{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.254 visninger | Oprettet:

Stor respekt til Odense politi, tyveri {{forumTopicSubject}}

Man hører desværre så mange negative historier om politiet og deres arbejde...... Jeg har en positiv fra idag jeg gerne vil dele med jer!

Efter arbejde idag vil jeg ud og fiske et par havørreder med fluestangen. Det stykke å jeg vil fiske i, ligger bag volsmose i Odense. Det ligger ikke i volsmose men bagved i et natur område med en stor eng og skov hvor åen snor sig igennem. Da kæresten har bilen på arbejde pakker jeg min motorcykel op (KTM 450 mudderjern). Undervejs tænker jeg at jeg nok hellere må køre cyklen ud til min kærestes arbejde, som ligger i en lille forstad til Odense (Seden) og i et parcelhuskvarter, således jeg er helt sikker på at cyklen står sikkert (troede jeg). Så skriver til kæresten at jeg napper bilen og stiller mc´en istedet, og at jeg nok skal være der med bilen inden hun har fri... Som sagt så gjort....

Cirka 30 minutter efter jeg har byttet mc´en ud med bilen, da jeg er igang med at fiske hører jeg så lyden af en offroader der kommer drønende. Tænker ikke over det før den kommer tættere på, da jeg kan kende lyden af dækkene (knopdæk) og motoren. Jeg står cirka 30 meter fra en bro hvorpå der går en cykelsti, og rigtig nok....Der kommer min mc drønende med 2 drenge om en pige, som ellers hujer og har det sjovt...

Nå tænker man så.. og lidt meget fuck tænker man så også. Og lidt meget frustreret bliver man så.. Og ja FUCK!........ Får ringet til politiet i en fart og får fat i volsmose afdelingen efter et par minutter. De er i området og de vil selvfølgelig kigge efter den. Jeg siger til dem at de nok ikke skal regne med at fange dem, pga det er en 450´er offroader, som er terrængåendet. Det er de klar over, da de flere gange har måtte opgive at fange offroadere, som der kører lidt af i området.. Så vi taler lidt frem og tilbage og jeg fortæller dem at jeg har en GPS tracker gemt på cyklen, så det er bare at vente til de kører tør eller parkerer den et sted, så ved de præcis hvor den er... Vi aftaler at jeg bliver i området og at de henter en civilbil og ligeledes bliver i området og kigger. Og så er det ellers bare at vente til den står stille.

Tiden går og jeg kan hele tiden hører cyklen i baggrunden når den bliver gasset op... fandeme surt! Får så fat i GPS vagt centralen for Tripple track som hele tiden fortæller mig hvor cyklen er så jeg kan være i området og så jeg ved hvornår den står stille. Jeg har løbende kontakt til betjentene som så kører i samme område så vi er tæt på cyklen hele tiden......Flere gange ser jeg cyklen kommer imod mig og forbi mig med en nu 4. person som er en ung klaphat uden hjelm og uden respekt for færdselsregler og andet.. Han kører på hjul (eller prøver på det), han er ved at kører ind i andre trafikanter osv osv.... Men hvad faen.. Cyklen kan holde til det... Politiet ser den også, men vælger ikke at sætte efter den, netop da chancen for at han stikker af er stor, ligesom chancen for at cyklen efterfølgende bliver brændt af eller kørt i havnen ligeledes bliver større.... Så vi venter
Anyway... pludselig kan jeg høre lyden fra den mere, så får fat i GPS vagt centralen, da den jo så må holde stille og de får så ringet til Politiet som er på GPS-koordinatet (som er et garage anlæg i femkanten ved Risingområdet i Odense) cirka 1 minut efter.. Desværre når de ikke at tage tyvene, da disse er på vej væk fra garageanlægget. De får dem anholdt, men kan ikke bevise at det er dem der har været i den garage som det senere skal vise sig at cyklen er gemt i.....Så de får lov til at køre... Og betjentene går igang med at se om de kan spotte min cykel..
Da de så går igang med at finde ud af i hvilken garage cyklen står, så opstår der et nyt problem..Der er cirka 20 aflåste garager, og de ved ikke hvilken den skulle stå i. Og folk er ikke just snaksagelige eller hjælpsomme over for Politiet i det område.. GPS koordinaterne er ikke præcise nok desværre, Så de fik fat i viceværten og varmemesteren og finder via den vej ud af hvilke garager der tilhører Hr og fru jensen og hvilke der ikke gør......
Jeg vælger så at bliver i området cirka 100meter fra garageanlægget, da der efter kort tid er forsamlet små 15-20 skumle typer omkring politiet.. Inden for 45minutter har de sporet sig ind på 2 garager. Og de kontakter så en låsesmed og ydeligere 20 minutter efter har de fundet min motorcykel!!.... Bliver ringet op at jeg bare kan komme og hente den.. Er der et minut efter... Heldigvis er det kun en flok småbørn der nu er i området, men sikke en farce...... "må jeg prøve en tur" "tillykke med at du fandt den" "hvor bor du henne" osv osv osv..
Betjentene ved godt jeg ikke ville være i det område (fortalte dem i telefonen at jeg ikke kom medmindre de fandt mc´en, da jeg ikke gad stå i området så evt klaphatte fremover ville kunne genkende mig), så de får mig væk i en fart uden for meget snak, og så holder de lige ind til siden et stykke derfra og giver instrukser...De følger mig så hjem gennem hele Odense by og til min adresse i den anden ende af byen. De får de oplysninger de har brug for, og vi får en snak om mc og hvad der ellers tilhører........

