{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Det der med børn på MC............ {{forumTopicSubject}}

Jeg har kørte MC i snart 25 år, Jeg er vildt med det..... jeg elsker motorcykler og jeg elsker mere at køre på dem......det er vi vel mange herinde der gør.
Jeg har også en 12 årige dreng som jeg elsker enda mere end min motorcykel, tanken om at der skulle ske ham noget er ikke til at holde ud.........det mener selvfødelig hans Mor også. (Nu kommer pointen) Han ville gerne køre med på min MC og det er nok til at sende hans Mor en næsten hysterisk tilstand. (Jeg kan egentlig ikke fortænk hende i det statistikken taler for sig selv) For mig ville det være hyggeligt at have ham med i ny og næ, og han skal selvfødelig ha' alt det udstyr som beskyttelse men, Jeg ville gerne høre fra andre om hvordan de håndtere det med at have vores børn med? Er vi ansvarsløse eller kan vi køre på en anderledes måde når vi har dem med. Jeg vil gerne høre jeres seriøse meninger. Vh Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med børn på MC............
  • #1   27. mar 2011 Sagen er at, ligesom når man har folk med i bilen ,så kører man sku pænt. Du har ansvaret for deres sikkerhed, så frisk kørsel skal man holde til solo kørsel.

    At der måske er en anden der kan være skyld i at i kommer noget til, kan du selvfølgelig ikke styre, men det kan jo også ske med alt andet. Man er mere udsat på en MC, og sådan har det altid været.


  • #2   27. mar 2011 Thjaa kan da kun sige på med ham og så brug fornuften godt og grundigt når i triller rundt
    Kør med omtanke og så af sted


  • #3   27. mar 2011 Men giv dog knægten en tur bagpå. Kan huske min første tur bagpå sådan en maskine, og havde et smil der hang ved i flere dage smiley

  • #4   27. mar 2011 Jeg har altid kørt med min søn bagpå. Han er nu 14 og syntes der er sjovere ting (piger) at tage sig til. Men få dog forklaret hans mor at du godt ved du kører med guld bagpå, men glæden for ham overskygger langt de risici der nu engang er forbundet med at køre mc. Man kan ikke pakke de små ind i vat, bare ruste dem til den hårde verden der kan give større knubs end en tur på motorcykel.

  • #5   27. mar 2011 hvis forældrene ikke er enige,så lad være med at køre med børn.
    det skal være en fornøjelse at køre ,og ikke med skyldfølelse,og over ansvar
    man kan køre nok så forsiktigt,der vil altid være en risiko.
    jeg kører selv med mine børn,men der er også en mor ,der syntes det er en fed oplevelse for dem


  • #6   27. mar 2011 Synes personligt bare du pakker ham ind.. og så afsted, kør pænt og fornuftigt så han lærer at sidde bagpå...

    Personligt venter jeg kun på min søn bliver 5 så han må komme med... vi starter dog på scooteren så han får tekniken ind i små mængder.

    Vis vi skulle være bage for der skete dem noget så skulle de jo aldrig uden for en dør.. vi er jo desværre ikke hærer over hvad der sker i trafikken smiley


  • Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 67
    #7   27. mar 2011 Jeg har selv kørt med min far. Tror jeg var 11 første gang jeg var med.
    Jeg var godt pakket ind og havdet fået afvide, at jeg skulle holde godt fast osv.
    Men jeg mener klart, at du skal give din søn en tur. Bare start stille og roligt, for det er noget af det fedeste. Det giver også lidt credit i klassen smiley


  • #8   27. mar 2011 tjoe.. køb en som min.... der er farten lidt en anden.... og mere bliver 110% aldrig overset. den fylder stort set det samme som en bil.

  • #9   27. mar 2011 Jeg har også af og til ungerne med, 11 & 5, en af gangen smiley kører pænt og stille og de elsker det, eller, den store brokker sig over ondt i benene (man sidder jo vild stille længe), og den lille falder i søvn. Mor er det ok med, og så længe de spørger kommer de med en tur. Tænker ikke så meget over det, kører bare extra defensivt

  • #10   27. mar 2011 Citat:

    Folk over 30 burde være døde!
    Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i 40'erne, 50'erne, 60'erne, ja til og med tidligt i 70'erne ikke have overlevet.
    Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.
    Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi cyklede bar ingen af os hjelm.
    Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags. Og det at sidde bag på en ladvogn en varm sommerdag var altid en speciel nydelse.
    Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker. Skræk og rædsel!
    Størstedelen af folk røg som skorstene. Host!
    Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig overvægtige, fordi vi altid var ude at lege. Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske, uden at nogen rent faktisk døde af det.
    Vi brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde glemt at sætte bremser på. Efter nogen ture i grøften lærte vi at løse problemet.
    Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt. Ingen kunne få fat i os i løbet af dagen - ingen mobiltelefon. Utænkeligt!
    Vi havde ingen Playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget ingen TV-spil, ikke 99 TV-kanaler, ingen videofilm/DVD, surround-sound, mobiltelefoner, hjemme-PC'er eller chatrooms på Internettet. Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!
    Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud, men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne få skylden - kun os selv. Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.
    Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde og spiste jord og græs. Til trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv. Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.
    Nogen elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og måtte gå et år om. Frygteligt!
    Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige - de bedste problemløsere og investorer nogensinde. De sidste 50 år har været en eksplosion af nyskabelser og nye ideer. Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen.



  • #11   27. mar 2011 Peter, sørgeligt men sandt, børn kan INTET selv, min 11årige knægt gloede åndsvagt da jeg sagde han selv skulle stramme kæden på hans cykel. Men mobilen kører for fuld drøn 24/7..
    NB efter et par timer og lidt hjælp havde han strammet kæden smiley


  • #12   27. mar 2011 Men det var fede tider i skoven, på boldbanen, bmx stien i skoven osv

  • #13   27. mar 2011 Jeg mener naturligvis at man skal passe på, det skal man altid, men man skal ikke holde op med at leve og gøre det som er sjovt og spændende! Det er jo netop det livet handler om! Vi er er sikkert kun nu!
    Thomas R:
    Ja det kender jeg godt til med mine egne børn (4stk) men vi kan ikke fortænke dem i det. Vi er vokset op med ting der var fyldt med mekaniske ting, tandhjul og snoretræk hehe! Det er de ikke idag, skiller man noget ad kommer der bare sorte små chips ud!


  • #14   27. mar 2011 nu kan man jo dø af meget andet end mc, har kørt med begge mine ungesiden de var 2-3 år gamle, i starten små små ture, men som de blev vant til det og jeg følte de var fortrolige med det blev turene længere, giver et helt unik forhold og har haft mange gode oplevelser, man kører self fornuftigt med de små bagpå, ingen chancer og vilde sving....
    Stiller også tit op til arrangementer hvor der køres med unger, specielt den årlige tur med tjernobyl børn giver en god oplevelse, så sæt i gang...


  • #15   27. mar 2011 Martin

    Fra egne erfaringer (har selv en søn, der nu er 19 år, men som har siddet bag på siden han var 15).

    Jeg fornemmer at du og hans mor ikke bor sammen, er det korrekt? (Det er en antagelse ud fra dit ordvalg "hans mor").

    Men prøv at tage en seriøs snake med hende, hvor du beroliger hende og lover:

    1) Du bliver på landevejene med ham.
    2) Starter med et par korte ture
    3) Investerer BIG time i noget ordentligt udstyr
    4) Kører forsigtigt.... meget forsigtigt.

    Jeg fik beroliget min søns mor ved at fortælle hende, mens sønnike hørte på det, at han skulle klappe mig på det ene lår hvis han på noget som helst tidspunkt følte sig utryg eller det gik for stærkt.

    Du kan også (som flere siger herinde) sige "Fuck dig, kælling", jeg kører med sønnike, det rager mig at du er ved at skide i bukserne af angst for at han skal komme noget til.

    Den vej, er ret god hvis du skal være sikker på at sønnike sidder bagpå, med dårlig samvittghed overfor sin mor. For børn kan godt mærke når der er noget forældre absolut ikke er enige om. Og så får han ikke meget fornøjelse ud af at sidde bag på dig.

    Jeg mener I begge skal være enige om dette. MC'ister ER mere udsatte og KOMMER mere til skade, hvis uheldet opstår.

    Min søns mor var noget roligere allerede efter de første 4-5 ture og har siden ikke haft problemer med at han kørte bagpå... heller ikke på motorvejene, hvor han trives bedst deromme. Nu er han 19 år og helt uden for hendes "rækkevidde".

    Men hun var altså lige så lunken ved ideen, i starten som din søns mor.


  • #16   27. mar 2011 Lorte tastatur.....

    4. linie: "snake" betyder altså "snak"


  • #17   27. mar 2011 Selvfølgelig skal han da med ud at køre, og du skal bare køre ordentligt - det kommer helt af sig selv, når du har junior med:-)

    Jeg har selv kørt med begge mine siden de kunne nå fodhvilerne. endda lidt før - meget kort foran på tanken.

    Det er der kommet to meget ansvarlige og velovervejede MC-ister ud af:-)

    Husk forresten - alle børn laver noget forældre IKKE skal vide - sammenlignet med det er en køretur med dig absolut en sikker sag.


