{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.399 visninger | Oprettet:

Købe MC ved forhandler eller privat? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal handle ved en forhandler eller privat. Jeg skal ud og prøve 2 cykler hos en forhandler på onsdag, han er ligeglad om jeg ikke køber, bare jeg får fundet den cykel jeg vil have. Den ene cykel jeg skal ud og prøve er en Suzuki GSF 600 Bandit fra 2000, med 17000 km på klokken.
Den forlanger han 54.000 for, men regner med at jeg kan få hevet 4-5000 af prisen, da jeg også har købt tøj derude.
Jeg har så fundet en lignene motorcykel på dba til 43.000, også kommer jeg lidt i tvivl om man skal købe privat istedet, det er alligevel mange penge at spare.
For 7000 kr kan man selv skifte mange sliddele på sådan en motorcykel, og jeg mener jeg selv kan finde ud af det. Har pillet meget ved knallerten og scootere igennem min tid, og har en del teknisk snilde.

Folk der køber ved forhandler er vel for at have den sikkerhed at det de køber er iorden, eller er jeg forkert på den? Jeg får 6 måneders fuld garanti med hos forhandleren.

Ville i købe ved forhandler, eller privat i min situation?

Forsat god weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe MC ved forhandler eller privat?
  • #1   6. nov 2010 Jeg ville købe den ved en privat, hvis man da ved hvordan man lige kigger cyklen lidt efter inden man køber.

  • #2   6. nov 2010 Det er et svært spørgsmål at svare på . Er standen på de 2 maskiner tæt på ens. Km ligeså ??.
    Den på DBA kan du ret sikkert også hive nogle tusinde af prisen så du bør kunne lave dig en god handel der. Men igen hvor slidt er den.
    Det kommer til syvende og sidst nok an på hvor god en handel du kan få begge steder holdt op imod hinanden og så om du har det is i maven til evt at handle uden reklamationsret hvis det kommer til privatkøbet .




  • #3   6. nov 2010 jeg syntes det lyder dyrt, nyprisen i 2000 var vel omkring 80k, så den skal under de 50k, jeg ville finde en der havde lidt forstand på mc til at tage med ud og kigge på en privat og hvis den står til 43k, kan du sikkert oz handle ham ned i 40k eller mere

  • #4   6. nov 2010 Kig på standen og køb den BILLIGSTE hvis standen er tilsvarende eller selvf bedre..

    Jeg giver sku ikk 10.000kr ekstra for en motorcykel (eller bil) i den prisklasse bare fordi forhandleren givr mig 6 mdr garanti.. for 10.000 kan man stame komme langt i reperationer..


  • #5   6. nov 2010 Vil også prøve at holde den op mod en privat, og ja prisen er også halv peberet for den. Fandt en årgang 2002 til 35000 før sommer, fin stand og alle service overhold. Der var jeg bare for langsom ,og havde heller ikke kortet endnu.

    Nu ser jeg lige hvor mange forhandleren er villig til at gå ned, han ville regne på det når jeg fandt ud hvad cykel jeg kunne tænke mig. Det er sådan at min storerbror også skal have motorcykel, så det er 2 cykler vi skal have. Derved burde han også kunne presse prisen lidt længere ned af.

    Jeg holder øje med privat markede hver dag, har heldigvis en onkel der er mekaniker og har kørt motorcykel i 10 år. Så han er villig til at tage med ud og kigge.


  • #6   6. nov 2010 Lillebæk > Han har sagt hvis vi køber nu, så gælder garantien først fra april. Den må også stå gratis til opbevaring hos ham, og han sørger for den er fuld serviceret inden jeg henter den.

  • #7   6. nov 2010 Måske du skulle nævne HVEM forhandleren er . Et er hvad de siger et andet er hvad deres RY siger :-).

  • #8   6. nov 2010 Køb ved privat - jeg har selv lige købt ved privat og synes jeg har opnået en god pris på min bandit - og hvis du har lidt forstand på sagerne i forvejen så er der vel ikke den store risikko at løbe. køb ved privat og tag den sundefornuft med når du handler

  • #9   6. nov 2010 I øvrigt få en suzuki der er ti år gammel ikke koste så meget.

    jeg har købt min til næsten samme pris ved privat.... og det er altså en cykel der er 6 år nyere og har dobblet så mange kubik...

