{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.411 visninger | Oprettet:

Afgift. Høj km.stand = Under middel? {{forumTopicSubject}}

Har søgt lidt rundt, men kan umiddelbart ikke finde svar på dette.
Hvis man kommer til toldsyn med en MC med meget højt kilometertal (90.xxx) vil man så kunne få en "under middel" i værdifastansættelse.
Til sammenligning er MC af samme type, der er blevet ”Afgiftet” i 2010 kun gået 30.xxx km i de laveste bedømmelser.
Eller har der været så meget svindel med ”klokken”, at de helt ser bort fra dette.
Hvis man først afgifter til næste år, hvor meget afviger afgiften så fra bedømmelserne i år. De tal jeg går ud fra ligger på 46561 kr. i afgift.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift. Høj km.stand = Under middel?
  • #1   22. dec 2010 Det er som rel ret svært af få under middel eller over middel. da syns manden skal tage billeder osv af cykelen og sende ind for at kunne dokumentere det... så tvivler kraftigt på det kan lade sig gøre bare fordi den har kørt meget...

  • #2   22. dec 2010 De har i øvrigt ikke meget at sige i fht afgiftens størrelse...

  • #3   22. dec 2010 Km stand betyder intet ift afgiften.. desværre..

  • #4   22. dec 2010 du bliver pulet i hoved og røv uanset hvad du gør....

    mvh


  • #5   22. dec 2010 Min KTM kom under middel :o)

    (link fjernet)


  • #6   22. dec 2010 Men nej - KM har intet at sige

  • #7   22. dec 2010 Det er kun på biler der bliver reguleret efter km. tal

  • #8   22. dec 2010 min blev takseret til middel, selvom den var sat sammen med gaffa pga defekte kåbe dele. Jeg gad ikke brokke mig da afgiften ikke var det vilde, så det var ikke besværet værd. Men det er ikke lige til med mindre du kender syns manden og får ham til at notere den til under middel.
    - •°o.O - J°Hѧoñ - O.o°• - din Ktm ser også noget ramponeret ud ;o)


  • #9   22. dec 2010 smiley

    Men det er ikke besværet værd som thomas siger .... Ret mig hvis jeg er forkert på den - men det er vidst kun 3% forskellen mellem under middel / Og middel er .... :o)

    Så skal det være en meget dyr cykel hvis det skal kunne betale sig :o)


  • #10   22. dec 2010 Hvordan gik det til med den ktm<?

  • #11   22. dec 2010 Den havde nogle små defekter som synsmanden tog billeder af :o) - Og nej kender ham ikke !

    Han var iøvrigt et rigtig fjols hehe ...

    Men en bulet udstødning - Flænset sæde ... Og så uden plastik kit på ( Ellers kunne den ik synes , da mine blink ikke kunne ses )



  • #12   22. dec 2010 Har en kammerat der fik et rigtigt gammelt lig vurderet som middel - da jeg hørte det tog jeg ind til synshallen med geden og generede dem ind til den blev skrevet om til under middel!
    De var ikke meget for det, fordi de havde fået at vide fra SKAT, at de kun må vurdere et begrænset antal cykler som under middel. Den besked blev jeg harm over, for det er jo ren planøkonomi så vurderingen ikke længere har noget med den enkslte maskines faktiske stand at gøre. Det påtalte jeg, og derfor begyndte synsmanden at ævle om sammenligningsgrundlag - jeg spurgte ind til hans referencerammer for sammenligning, og han forklarede, at han havde arkivfotos - men da jeg så bad ham vise bare bare ét eksempel fra sit arkiv der viste en cykel der var grimmere end min kammerats, så gav han sig og lavede vurderingen om til under middel.
    Så det er i mine øjne et rigtig tåbeligt system; først har synshallens vurdering af stand ikke noget at gøre med virkeligheden; derefter skal man betale skat af en skønnet værdi sat ud fra nogle fiktive forhandlerpriser - fiktive fordi det jo er af den udbudte pris ved en forhandler og dermed ikke nødvendigvis afspejler den faktiske handelspris og da slet ikke markedsprisen ved privat handel.



  • #13   22. dec 2010 Chefen det er sgu direkte skræmmende det der!

  • #14   22. dec 2010 hvis ikke regler er lavet om er der 5% forskel fra under middel til over middel.
    dvs ca 2300 kr på denne cykel fra max til minimum.
    der har aldrig hjulpet at skrive et par hundrede tusinde km mere på mcere.selv om de har været 30-40 år gamle.
    de fleste synsmænd skriver middel da de ellers skal tage foto.
    mvh kk


  • #15   23. dec 2010 6%

  • #16   23. dec 2010 Godmorgen.

    Her kan i selv læse de retningslinjer der er givet omkring vudering ved toldsyn.....

    http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/Syn/Vejledning_om_syn/kap19.ashx

    Læs side 4 og 5

    Mvh
    Jacob


  • #17   23. dec 2010 i øvrigt mener jeg det er totalt latterligt at synsmanden skal vurdere stand, da hans job jo i bund og grund går ud på at se om køtj er i forsvarlig stand eller ej...han er ikke uddannet til at vurdere værdi af div. køtj...desuden kan et køtj der ligner lort, sagtens være i forsvarlig stand

    Lad den tjans gå tilbage til SKAT, så synsmændene kan fokusere på det de er uddannet til.


  • #18   23. dec 2010 Kilometertallet har noget at sige, men ikke om den er "under/over" middel stand.
    Standen bliver jo vuderet i forhold til de kilometer den har kørt, dvs sige at en mc der har kørt 90000Km burde have flere ridser/buler end en mc med kun 30000km på klokken, og derfor kan der være forskel i standen på de to mcèr, men de begge er stadig i "middel stand".

    uddrag fra vejledning for syn af køretøjer:
    Stand under middel: Angives for køretøj, der er i tydeligt dårligere stand end et
    sædvanligt køretøj med tilsvarende kilometerstand og alder. Flere mindre buler,
    større skrammer og mange ridser, farveforskelle, manglende pyntedele, huller i
    indtræk, evt. rustpletter, osv., er typisk for et køretøj med stand under middel.
    Stand over middel: Angives for køretøj, der fremstår i usædvanlig flot stand i
    forhold til dets alder og kørte kilometer og ikke har nævneværdige skader eller
    fejl.


  • #19   23. dec 2010 Under middel ga' min Honda under tusind kr. i afslag - så ingen grund til at ridse den ;o)

  • #20   23. dec 2010 Tak for svar alle, der er noget at arbejde med. Og god Jul.

Kommentér på:
Afgift. Høj km.stand = Under middel?

Annonce