværgede en større ulykke og sørgede for kun at skade dig selv i mild grad, istedet for at skade dig max! Men på den anden side er der også en minimal chance for at der IKKE var sket noget hvis du bare havde rundet hjørnet og tænkt; hun var sgu tæt på! Det er den minimale sats hendes forsikring vil køre på!
    Evt kan du gemme dig i nogen buske og videotape hende køre den strækning, og se om der er nogen dage hun kommer langt over i den anden side!
    Men det er pisse irriterende at folk ikke står ved det de har gjort, kyllinge agtigt!


  • #23   19. jul 2010 Og optag samtalen, men lad hende ikke på noget tidspunkt vide det, og snak kun dig og hende, så siger hun mere end hun ellers ville gøre!
    Det er fair nok hvis ikke hun har råd til at lave en skade, men det er så ikke din skyld!
    Held og lykke med det!


  • #24   20. jul 2010 sidder og læser tråden igen, og undrer mig faktisk lidt, over at en BAGHJULS udskridning, kan resulterer i at du smider cyklen, VED LAV FART i et sving.... kan dårligt se det er muligt!!

    ?????


  • #25   20. jul 2010 Kom nu mand, han skal sgu da lige ha noget erfaring, ikk! Man får et mindre chock når der kommer en over i ens bane, og man ved man kan dø af det! Reaktionen er at man er stiv og reagerer for skarpt, uden føling, og så ligger man der og roder!

  • #26   20. jul 2010 Skarpt = hurtig

  • #27   20. jul 2010 Du har ret Allan, da det jo er sket, Men havde lige kørt rundt i mit kvater i går aftes, med en V-max (styrer og bremser som en punkteret Adria campingvogn, med en blind fører), og på min cbr 600 f..

    OG imens vi kørte rundt, tænkte jeg på denne tråd, og på hvordan det kunne ske, jeg var godt nok ikke over 35 i svingene, da det jo var et villakvater!


Kommentér på:
Allerede uheld

Annonce