    Held og lykke med det smiley


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #10   6. nov 2010 Jesper C. Du skal altså have prisen MEGET ned før det bliver interessant. En 10 år gammel Suzuki Bandit med 600 ccm er i mit hoved ikke mere værd en MAX 30.000,-
    Jeg gav selv 32.000,- for en magen til i 2005, solgte den i 2006 for næsten det samme, men da var det også om foråret.
    Det er en god tid lige nu at købe på, men alle kan presses MEGET i prisen, også forhandlere.


  • #11   6. nov 2010 Præsi > Forhandleren er carstensmc i varde ved esbjerg smiley

  • #12   6. nov 2010 Jesper. Kender ham ikke ,men det er der helt sikket andre der gør . Det er bare altid en god ide lige at nævne navnet. Der er mange der ikke har alt for godt ry derude.

  • #13   6. nov 2010 Søren O > Jeg har tænkt mig at se hvilken forslag til pris Carstens MC kommer med, så må jeg se om jeg kan presse ham lidt ned smiley Synes også prisen for den bandit virker lidt overdrevet.
    Der var en forhandler der rådede mig til at handle i januar - feburar. Fordi alle de forhandlere der ligger inde med for mange cykler, og ikke har det store solgt, har svært ved at få så meget kassekredit i det nye år.


  • #15   6. nov 2010 Jan J > Kan godt se det er helt hen i vejret, må undersøge det private marked. Skal have en bandit med skjold. De uden ser fede ud, kørte på en til kørekort, synes bare man var for modtagelig over for vind.

  • #16   6. nov 2010 http://123mc.dk/dealer_page/viewAd.php?dealerID=822&directlinkID=15723 det er den jeg har kigget på smiley

  • #18   6. nov 2010 Jan J > Det er bare vigtig for mig at den er rar at kører langt på, og være rar at kører på motorvej på. Da vi havde lektioner på motorvejen da jeg tog kortet, følte jeg at jeg var ved at flyve af. Har planer om at kører nogle længere ture.

  • #21   6. nov 2010 For 50-54.000,- kan du få en 2005-07 GSF650 Bandit, også ved en forhandler.

  • #22   6. nov 2010 køber du den nu ved forhander med 6 måneders garanti skal du passe på , garantien starter den dag du sætter din underskrift , og du kommer ikke ud og køre på cyklen før til marts ....
    Held og lykke med dit valg håber du finder den cykel der passer dig.
    mvh


  • #23   6. nov 2010 FROSSET. Prøv lige at læse det hele inden du udtaler dig :-).

    "Han har sagt hvis vi køber nu, så gælder garantien først fra april. Den må også stå gratis til opbevaring hos ham, og han sørger for den er fuld serviceret inden jeg henter den."



  • #25   6. nov 2010 54.000 er også lidt over mit pris niveau, jeg har valgt at skal på jagt efter en cykel til cirka 35-40. Da jeg kun skal have den ansvarsforsikret, kasko er ikke til at betale når man skal leve af su i 4 år næste år smiley
    Må holde øje med de forskellige salgs sider. Bilbasen, gul og gratis, dba kigger jeg dagligt på. Men tak for jeres råd. Er der andre inputs er det velkommen.


  • #26   6. nov 2010 Ro på Præsi.....

    sorry der lige var et enkelt indlæg jeg ikke havde læst !! Det var mere en service oplysning til en nybegynder så han ikke sprang i den fælde som nogen falder i her til vinter....


  • #27   6. nov 2010 fornuftigst, ville nok være hos forhandleren, hvor der er en garanti, i 6 md, , på en nomal prøve tur, blir maskinen jo dårlig varm, og man har kort tid til at finde fejl og mangler, hvor du jo har 6 md, ved butikken, + råd og vejleding, har købt de fleste af mine hos forhandler de sidste 2 er handlet privat, og uden problemmer.. mvh hc... go jagt, og giv den gas

  • #28   7. nov 2010 Frosset. Jeg er skam helt rolig. Og derfor også en smiley til sidst.


Kommentér på:
Købe MC ved forhandler eller privat?

Annonce