{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

Afgift på sjælden mc? {{forumTopicSubject}}

Undskylder for dårlig overskrift, men det er begrænset hvor meget man kan skrive der.

Hvordan vil SKAT finde ud af hvad jeg skal af med i afgift hvis jeg importere en Aprilia Dorsoduro Factory som ikke har været solgt i dk som ny, + der er ingen til salg i dk.

Så der er ikke rigtig noget grundlag for hvad sådan en skulle være værd brugt?

Kan man være heldig at de tager den som en alm dorsoduro?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på sjælden mc?
  • #1   31. jul 2010 de tager nypris + dansk told og afgift og minusser anslået værditab

  • #2   31. jul 2010 DanS.

    Og hvor var det lige Tolden kom ind i billedet?

    Rasmus:

    hvis den har gået under 6000km, bliver det behandlet som en ny, og dermed følger du reglerne for parrallel import.

    Derfor værdisætes den efter faktura, og min. avance. Husk at der vil blive opkrævet moms også, (ikke noget problem hvs den er ny, så er den jo købt uden moms)

    Der hvor sagen bliver speget, er hvis du har købt den privat, med eks. 1000km og 3md gammel. Så kan det slet kke betale sig, da du vil blive opkrævet moms og tvangsavance.


  • #3   31. jul 2010 Parallel import og de 6000km er så vidt jeg ved skippet? (på køretøjer der har været brugte) Det fik jeg at vide sidst jeg var på skat i Odense. Dvs har en cykel kørt 2000km så bliver den værdisat udfra en tilsvarendes pris og så bliver afgiften fundet.. De 6000km afgør om der skal betales moms eller ej.

    Når det er et spritnyt køretøj, så kan jeg ikke huske hvad de sagde dernede..

    Du kunne jo købe den hjem og køre 6000km på den eller anden måde.
    Mht factory model, hvis ikke det står i papirerne eller hvis de overser det, så koster det ikke estra, dvs så tager de den som en standard dorso.



  • #4   31. jul 2010 Hvis jeg så finder en der har gået over 6000km hvordan vil de så fastsætte afgift? Eftersom der ikke er (og vist aldrig har været) nogen til salg i dk?




  • #5   31. jul 2010 Ud fra et skøn på nypris og hvad de i snit taber.

    Jeg kørte en Superduk eigenem forrige år. Der var ikke lavet andre på det tidspunkt.
    Den kostede 230k ny i dk, Den havde kørt 6100km.
    Den blev sat til 104.000kr. Kørte den så til Tåstrup og viste den frem og endte på 84.000kr


  • #6   31. jul 2010 Hvad med at ringe til Skat og spørge dem !

    PS. Vær forberedt på at hvis du ringer og spørger 3 forskellige skattemedarbejdere, så får du sikkert også 3 forskellige svar.


  • #7   31. jul 2010 Hmm, jeg er godt nok ikke fan af det med at deres svar og afgifter er som vinden blæser, hvordan skal man så kunne vide om det kan betale sig?!

    Men tak for hjælpen drenge smiley


  • #8   31. jul 2010 Få en kopi af regattest og gå ned og få en pris, kan du ikke det, så gå ned og forklar din situation.
    Kim Jønsson i Odense er 100% i stort set alle mc´er og han er fair med priser. Han er vist overhovedet dernedei forbindelse med værdifastsættelser.

    Jeg vil mene du skal gå efter en der har gået over 6000km og har været indregget i et andet eu land, så er det nemmest


Kommentér på:
Afgift på sjælden mc?

Annonce