Fandeme godt arbejde af de to betjente!!! Stor respekt for dem... Det fede ved hele forløbet var at jeg løbende bliver ringet på med info om hvad betjentene laver og hvad de har tænkt sig at gøre.. Fantastisk service og sikke en ro det gav, da mit blodtryk var usundt..Der var ikke rigtig noget tidspunkt hvor jeg følte at der gik for lang tid eller at der ikke skete noget! Og der er immervæk et forløb der sammenlagt har taget 2½ time fra GPS alarmen gik til at jeg havde mc´en Det skal siges at lige fra start gav de denne service... Det var helt super!!! Stor respekt til de 2 betjente.....

Så prisen er en ny nummerplade og en superglad mig! Jeg er glad for at jeg årligt betaler 1500kr for en gps tracker på lithiumbatterie og uden ledning som kan gemmes væk.. De penge er tjent ind idag... Mangler så bare en ny nummerplade da den selvfølgelig er fjernet fra cyklen! Men billigt sluppet er det ihvertfald


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor respekt til Odense politi, tyveri
  • #1   12. okt 2010 Godt historie... c",)

    Vi (via mit arbejde) bruger også trippel track.. Og jeg er ikke pokkers vild med dem.. (De er ikke så' gode med den rigtige adr. mv).. Men uden var den "knallert" færdig... c",)

    Tillykke med din "gamle" ged...

    /Rass


  • #2   12. okt 2010 Vil lige tilføje at betjentene sagde at lejeren af garagen hvor min mc stod... Ja han bliver sigtet for tyveri smiley Så medmindre han kan redegøre hvem der har låst garagen op og stillet min mc ind i den, ja så hænger han på den smiley

  • #3   12. okt 2010 Rass der var også lidt kommunikations problemer med dem desværre. De var forlænge om at give politeti koordinater. Havde de været hurtigere havde politiet nappet dem.. Men er bare glad for at jeg fik min mc retur smiley kan bare håbe at den rigtige får straffen for tyveriet

  • #4   12. okt 2010 det er satme iorden! tillykke med cyklen...eller hva man nu kan sige i sådan et tilfælde. jeg var sku blevet en meget better smølf hvis jeg så nogen stikke afsted på min cykel.

  • #5   12. okt 2010 Det siger vel bare lidt om hvor ringe indsatsen generelt er, når man syntes at det er god service fordi de udføre deres arbejde som de bør.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #6   12. okt 2010 Hvis bare flere tyverier kunne opklares lige så effektivt, blev der sikkert ikke stjålet så meget, tyvene har det desværre alt for let i de fleste tilfælde.

  • #7   12. okt 2010 godt du fik den tilbage , mon snart der bliver udstationeret et par betjente på nogle ornlig syge offroad/motard tingester ? det ville nok hjælpe bare lidt ,

  • #8   12. okt 2010 C4 det kan du egentlig have ret i, men jeg ser nu lidt anderledes på det.. Ikke mange ressourcer de har og det er ikke deres skyld.. men nogle helt andre Jeg var også bange for at man blev fra sorteret, men det var heldigvis ikke tilfældet smiley

  • #9   12. okt 2010 c-4..... Helt enig, men kan godt forstå Sebastian er glad for den ikke forsvandt smiley

  • #10   12. okt 2010 Udfaldet havde nok også været anderledes hvis ikke der var GPS tracker i den. Så havde Policen jo ikke hat en chance for at finde den, og så havde mit indlæg nok også været med et andet sysnpunkt, på trods af at jeg godt kan sætte mig ind i hvor svært det ville være at finde den uden nogen adresse på hvor den stod

  • #11   12. okt 2010 Mon ikke der er en lille chance for at det ikke er sidste gang den garage har set tyvekoster? smiley Godt at hører at du fik den igen. Hold da kæft det må have kløet i hænderne for at lange nogen håndmadder ud til de forpulede snotunger.