  • #18   27. mar 2011 og der følger en tur på pølsevogn med mange gange smiley

  • #19   27. mar 2011 Nu siger du jo selv at statistikken taler for sig selv. Meeeeen hvordan er det lige statistikken ser ud med motocykelulykker og børn?
    Junior skal da med på. Sørg for at udstyret er i orden og kør defensivt.


  • #20   27. mar 2011 Ulykker sker hvor og når som helst! og der dør flere børn i biler end på motorcykler!
    Kør forsigtigt og fornuftigt, vi skal ikke pakke vores børn ind i bomuld!


  • #21   27. mar 2011 Jeg har en datter på 10 og hun sidder bagpå engang imellem. Hun er fuldt påklædt.

  • #22   27. mar 2011 Peter Wickmann M: men er det ikke jer der pakker børnene ind ? bob bob smiley

  • #23   27. mar 2011 Jeg skal have min søn på 8 år med ud at åbne bakken for første gang han er spurt om han ikke kunne få målt sin højde flere gange denne vinther fordi han viste han skulle være 135 Cm får han kunne komme med og nu er det ændelig lykkes,
    Jeg tror det bliver en kæmpe oplevelse for ham og jeg og min kone er ikke bange for at der skal ske noget men jeg har også kørt med vores ældre børn på mc og det ville jeg aldrig være foruden.


  • #25   27. mar 2011 Har ikke læst alt igennem.. men hvornår må man tage dem med lovligt? har en søn på 3, og han er allerede klar mener han selv jo, selvom de voksne ikke er ham enig

  • #26   27. mar 2011 Ih sikke en masse gode svar tak for det....... Nu skal det siges at min kone er ikke angst over min kørsel eller tvivler på at Jeg passer på ham, men det er både den nær fare og også det med at man giver ham mere lyst til selv at køre MC senere i livet. Der er vi lidt uenig da jeg selv er blevet opdraget med at motorcykler var det sikkert død og at alle der kørte på dem var nogle værre nogen (det var vel ikke rigtigt:-)). Børn bliver til voksne og tager deres egen beslutninger på trods af vores opdragelse, det vide vi.
    Jeg takker igen for alle svar, det giver ekstra stof til tankerne. M
    PS tak for din bekymringer Niklas men det er hverken pga skilsmisse eller manglende tillid til mig. Mere manglende tillid til andre trafikanter og det viden at vi som MCer er meget sårbar selvom farten er lav og kørslen er i top.


  • #27   28. mar 2011 Peter Wickmann M.. sådan, , røg lige tilbage til min barndom, det var sku goe tider.. har altid kørt mc med mine egne piger, de var vilde med det, og er, det stadigvæk.. mvh hc




  • #28   28. mar 2011 Frans W helt enig med dig hverdagen er fuld af farlige situationer hvis man ikke vil løbe en risiko skal man bare putte sig under dynen hele livet.Jeg har selv 2 børn på 7 og 8 år,de skal med på deres første tur i år men selvfølgelig med alt tænkeligt sikkerhedsudstyr.

  • #29   28. mar 2011 De skal være fyldt 5 år eller være 135cm høje for at køre med bagpå.

  • #31   28. mar 2011 "...For om nogen, så må moderen/kæresten/konen vel kende til din kørestil og flipper hun ud over det er det nok fordi du ikke evner at køre sikkert...." Bull shit! Kællinger er selvfølgelig forskellige og det den ene er med på synes den anden gør ondt. Så den holder minus Nicklas.

    Jeg har kørt med knægten siden de ændrede loven. Som Søren foreslog, så har jeg monteret en topboks med ryglæn, den boks er i øvrigt er grim som arvesynden. Endvidere har jeg lovehandels på og alle har alt i udstyr. Kørslen er afdæmpet og vi har mange rigtig gode ture sammen. Drengens mor er alligevel imod til trods for, at hun næsten altid er med og ved at jeg overholder hastighedsgrænserne og kører med størst muligt overskud.

    God tur


  • #32   28. mar 2011 Come on Niklas, vil du påstå, at din kone er ens med alle andre og dermed er udtryk for alle koner/ kærester/ mødres holdninger?

    Jeg mener man er naiv, hvis man tror det er risikofrit at køre mc, hvis bare man kører med fornøden agtpågivenhed? Som skrevet har jeg ikke givet anledning til tvivl, men derfor kan min kone, der selv kører mc, stadig være nervøs. Hun siger selv, at det ikke er frygten for min kørsel, der er årsagen, men at det er den almindelige risiko ved kørsel på mc.

    At jeg omtaler alle kvinder som kællinger ændrer ikke min respekt for deres køn.

    Mvh.


Kommentér på:
Det der med børn på MC............

Annonce