{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Enduro/motard eksperter søges :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg kører racer, men vil gerne prøve noget motard/enduro - både da jeg tror det er rigtig sjovt, og for at holde farten lidt nede...
Desværre er mit kendskab til maskinerne begrænset...

Jeg har lige pt. kig på følgende maskiner:
KTM 620 EGS fra 98 (34500,- Akrapovich, mikuni fladspjæld, opstrammede fjedre for og bag, 2 sæt fælge)

KTM 60 lc fra 02 (42500,- Akrapovich)

Husqvarna SMR570 fra 04 (47500,-)

Kan nogen fortælle mig om forskelle, fordele og ulemper?

Maskinen skal mest bruges til sjov og ballade på kortere ture, men skal også kunne klare en længere tur af og til (500+ km. på en dag)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enduro/motard eksperter søges :-)
  • #1   15. feb 2011 Nr. 2 skulle være 640 LC4

  • #2   15. feb 2011 KTMerne er ret ens og er ok gadeduelige.

    Glem Huskyen og de andre racingmodeller hvis du skal bruge den til lidt længere ture.
    De er fede nok, mén udelukkende til leg.


  • #3   15. feb 2011 *KTMerne er ret ens*

    Dermed mener jeg de 2 KTM modeller du beskriver..
    Der er mange forskellige KTMer ellers. smiley


  • #4   15. feb 2011 500+ km på én dag. På ryggen af en LC4... Tak skæbne.... Jo, jeg har da køre mange km på mine ind i mellem.. Men sgu ikke 500 km på én dag..

    AV


  • #5   15. feb 2011 Lars.. tøs..
    Jeg har kørt knap 1000km på min 640 Adventure kun afbrudt af tankning og spisning...
    Det gør jeg så heller aldrig igen.
    Den tur var på knap 4000km i alt.

    Men, 500km går fint så længe det ikke er 5 dage i træk.


  • #6   15. feb 2011 Ikke for at stjæle tråden. Men på hvilke modeller er der længst mellem service, hvor maskinen stadig er lidt sjov?

    XT660X er jo en tung fætter, og med knabt så meget fut i motoren, som en Husky eller nogle af KTM´erne. Men der skulle til gengæld være noget længere mellem service.


  • #7   16. feb 2011 Ja, og en afgift..... så er vi jo i en noget anden pris....

  • #10   16. feb 2011 Hvis du er helt ny så overvej da en DRZ-400 eventuelt? Og pep den lidt op... Den er ikke for vild og den skal ikke have service konstant.

    Hvis det ikke er vildt nok så gå efter en KTM...

    Husky 570 skal have service ved hver 500km. Dvs. olieskift hele tiden. Den er derimod meget let kørt og super meget power smiley Men igen... Det kan du også få ud af en KTM'er.

    I forhold til reservedele så gå efter en KTM. Der findes reservedele til husky, men de er noget besværlige at anskaffe. Der findes nogle lagre i sverige, tyskland og italien af hvad jeg ved af... Men det koster jo noget porto.

    Derfor gå efter en cykel hvor der er nogle gode og tilgængelige reservedele til. Og gå efter en som du ikke skal servicere konstant...Hvis du alligevel går efter en husky kunne en 610'er også være en mulighed smiley


  • #11   16. feb 2011 Jeg er helt ny på motard (har dog kørt cross i mine helt unge dage), men jeg er jo ikke ny på mc, og er vant til at have masser af "bøf" (zx10r), så en 400 lyder bare lidt for lille... (mon ikke også den vil blive lidt anstrengt på lidt længere ture?)

    | Êl DÎrt K΢ker | (og I andre):
    Er der nogen særlig forskel på 620, 625 og 640? Og hvori består forskellen?

    Der findes også denne mulighed: KTM LC4 Super Competition 625/640 01/05, Årgang 2001 monteret med 2005 motor (kun kørt 28xx km) med High Flow top. (52000,-)

    Husky'en er ude af billedet med de serviceintervaller...



  • #12   16. feb 2011 Jeg har kørt både en 640 lc4 (2003) og en 625 smc (2005) og jeg må sige der er en væsentlig forskel i hvordan de opleves.

    640´eren er medgørlig og til at køre, hvor smc´eren er vild og voldsom.
    Jeg har aldrig forstået folk når de siger om en motard at "den er næsten for vild" indtil jeg prøvede den smc´eren.
    Når det er sagt, er der jo altid folk som ikke kan få nok og også monterer turbo på div liter cykler og der er da sikkert også folk der mener en smc´er er røv kedelig, men min oplevelse af den var "shit den er voldsom".

    Jeg kommer til at stifte bedre bekendtskab med den denne sæson og jeg glæder mig sgu til at se om jeg kan "tæmme" den.


  • #13   16. feb 2011 Mht. forskelle på de enkelte LC4 modeller fra KTM....
    Prøv at søge forum, jeg og andre har beskrevet det 100 gange ;O)

    Kort og naturligvis med undtagelser men groft sagt:
    Ingen fra før 1997 er interessant pga en del ændringer netop i 1997.
    Køb altid en model med elstart da kicken sidder i venstre side og 600ccm er tungt at kicke i længden. man kan, men hvem fanden gider
    ',O)
    620eren er på 609 ccm og er den motor jeg selv best kan lide da den støjmæssigt er at fortrække. Jo nyere jo mere teknik der larmer ;O)
    640 (1998 og frem) er på 625ccm og fik en større overhaling i 2003 hvor den fik highflowtop og i 2005 en ekstra oliedyst til under stempel.
    I 1997 havde de 41mm USD, i 1998 - 1999 50mm Extreme konventionel gaffel, i 2000-2003 43mm USD og i 2004 48mm USD, (dog undtaget SXC der fortsatte med 43mm)

    LC4 er Licuied cooled fourstroke
    EGS er Enduro gelende Sport (LGS en lavere udgave)
    625 C er competition (uden elstart og lille oliekreds)
    625 SC er Super Competition (uden elstart og lille oliekreds)
    625 SXC kom i 2003 (Super cross Competition) lille oliekreds og med elstart)
    625 SXC kom fra 2004 med stort oliekreds og elstart.
    625 SMC er Super Motard Competition.
    660 er samme motor med større stempel og uden elstart.

    I min verden er de alle fine maskiner, men SXC fra 2004-2007 er absolut min favorit da dne er født med alt det lækre bla. en Keihin FCR41 med acc.pumpe. Det er en bøllemaskine fra fabrikken der elsker wheelies, trappekørsel og ikke går af vejen for en langtur om man vil.
    5000km mellem olieskift (skifter dog altid oftere).

    Havde jeg ikke en LC4 fra 1988 godt ombygget med div. og nok saft og kraft til at overraske de fleste ville jeg vælge en SXC og tilkøbe motardfælge.
    Det er den mest alsidige maskine jeg har prøvet i den størrelse.
    Kører i øvrigt nemt over 20km pr ltr. ved normal kørsel.

    Passer man dem holder de sgu evigt.


Kommentér på:
Enduro/motard eksperter søges :-)

Annonce