  • #13   12. okt 2010 Endelig en god historie, selvom C4´s pointe er desværre rammende. Der har været en bølge i sensommeren, hvor mange motorcykler pludselig forsvandt. Der forsvandt 5 i mit eget kvarter sidste måned.

    Politiet kører rent faktisk på off-roaders, har set dem på Amager, det er 2 BMW GS´ere. Men jeg tror at de bruger dem til demonstrationer smiley


  • #14   12. okt 2010 Jeps... C4 har en pointe, men omvendt, så har Polisen jo ikke en ærlig chance for at finde en mc der er stjålet medmindre der er en koordinat på den.
    Den garage min stod i var 1 af 20 der var låst. Derudover blev den stjålet et helt andet sted i byen, så de ville intet kunne gøre hvis ikke de vidste via GPS hvor den var...


  • #15   12. okt 2010 Jeg syntes virkelig at det burde koste brækkede knogler til sådan nogle møjunger

    Hvorden fik de den startet når du skrev at der ikke var ødelagt noget


  • #16   12. okt 2010 Det er en EXC, der er ingen nøgle i sådan en. Så det er bare at jokke på kickeren eller trykke på startknapen (som ikke virker lige pt, da batteriet et dødt)
    Også derfor den røg ud på kærestens arbejde, da jeg var ret sikker på at det område var sikkert, da det er privat og ligger afsides fra alt andet..



  • #17   12. okt 2010 Okay så burde du nok sætte en kontakt på

  • #18   12. okt 2010 Ja, der kommer også til at ske noget efter idag.
    Det er så sjældent den står ude og har derfor ikke tænkt i de tanker, netop da jeg er forsigtig med den.
    Men har da lært at uanset hvor forsigtig man er kan man ikke vide sig sikker


  • #20   12. okt 2010 Man ærgrer sig næsten over at der ikke lige knækkede et bremsekabel eller slange så de kørte lidt ind i et træ

  • #21   12. okt 2010 Sikke en lorte trist sag at din mc blev stjålet... men fuck hvor godt du har fået den igen.. og super af de betjente , at de gav den gas og gav dig den gode services og din mc retur..... men... men... men... jeg kan sku ikke lade være med at bemærke hvor bange og utryk du giver udtryk for du var, for bare at stå i det område.... det siger sgu alt... men tænk sig vi har de sorte pletter i vores land, så sorte og ulækker at man som blegansigt ikke engang tøt være der . . føj for satan... siger jeg bare...


    mvh


  • #22   12. okt 2010 FANTASTISK!!! Pansere der passer deres arbejde, og endda helt uden at svine dig til!!!??! Hvad bliver det næste??

    Jeg fik korrekt byttepenge tilbage da jeg var i Blockbuster i går. Det var altså også ret godt klaret af BB personalet smiley


  • #23   12. okt 2010 hørt Jeppe .....

  • #24   12. okt 2010 Jeppe

    Så slemt er det altså heller ikke i Vollsmose. Har både boet, arbejdet og dyrket fritidsinteresser derude, og er én gang blevet truet derude. Af en stangstiv DANSKER. Jo, der er mange skumle typer derude, men det er lige så meget angsten for det ukendte, der gør folk utrygge.

    Og lad os så få nøgle flere gode politihistorier. DEr er sgu for meget fokus på de negative.


  • #26   13. okt 2010 Satme godt du fik den igen, jeg havde satme gået psykisk ned hvis jeg så nogen køre væk på min cykel og jeg ikk kunne fange dem! Håber de får deres straf!

    C4 kan som altid se det positive i en historie!

    Anders, jeg blev også engang for 8 år siden truet af en dansker fordi han mente jeg kigged mærkeligt på ham, point being?


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #27   13. okt 2010 Nå, så kommer pladderhumanisterne på banen, igen. Hvis vi lukker øjnene går det væk, og vi er ligeglade med ofrene.

