{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.476 visninger | Oprettet:

Køre tysk mc hjem {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg regner med at hente en donorcykel i Tyskland da jeg ramte et rådyr med min Gpz i efteråret. Jeg har kig på en mc der står på tyske plader, jeg har så tænkt på om det er muligt at køre den hjem, da jeg gerne vil undgå at køre 400 km med en mc på åben trailer. Må man køre ind i Danmark på tyske plader og hvis man må, hvordan afmelder man den så i Tyskland?

Mvh. Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre tysk mc hjem
  • #1   20. jan 2011 Det må du ikke. Du skal have hentet danske prøveplader inden du tager den over grænsen.
    Mener du med fordel kan få den afmeldt i tyskland og købe prøveplader til den der også, og så skifte ved grænsen.


  • #2   20. jan 2011 Du må ikke køre på en tysk ind.reg MC i DK, når du har dansk folkeregisteradresse, men Tyskland og DK har i 2010 truffet aftale om at anerkende hinandens prøveskilte/prøvemærker, så få tyskeren til at afmelde den og få det korrekte tyske prøvemærke, så kan du køre helt hjem. Alternativt kan du måske få lov af tyskeren til at køre til grænsen (derfra på DK-prøvemærke) på hans plade og forsikring, den kan så afmeldes i DK, ved at aflevere DE-pladen.

  • #3   20. jan 2011 du køber den bare med de tyske plader, og så når du kommer til grænsen, så klistrer du bare de danske prøveskilte ovenpå

    når du så kommer hjem, så sender du pladerne tilbage til sælger


  • #4   20. jan 2011 Okay tak for hjælpen.
    Michael S
    Har jeg forstået det rigtigt at jeg kan afmelde et tysk køretøj i Danmark?


  • #5   20. jan 2011 Ja, det kan du med det tyske fahrzeugbrief og den tyske plade, andre vælger som du ser at sende pladen tilbage (en smule risikabelt, hvis den går tabt og jeg har oplevet, at de tyske myndigheder også har krævet det tyske fz-brief også for at afmelde, og det sender jeg i hvert fald ikke ikke retur :-)) - De danske myndigheder sørger så for at meddele de tyske do afmeldingen, men det er bestemt ikke alle tyske sælgere, der vil sælge med de tyske plader til en dansker, netop fordi de er usikre på, hvad der så sker, og ikke mindst forsikringsspørgsmålet. Istedet kan du måske få tyskeren til at hjælpe med et tysk prøvemærke, som du så kan køre helt hjem på, hvilket kan være nemmeste løsning for alle...

  • #6   20. jan 2011 Noget andet er, kan det betale sig at "donere" til sådan en 18 år gammel svend. Bare igang med det figtherprojekt, hvis ikke den er helt kvæstet. Ellers koster en tilsvarende under 20 T.

  • #7   20. jan 2011 Vildand
    Jeg må indrømme at jeg selv har tænkt tanken, men på en Gpz sidder både spejle og blinklys på købestativet, så jeg tror det bliver for bøvlet at ombygge til fighter, desuden vil jeg også nødigt undvære kåben.


  • #8   20. jan 2011 Tag dog din plade med derned og skru den på og kør hjem... smiley hvor svært kan det være.. som om at der er nogen der opdager det...

    Øster


  • #9   20. jan 2011 ØsterEXMC (N-Fyn) _

    Godt råd..
    Fordi hvis det så går galt. Hvem skal så betale for lille ole der er blevet slået til lirekassemand.


  • #10   20. jan 2011 I stedet for alt det bøvl med andre nummerplader, så lån eller lej da en lukket trailer. Du skal alligevel køres derned hvor cyklen står.

  • #11   20. jan 2011 Du kan købe en tysk prøveplade der gælder i op til 14 dage, alt efter hvad du vil give for det... Den må du lovligt køre fra sælger i tyskland til din adresse... Mener faktisk du må køre på den til den udløber, men er ikke helt sikker...

    / Bülow...


  • #12   20. jan 2011 Jeg er sikker!
    Du kører mc til DK, piller pladen af ved grænsen og sætter din medbragte prøveplade på og kan aflevere den tyske plade hos enten Skat eller lokal polisen, er ikke lige 100% på det, mener Skat tar den!


  • #13   20. jan 2011 Hvis ikke den cykel kan tåle at stå 400 km på en åben trailer, ja så er den vel ikke værd at hente hjem...

  • #14   20. jan 2011 Basse(Fr-sund) L
    Det kan den uden tvivl også godt, jeg synes bare det er langt at køre med 80 km/t og så er jeg lidt i tvivl om jeg kan få spændt mc'en godt nok fast.


  • #15   20. jan 2011 Hvis du spænder den godt fast med 4 skraldestropper så flytter den sig ikke en milimeter. Jeg gad heller ikke rode med prøveplader og usikkerheden. Den tid det tager dig ekstra fordi du kun kan køre 80 km/t tjener du ind ved ikke at skulle på politistationen i Padborg og senere på postkontoret og sende den tyske plade retur.

  • #16   20. jan 2011 Han skal IKKE på postkontor, SKAT ordner tilbagesendelsen når det er et EU land!

  • #17   21. jan 2011 Man skal også huske på, at der ikke er kaskoforsikring på cyklen, når man kører på prøveplader. En grund mere til at bruge en trailer.


  • #18   21. jan 2011 Bombe -

    Et vel kategorisk udsagn, for det har jeg nu fået lov til af tyske sælgere et antal gange (herefter afmeldt i DK), men da der nu er åbnet op for brug af DE-prøveskilte i DK, synes jeg personligt også, at den løsning er bedre for alle parter. Fordelen for nogle med prøveskilt fremfor trailer, kan også undertiden være af økonomisk/bekvemmelig art, idet man så kan tøffe derned med toget (og være udhvilet), og så trille hjem på cyklen...


  • #19   21. jan 2011 Har heller ikke problemer med at få lov til at køre hjem på tyske plader! Han finder en slutseddel på nettet hvor der skrives at den 22-2-2011 kl 14.00 overdrages cyklen og derefter står alt for købers regning!
    Keine problem!


  • #20   21. jan 2011 Niklas D
    Lol
    Nej, men jeg ville gerne have haft dyret, men den var ramt midterskibs og luftede vist ikke så pænt ;(, men den var død i skraldet


Kommentér på:
Køre tysk mc hjem

Annonce