{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.643 visninger | Oprettet:

Erfaring med Ventour mc tøj? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har netop fået mit motorcykel kort, og skal ud og invistere i noget motorcykeltøj, så jeg kan få købt mig en mc.
Jeg har så været ude ved en forhandler og kigge på tøj, og han anbefalede noget tøj der hedder Ventour. Jeg er på jagt efter noget tekstil.
Han anbefalede en Jakke der hedder Mercury, og bukser der hedder Cacoon. De skulle være lavet af noget 3 lags stof, og være vandtæt samt åndebar.
Jakken stod til 3000, og bukserne til 2200 og det er cirka den prisklassen jeg kigger efter.
Nogen der har erfaring med Ventour? Eller vil i anbefale noget andet.
Jeg kørte godt nok i Ventour til køretimerne, det var dog deres billige sæt.

Det er et helt komplet sæt tøj jeg skal have, og har regnet med at prisen skal ligge omkring 9-10k. Skal bruge hjelm, jakke, bukser, støvler, handsker, rygbeskytter.

Jeg havde kigget på en caberg flip up hjelm (Enten Justissimo GT eller Konda), som jeg tror jeg vælger at købe.

Forsat god søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Ventour mc tøj?
  • #1   24. okt 2010 ventour er egentlig et rimelig fint sæt, men jeg ville ikke hoppe i sådan et sæt efter at have haft rukka og dainese, det er lidt svært at gå ned i kvalitet

    men til prisen synes jeg faktisk det er ganske fint


  • #2   24. okt 2010 Tak for svarene. Ang rukka, så ved jeg ikke om der er nogle der forhandler det i Esbjerg området, vil ikke til at køre 100 km for at købe mc tøj smiley Der er ikke andet for jeg må prøve nogle forskellige sæt, ang pasformen.

  • #3   24. okt 2010 Jesper der er 50% på mc tøj i KMSC i Koldings nordlige industri kvarter, mange har kørt derud og købt, tilbudet gælder kun i oktober!
    Det er resterne af MiniMotor der sælges ud. Der er også fede hjelme og andre sager på bud!


  • #4   24. okt 2010 Den hjelm du snakker om har de også til halv pris!
    Skynd dig derud i morgen! Profilvej 20, 6000 Kolding.


  • #5   24. okt 2010 Hej allan, lyder fristende. Hvordan er åbningstiderne derover? Har nemlig kun mulighed for at tage derover mandag og tirsdag, men der har jeg først fri kl 16.. Også er der lige 30-45 mins kørsel smiley

  • #6   24. okt 2010 Carberg flipup hjelm skal du nok lige prøve en tur med, jeg købte sådan en og jeg syntes der er utrolig meget støj i den.
    Der hvor visiret sidder fast, er der en dæk plade og der er der et mellemrum imellem selve visiret og dækpladen, jeg syntes det larmer helt vildt, ellers en god hjelm.


  • #7   24. okt 2010 Kim S, sagde ham sælgeren godt nok også jeg snakkede med. Men han sagde ved alm 130 km/t på motorvej var det ikke så slemt. Men ja noget man helt klart skal prøve.

  • #8   24. okt 2010 Ang KSMC kan jeg se de allerede lukker kl 16, æv!

  • #9   24. okt 2010 Caberg er noget ÆRGERLIGT bras som er bredt solgt, har selv haft en caberg flipup hjelm engang. Billig hjelm som er god til knallert.

    Men pris og kvalitet hænger rimeligt godt sammen. jeg ville nok vælge at spare lidt på tøjet, og så købe en bedre hjelm, end dyrt tøj og billig hjelm.

    Jeg selv startede med Carberg. Skiftede til BMW System IV, og har idag en Schuberth C3. Til mit behov bestemt ikke et køb jeg har fortrudt.

    Og da jeg startede købte jeg nu også brugt tøj, hvilket man kan lave store besparelser ved.

    Jesper du skal nok ikke regne med de har tøj dernede i "voksne" størrelser. da det jo er restpartier, og de har jo haft ophørsudsalg ved Minimotor førhen.


  • #10   24. okt 2010 Soldier: du har nok ret, skal nok overveje nærmere med hjelmen. Tror heller ikke der er meget at komme efter i kolding. Vil bare have noget tøj der er sikkert, og ikke er pisse utæt, hvis man skulle komme ud for at køre i regn.

  • #11   24. okt 2010 Til 5k kan du da få et sæt i næsten hvilket som helst mærke? Både tekstil og læder. Er selv rigtigt tilfreds med mit Dainese tekstil + støvler - god parform, blafrer ikke og vandtæt.

    Køb en ordentlig hjelm. Der er intet så irriterende, som en for billig hjelm. Snup en Arai, eventuelt i de billigere modeller. Lysår foran de Carberg modeller, jeg har prøvet.


  • #12   24. okt 2010 Har også haft en støjende Caberg Flip-up, det var et fejlkøb, der varede i3 mdr. Har nu Schubert C3 - dejligt.

  • #13   24. okt 2010 Jesper ring derned og fortæl hvad str du bruger, de går der også efter lukketid!
    Så finder Helle dernede noget tøj frem du kan prøve og så betaler du bare til ejeren selv, han går der nemlig alligevel og vil da gerne omsætte for 5-8 kiio smiley
    Også billige dæk, tændrør og filtre!


  • #14   24. okt 2010 En lukket hjelm er:

    - mere lydsvag
    - billigere
    - lettere
    - mere sikker

    end en klaphjelm. Alt andet lige.


  • #15   25. okt 2010 Jesper jeg har iøvrigt lidt brugt tøj til salg. ;o)

  • #16   25. okt 2010 Soldier > Jeg leder efter noget i størrelsen XL cirka smiley
    Sjyp > Har kørt med lukket hjem i 3 år nu på min 45, er træt af at man skal have hjelmen af hver gang man skal føre en samtale ved pauser osv. Synes også det er rart at kan lukke op engang imellem og kan få noget luft til kinderne smiley


Kommentér på:
Erfaring med Ventour mc tøj?

Annonce