1.635 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GSX-R1000 VS. Kawasaki ZX10R {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er lidt i tvivl om, hvad man skal vælge af disse maskiner. Jeg har prøvet begge, men synes ikke der er den store forskel. Jeg går nok efter en brugt årgang 2008.
Hvilken producent ville i vælge, og hvorfor?
På forhånd tak
Mvh Allan
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.804
jun 2004
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 99
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.804
Og jeg er helt sikker på at dem som har Gixer mener at netop den har større cool-faktor. Ellers har jeg da ondt af dem, for så har de da valgt forkert.
Jeg tror du skal spørge dig selv, hvilken en du helst selv ville køre på.
Kørestilling på Gixeren siges at være lidt mere landevejsegnet, og 10'eren føles måske lidt højere, som om man sidder ovenpå cyklen istedet for nede i cyklen.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.527
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 652
Alle ved jo, at der aldrig har været og heller aldrig kommer nogen kawasaki kører af betydning indenfor race verdenen...
Så vil du frem i flokken (samt eje racer banerne), så skal der stå Suzuki på blokken...
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 652
og hvis dit logo er "Ghost Rider", så er det jo givet på forhånd, hvad du skal vælge...
jun 2005
Følger: 29 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 55 Svar: 319
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 144
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.281
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.139
Du skal købe min 10er.... Den slår begge de andre....
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 692
Jo kawasaki vandt superbike i 93
ZX10r er den fedeste efter min mening, og hvis du ikke kan mærke forskel på dem så er det vel bare med at vælge den du mener der er fedest
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 75
Sådan nogle svære beslutninger gad jeg sgu godt ha....
Men held og lykke med valget.
jul 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 354
sidde oppe på cyklen.... ??? som sjyp siger.... det er da ikke noget man gør på en racer... der er man mere som et med maskinen.... altså hvis man ikke er 2m +
jul 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 354
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Jeg syntes tydeligt at man kan se og mærke på Kawaen at der bare er kælet lidt mere for detaljerne og at materialerne og byggefinish er marginalt bedre.
Jeg syntes desuden at den måde min maskine leverede power på var mere lineær - altså at der var flere kræfter til rådighed i mellemområdet hvor man alligevel mest kører. Det er som om at man skulle presse Gixxeren lidt mere og at kræfterne så først kom lidt senere i registret. Ironisk nok var der både ignition modul, quickshift og powercommander på Gixxeren som sædvaneligvis er sådan noget der giver mere power imellemområdet.
Så - jeg ville sige at ZX10eren (i hvert fald '07) er mere alsidig, sjælden, et dejligere stykke håndværk (fordi der er kælet mere for detaljerne) og en all over lækker cykel.
Begge cykler er lækre - men jeg ville vælge Kawa'en pga. ovenstående. Vi kan heller ikke komme udenom at Suzuki er for motorcykler hvad de er for biler. Et billigt køretøj som næsten alle har råd til at eje (af samme årsag har jeg lige købt en SV1000S igen).
Der ER en årsag til at Kawasaki, Yamaha og Honda bare koster lidt mere og er lidt sjældnere.
Jeg håber at du kunne bruge mit input - lige meget hvilken cykel du vælger bliver du helt sikkert glad for den!
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.243
ved der står en hamrende billig hos Bikx i næstved... (K8)
har selv lige købt en K6(uden afgift... ENDNU).. og vil i løbet af sommeren skifte min Blackbird ud m denne
jul 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 354
så længere ud på landet med den
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.594
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 652
Det var jo i 1993 = LANG TID SIDEN... Og det var så Scott Russell som vandt med en kawasaki og ham har man sjovt nok ikke hørt noget til siden.. hehe Hvilket igen understreger, at der aldrig har været nogen kawasaki kører af betydning...
Morten J
Det kan godt være at Suzuki har et par store grimme potter på siden, men det er jo intet i forhold til udstødningen man har monteret på en kawasaki, som egentlig mere passer på en færge... Og blinklysene på en kawasaki vil jeg lige holde udenfor, fordi det var sgu da noget af et selvmål...
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.804
jun 2005
Følger: 29 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 55 Svar: 319
he he he.
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Jeg tør vædde med at der er en større profitmargin på en GSX-R 1000 ift. konkurrenterne.
Af NETOP samme årsag er Reihardt i stand til at lave sådan et trick som han gjorde med prisen og score hele markedet... OG stadig tjene penge - i modsætning til konkurrenterne!
Men han havde sikkert gerne været fri for at gøre det hvis han kunne.
Man kan også vende dem om og sige - hvis ikke han havde dumpet priserne havde Suzuki sikkert ikke haft lige så stor succes i supersport-segmentet Danmark som de har i dag. FORDI folk muligvis ville være tilbøjelige til at vælge noget andet hvis de kostede det samme.
Alle der har skruet lidt på en Suzuki VED at de laver deres bolte af smør... Det er bare ikke det samme på en Honda! Alle der har skruet på en Honda ved at det er kvalitetsmaterialer og samlekvalitet... Bare for lige at nævne de to diametrale "modsætninger".
Markedet for supersport er så lille her hjemme, at hvis ikke de 4 store mærker lagde sig op ad hinandens priser - så ville det billigste løbe med de største markedsandel. Derfor konkurrerer de på prisen indenfor den råderum som deres individuelle profitmargin tillader.
At Suzuki vinder priskrigen må derfor nødvendigvis være en god indikation på at de har den største profitmargin - ergo de billigste cykler før forhandleravance.
Så jeg tror faktisk ikke at den påstand jeg kom med er så langt ude på landet...
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
I forhold til byggefinish, eksklusivitet, detaljegrad og generel materialekvalitet ligger den i en helt anden liga...
I mine øjne hører den sammen med maskiner som 1098/1198, RSV4 Factory og MV i den kasse jeg ville kalde eksotiske supersport maskiner.
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.139
Du må endelig ikke tro at de italianske maskiner har nogen særlig høj byggefinish i forhold til de japanske.... De har ofte nogle mere eksklusive affjedringsdele og bremser, og det er så det......Alt det endet er same shit..... Selv en desmosedici er der ikke kælet for med detaljerne... Det eksotiske ligge i prisen og stk-tallet(hvilket jo er en helt legitim følelse).
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Suzuki GSX-R1000 VS. Kawasaki ZX10R