  • #28   13. okt 2010 Niels B

    Ved ikke om det er mig du hentyder til, men jeg antyder bestemt ikke at man lukker øjnene, men påpeger bare at der ikke er nogen grund til at rende rundt derude i evig frygt. Der findes rigtig mange lovlydige, og ordentlige borger i Volleren. Men JA, der findes satme også en flok røvhuller derude, som skider højt og helligt på alt hvad der hedder lov, orden og moral. Og det er desværre dem der får al medieopmærksomheden. Og når der så endeligt står noget godt om Volleren i aviserne, har folk lykkeligt glemt det dagen efter.

    Er pædagog, og arbejder til dagligt med drenge fra de områder, så jeg er fuldt ud klar over problemstillingen.


  • #30   13. okt 2010 Fedt du fik den retur

    Og til de negative, Sebastian føler han har fået en god/seriøs behandling og det er vel det vigtigste, istedet for at hælde gylle ud

    men ok brok er jo national sporten i dk


  • #31   13. okt 2010 Endelig en god historie smiley

  • #33   13. okt 2010 Fik en opringning idag. Nu havde de fundet min nummerplade også smiley Så der er så knap 600kr sparet smiley

    Dertil skal jeg så på et tidspunkt ned og se på et par billeder om jeg kan genkende tyvene! Håber jeg sq at jeg kan... Så de gør noget ud af det!

    Fandeme lækkert


  • #34   13. okt 2010 Det er rigtigt!
    Alt for fedt at du fik din cykel igen, og også din nummerplade. Håber også at de finder de drenge der bøffede den. smiley


  • #35   13. okt 2010 godt nyt....

    og ja super hvis du kan være med til at give de røvhuller et (lille)slag over fingerne ( er jo bedre end ingen ting)

    mvh


  • #37   13. okt 2010 Nops, den var stillet afsides tæt på bygningen hvor kæresten arbejer (Bosted for unge med downs syndrom). Ligger i et parcelhuskvarter i Seden syd, i et tomt område hvor der indenfor en radius af 300meter intet er udover marker og de par veje der går ned til bostedet. Området er ikke en del af volsmose og er ikke et område der er præget af klaphatte.

    Så mit umiddelbare gæt er at det er tilfældigt at de 3 har været i området eller også er de fulgt efter mig.... I dunno


  • #38   14. okt 2010 Ja den fik tæv derude. De kørte en del frem og tilbage på Risingvej. Det må have været en storebror eller lignende der kørte den omkring femkanten, for dem der nappede dem var noget yngre smiley Men den var da heldigvis kørt varm da de nappede den, og det ser umiddelbart ikke ud til at der er sket nogen skade smiley

    Håber jeg kan identificere dem når det kommer så vidt...... Den sidste husker jeg ihvertfald tydeligt..


  • #39   14. okt 2010 sikke nogle møg svin....

  • #40   27. okt 2010 lækkert at høre du havde en god opblevelse... men er næsten sikker på at de 2 betjente nu er fyret for god opførsel og for at havde fokuseret på en tyverisag i mere end 5minutter...

    dejligt at høre at der er bejtente der stdig tør lave noget.. (på trods af gps selskabet og dig selv gjorte en stor del af arbejdet...

    hvis det sku ske igen så sørg for at havde nogle venner med offroad maskiner så det sku hurtiger at fange lortet selv og kaste ligne i fiskeå´en...


  • #41   27. okt 2010 Lasse A
    det ville også blive betragtet som selvmordbomber og så kom der politi på stedet så området blev gennemrodet... så kunne man jofå en flok pansionerede kontorassistenter til at tjecke stelnumre på alt der er der uder og gennemtjecke værd og en maskine... der skal nok kunne findes nogle knallerter. scooter og motorcykler der ikke høre til der. og sikkert også et par biler


  • #42   27. okt 2010 Fucking lorte pansere!

  • #43   27. okt 2010 Var nede igår og kigge på en masse skumle typer på billeder.
    Desværre var de ringen af dem jeg kunne genkende.

    Så en kammerat til sønnen til ham der har garagen bliver sigtet, da det var ham der havde nøglen til garagen.

    Da politiet kom havde han smidt den væk, så de intet kunne bevise. Så sigtede de lejeren af garagen (faderen), som så gav sønnen skylden, som så gav en kammerat skylden (ham der var ved garagen da politiet kom)

    Hans forklaring er at der kom en eller anden de rvar på flugt fra politiet på en mc, og så havde han bare lukket ham ind. Politiet har aftalt med ham, at han har en uge til at finde ud af hvem det var der kom. Kan han ikke det, bliver han sigtet for hæleri og/eller brugstyveri smiley

    Så retfærdigheden sker fyldest.... Wohoo


Kommentér på:
Stor respekt til Odense politi, tyveri

Annonce