{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX-R1000 VS. Kawasaki ZX10R {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er lidt i tvivl om, hvad man skal vælge af disse maskiner. Jeg har prøvet begge, men synes ikke der er den store forskel. Jeg går nok efter en brugt årgang 2008.

Hvilken producent ville i vælge, og hvorfor?

På forhånd tak smiley

Mvh Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX-R1000 VS. Kawasaki ZX10R
  • #1   15. apr 2011 ZX-10R ..... pga større cool-faktor smiley

  • #2   15. apr 2011 SJYP: hmm, cool-faktor? Hvordan er den bedre, end på gixxeren? smiley

  • #3   15. apr 2011 Det er sådan noget man kan mærke smiley

    Og jeg er helt sikker på at dem som har Gixer mener at netop den har større cool-faktor. Ellers har jeg da ondt af dem, for så har de da valgt forkert.

    Jeg tror du skal spørge dig selv, hvilken en du helst selv ville køre på.

    Kørestilling på Gixeren siges at være lidt mere landevejsegnet, og 10'eren føles måske lidt højere, som om man sidder ovenpå cyklen istedet for nede i cyklen.


  • #4   15. apr 2011 Enig med SJYP.. smiley

  • #5   15. apr 2011 GSXR1000. Den er de 2 der er lettest at køre

  • #7   15. apr 2011 Hør nu her....
    Alle ved jo, at der aldrig har været og heller aldrig kommer nogen kawasaki kører af betydning indenfor race verdenen... smiley

    Så vil du frem i flokken (samt eje racer banerne), så skal der stå Suzuki på blokken... smiley


  • #8   15. apr 2011 Allan S
    og hvis dit logo er "Ghost Rider", så er det jo givet på forhånd, hvad du skal vælge... smiley


  • #9   15. apr 2011 Vælg en Honda;o) he he

  • #10   15. apr 2011 Honda!

  • #11   15. apr 2011 er der ekko her inde?


  • #12   15. apr 2011 Allan S
    Du skal købe min 10er.... Den slår begge de andre....


  • #13   15. apr 2011 Carsten B
    Jo kawasaki vandt superbike i 93 smiley

    ZX10r er den fedeste efter min mening, og hvis du ikke kan mærke forskel på dem så er det vel bare med at vælge den du mener der er fedest


  • #14   15. apr 2011 Det må da høre under luxusproblemer???
    Sådan nogle svære beslutninger gad jeg sgu godt ha....
    Men held og lykke med valget.


  • #15   15. apr 2011 Kawa ????? nej nej.... hvorfor står der kawa hos steven´s mc som det første på dørmåtten... det er da fordi man skal kunne tørre lorten af der inden man træder ind....

    sidde oppe på cyklen.... ??? som sjyp siger.... det er da ikke noget man gør på en racer... der er man mere som et med maskinen.... altså hvis man ikke er 2m +


  • #16   15. apr 2011 syntes nu også at kawaen ser lidt bæløjet ud..... og så de der blinklys.... havde de glemt dem i forvirringen.... og ups... den sætter vi da bare der ;o)

  • #17   15. apr 2011 Jeg har prøvet begeg modeller, har selv ejet en ZX10R '07er og kørt en del på en Gixxer '08er...

    Jeg syntes tydeligt at man kan se og mærke på Kawaen at der bare er kælet lidt mere for detaljerne og at materialerne og byggefinish er marginalt bedre.

    Jeg syntes desuden at den måde min maskine leverede power på var mere lineær - altså at der var flere kræfter til rådighed i mellemområdet hvor man alligevel mest kører. Det er som om at man skulle presse Gixxeren lidt mere og at kræfterne så først kom lidt senere i registret. Ironisk nok var der både ignition modul, quickshift og powercommander på Gixxeren som sædvaneligvis er sådan noget der giver mere power imellemområdet.

    Så - jeg ville sige at ZX10eren (i hvert fald '07) er mere alsidig, sjælden, et dejligere stykke håndværk (fordi der er kælet mere for detaljerne) og en all over lækker cykel.

    Begge cykler er lækre - men jeg ville vælge Kawa'en pga. ovenstående. Vi kan heller ikke komme udenom at Suzuki er for motorcykler hvad de er for biler. Et billigt køretøj som næsten alle har råd til at eje (af samme årsag har jeg lige købt en SV1000S igen).

    Der ER en årsag til at Kawasaki, Yamaha og Honda bare koster lidt mere og er lidt sjældnere.

