{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel i "pasform" Arai / AGV?
  • #1   29. okt 2010 Det er sgu lidt farligt uden at prøve ...

    Mange siger man skal ha' et AGV hoved for køre AGV ... Har dig selv parallelt haft både AGV og RX7 hjelm ... Pasform og comfort i den sidste vil jeg dog sige er bedst.


  • #2   29. okt 2010 Ta' nu ud og prøv de to hjelme .. Jeg har jo ikke sammen hovedform som dig ? Det er jo forskelligt fra person til person hvad der sidder bedst på én ..

  • #3   29. okt 2010 det med t måle hovedet, det er jo kun et punkt, alle de andre punkter er måske helt anderledes..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #5   29. okt 2010 Køb af hjelm checkliste:

    1. Du skal prøve en hjelm FØR du køber den, samme dag som du prøver flere andre mærker og modeller. Gør du ikke det, kan du umuligt sammenligne pasform...

    2. Kan dette ikke lade sig gøre, gå da til punkt 3.

    3. Gå til punkt 1.


  • #6   29. okt 2010 jeg køber aldrig hjelm uden at køre en tur med dem først

  • #7   29. okt 2010 Jeg har købt et par Arai-hjelme over nettet.. Men jeg kører heller ikke med andet, har 2 RX7'er. Min første prøvede jeg, og de er ens i pasform..

  • #8   29. okt 2010 tog ned til en forhandler og prøvede en agv gp-tech, fandt den rigtige størrelse og kørte så hjem og bestilte den ved fc-moto.de og sparede 1500,- !
    kan godt være der er nogen der mener det er "forkert" er gøre det sådan, men for 1500 gør jeg det sku gerne;)


  • #9   29. okt 2010 havde nu held med at handle min hjelm godt ned i pris......

  • #10   29. okt 2010 Søren:

    Jeg synes nu at det er råddent og uærligt at prøve hos en forhandler og efterfølgende bestille den over nettet.

    Forhandleren yder en god service som han skal have penge for.

    Jeg har ofte købt ting over nettet, men så må man tage sine chancer med størrelse. Og hvis størrelsen ikke passer kan man få varen byttet hos alle ordentlige netbutikker (ikke over ebay fra HongKong).


  • #11   29. okt 2010 Som sagt før, køb ALDRIG uden at prøve.
    Dernæst gør som beskrevet af andre, tag ned til den lokale, spil hans tid og tag imod råd og vejledning for derefter at bestille på nettet!
    Så kan du jo prale af at have sparet nogle kroner og samtidig pive over udvalget og priserne i DK!

    Undskyld Henrik B, den var ikke så meget til dig som til andre.
    Det jeg mener er, FAKTA: Næsten alle vælger forkert str hvis de selv bestemmer, I know da jeg selv har en shop!
    Jeg forhandler bl.a AGV og havde en kunde der gjorde som skrevet overfor. Jeg brugte 2 timer på ham!!!!
    Efter 5-6 uger kom han forbi med et spørgsmål vedr sin nye AGV hjelm.
    Jeg spurgte om han havde en dansk kvitering for så vil jeg godt hjælpe, (jeg er "oficial dealer") som det så fint hedder. Det kunne han jo ikke og indrømmede så han havde handlet i tyskland! Jeg blev så mega-gal at jeg i bogstavligste forstand smed ham ud af butikken. sådan et fornæret fjols af en taber!!!
    Nå ja, han sparede hele 250kr på en sort AGV T2, og hans knækkede visir-mekanisme måtte han selv ordne. Det havde jeg jo normalt lavet og betalt, nu gider jeg da ikke engang bestille dele til idioten. Det må han jo også kunne spare en formue på i tyskland, ikke?

    Pointen er, du må ikke sætte pris på dit eget hoved eller andet når det drejer sig om påklædning. Det kan umuligt gøres op i kr eller euro!!!
    Og jeg vil sige, støtter du den lokale, ja så støtter han nok også dig når det kommer til stykket, det virker da hos mig, med mine faste kunder!!


  • #12   30. okt 2010 Peter Cropes: Der er vi helt enige, jeg købte også hjelmen hos den lokale mc pusher, men er jo en nærig thybo, så fik ekstra visir og pinlock+lidt rabat. Kunne aldrig drømme om at være så flabet at bruge hans tid på at prøve hjelm eller tøj, og derefter skide ham op af ryggen og købe det syd på grænsen... For derefter at oprette en tudetråd over hvor besværligt det er at sende lortet tilbage fordi det ikke passer, hvorfor det ikke kommer, eller hvordan man skal betale det på en eller anden tysk side. Så hellere krejle lidt herhjemme, og få god service, og mulighed for lån af værktøj med mere....

  • #13   1. nov 2010 Hej allesammen.

    Tusind tak for jeres indlæg.

    Jeg tager en forhandler i DK i stedet for at købe via nettet som jeg først havde regnet med - selvom det koster noget mere.

    Til Brian K.:
    Ked af at du er på Bornholm, for ellers havde mine penge ligget hos dig.


    Henrik



  • #14   1. nov 2010 Henrik B, tak for ordene. Er glad for du er en fornuftig fyr, tro mig du vil ikke ærge dig. Håber andre vil tage disse "visdomsord" til sig.
    Du vil nu ALTID kunne henvende dig mht support, reklamationer osv, og mon ikke du kan lave en ok deal når du regner fragt, evt returfragt og manglende vejledning med. Det står forhandleren jo lige pludselig for hvis der skulle være noget.


    Nu ved jeg jo ikke hvad du er ude efter, men kan sige at der kommer nogle rigtig lækre og flotte AGV T2 hjelme til 2011.

    Held og lykke med dit køb;-)

    Tror jeg vil "provokere" lidt og lave en ny tråd med mit inlæg!


Kommentér på:
Forskel i "pasform" Arai / AGV?

Annonce