{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.004 visninger | Oprettet:

God grund til at skjule nummerplader? {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1391999.ece

"Udlevering af personoplysninger i sagen om stjålen benzin er normal procedure ifølge både politiet i Herning og Shell Danmark, som også har adgang til Motorkontorets nummerpladeregistrering, siger Regitze Reeh."

Så hvis man kan se nummerpladen på din motorcykel og nogen har lyst til at hente den, så kræver det blot, at man kender en ansat hos Shell for at kunne finde ud af, hvor du bor?

Ellers kan man det måske klares med et opkald til det lokale politi, hvor man blot siger: "Hej, det er Ole nede fra tanken. Der er lige en motorcyklist med nummerplade XX XX XXX, der glemte at betale. Gider du lige finde en adresse, så jeg kan sende ham en regning?"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God grund til at skjule nummerplader?
  • #2   17. aug 2010 Jeg kan ikke se, hvad de skal bruge det til.
    På den lokale Shellstation skal man ind og aflevere kørekort, sygesikringskort og dåbsattest, inden de starter for pumpen.


  • #3   17. aug 2010 Man kan også bare gå ind på den lokale politistation og give den reg nummeret, så fortæller de rask væk adresse og navn på ejer.

  • #4   17. aug 2010 Jens E

    det er da ikke ok, at kun få udvalte udover politiet kan slå en plade op.. ( få de oplysninger )

    enten eller... enten kan alle få de oplysninger en nummerplade giver.... ellers er det forbeholdt politiet... og som reglerne er nu i danmark.. så er jeg temmelig sikker på at politiet ikke må vider give de oplysninger... og så skal de bare stoppe med det.. og så selv køre ud og tjekke det benzin svindel . .

    mener jeg

    mvh


  • #5   17. aug 2010 fatter ikk hvorfor de ikke bare indføre betaling ved standeren så man skal stoppe et kort eller penge i inden man kan tanke. hvor svært kan det være

  • #6   17. aug 2010 Det er jo altid rart at vide, at hvis en suspekt person opdager et køretøj han mangler i samlingen, er det blot at gå på den lokale Harry Haps station med nummeret og så få navn og adresse!

  • #7   17. aug 2010 hehe de udleverer sku\ ikke til hvem som helst, de tjekker forfra, bagfra og igen inden de udleverer oplysninger.
    Saa tvivler staerkt paa at det er hvilken som helst ansat der kan faa oplysningerne.
    Jeg har provet at kore fra en regning og mode op dagen efter for at betale, men fik besked p[ at de ikke kunne se den mere(regningen) da den allerede var sendt videre og jeg maatte vente paa at jeg fik den tilsendt.


  • #8   17. aug 2010 Dan S >> De tjekker ikke en skid, jeg har personligt vadet ind på randers politigård klokken 23 med et reg. nummer og spurgte om de kunne fortælle hvem der ejede bilen, og jov det kunne de da sagtens, de bad ikke engang om mit navn.

    Jeg sagde bare at bilen havde påkørt mig og stukket af bagefter.


  • #9   17. aug 2010 wow flot.... de maa vaere komplet inkompetente paa randers politigaard.

    Jeg har via mit job flere gange forespurgt til baade biler og MC, og er altid blevet tjekket igennem.... i kbh og paa amager


  • #10   17. aug 2010 Det er fordi at sådan nogle køwenhavnere er dybt kriminelle, ikke som de englebørn der færdes i "voldens by" randers smiley

  • #11   17. aug 2010 haha klart nok...

  • #12   17. aug 2010 Hæ Hæ Det lugter af messer billige reservedele............................ hvis man har moral til det


    Det lyder sku for nemt


  • #13   17. aug 2010 Nu er der vist gået Harley i denne tråd smiley

  • #15   17. aug 2010 så er det godt at man har (pgs sit job) navne og addresse beskyttelse.. jeg købte engang en helt ny bil . og lagde udbetaling og lånet gik igennem osv. 14 dage efter at jeg havde fået bilen ringede forhandleren til mig han havde heldigvis gemt mit nummer på en lap papir . nordea finans kan ikke finde dig sagde han . ha ha ha ha . folkeregistret ville ikke oplyse min addresse... det må høre til få tilfælde og politi stationer hvor det kan lade sig gøre at få de oplysninger . jeg nægter at tro andet . selv i kraft af mit job har jeg mange gange talt med politiet for at få oplysninger og jeg skulle også lige tjekkes igennem . . i DK har vi meget strenge krav til de myndigheder der har / opbevare personfølsomme oplysninger . så jeg tror ikke på at en eller anden båtnakke fra en benzin station bare kan få oplyst alt muligt . . og hvad glæde skulle politiet have ved at udlevere de oplysninger. hvis der er stjålet benzin meldes det til politiet som tyveri og så er resten op til dem .

  • #16   17. aug 2010 en af mine venner som arbejder som mekaniker har adgang til alle de oplysninger bare med et reg nummer eller stel nummer..

  • #17   17. aug 2010 Undskyld Crazy, men det må jo være det mærke der er mest mangel på reservedele til, ups - undskyld igen., det var ikke for at fornærme nogen Harley ejere, men det er sku da trist at det næsten er det eneste mærke der ikke kan forsikres med mindre man har været medlem af Harley Klub Danmark i 1 år.


  • #19   19. aug 2010 Jeg mener stadig, at det at skjule en nummerplade af hensyn til evt bestilt tyveri er temmelig naivt og meget paranoidt. De professionelle, der henter en given ting på bestilling har alle dage kunnet finde tingene bare ved at spørge sig for i deres netværk - Nej- jeg er ikke selv involveret i sådan noget, men jeg har gennem tiden talt med en hel del, der er. De ved nøjagtig, hvor de skal hen. Det gælder også kostbare indbostykker, som f.eks B&O stereo o.l.

Kommentér på:
God grund til at skjule nummerplader?

Annonce