    Jeg håber at du kunne bruge mit input - lige meget hvilken cykel du vælger bliver du helt sikkert glad for den!


  • #18   15. apr 2011 Skuzukien..

    ved der står en hamrende billig hos Bikx i næstved... (K8)

    har selv lige købt en K6(uden afgift... ENDNU).. og vil i løbet af sommeren skifte min Blackbird ud m denne


  • #19   15. apr 2011 Jacob... aaa.... i sverige så koster de jo det samme.... og reinhart satte jo gixxer ned i 2008 .... i 2007 kostede de jo det samme....

    så længere ud på landet med den


  • #20   15. apr 2011 Jeg behøver vel ikke at skrive noget...men jeg vil gi Jacob R ret i, at Kawa er bedre skruet sammen. Prøvede da også selv en 08 Gixxer, men Ninja'en er klart mere eksplosiv og hidsig. Og så kan jeg altså ikke forstå, at Suzuki stadig vælger at smide en stor grim potte på hver side af Gixxeren...

  • #21   15. apr 2011 suzuki er mc verdenens svar på en peugeot, der er solgt en million milliard af dem, hvordan mon det går med at komme af med den igen til en ordentlig pris???

  • #22   15. apr 2011 Hvis det er til gadebrug er det vel kun smag og behag. Personligt syntes jeg de første 10ere er klart de fedeste. De nyere bliver for bløde og runde.

  • #23   15. apr 2011 Frederik S
    Det var jo i 1993 = LANG TID SIDEN... smiley Og det var så Scott Russell som vandt med en kawasaki og ham har man sjovt nok ikke hørt noget til siden.. hehe Hvilket igen understreger, at der aldrig har været nogen kawasaki kører af betydning... smiley

    Morten J
    Det kan godt være at Suzuki har et par store grimme potter på siden, men det er jo intet i forhold til udstødningen man har monteret på en kawasaki, som egentlig mere passer på en færge... smiley Og blinklysene på en kawasaki vil jeg lige holde udenfor, fordi det var sgu da noget af et selvmål... smiley


  • #24   15. apr 2011 Der er over 10 kg at hente ved at montere f.eks. Micron Crescent titanium 4i2 og så smide de originale potter på hylden!

  • #25   15. apr 2011 På GSXR1000 K8

  • #26   15. apr 2011 Ja, originalpotter er sjældent de store billetsælgere, så fabrikanterne kunne såmen lige så godt sætte et par billige malede stålrør på. De fleste piller dem alligevel af.

  • #27   16. apr 2011 Carsten D: det er ik helt rigtigt at man ik hørte mere til Scottie Boy efter VM i 93.........Har da hørt at han sad på baren til den lyse morgen i Daytona, for derefter at køre Superbike på sin Yamaha YZF 750;o)
    he he he.


  • #28   18. apr 2011 Langemand -> Hvor langt ud på landet skal vi? smiley

    Jeg tør vædde med at der er en større profitmargin på en GSX-R 1000 ift. konkurrenterne.

    Af NETOP samme årsag er Reihardt i stand til at lave sådan et trick som han gjorde med prisen og score hele markedet... OG stadig tjene penge - i modsætning til konkurrenterne!

    Men han havde sikkert gerne været fri for at gøre det hvis han kunne.

    Man kan også vende dem om og sige - hvis ikke han havde dumpet priserne havde Suzuki sikkert ikke haft lige så stor succes i supersport-segmentet Danmark som de har i dag. FORDI folk muligvis ville være tilbøjelige til at vælge noget andet hvis de kostede det samme.

    Alle der har skruet lidt på en Suzuki VED at de laver deres bolte af smør... Det er bare ikke det samme på en Honda! Alle der har skruet på en Honda ved at det er kvalitetsmaterialer og samlekvalitet... Bare for lige at nævne de to diametrale "modsætninger".

    Markedet for supersport er så lille her hjemme, at hvis ikke de 4 store mærker lagde sig op ad hinandens priser - så ville det billigste løbe med de største markedsandel. Derfor konkurrerer de på prisen indenfor den råderum som deres individuelle profitmargin tillader.

    At Suzuki vinder priskrigen må derfor nødvendigvis være en god indikation på at de har den største profitmargin - ergo de billigste cykler før forhandleravance.

    Så jeg tror faktisk ikke at den påstand jeg kom med er så langt ude på landet...


  • #29   18. apr 2011 Rene -> Jeg ville heller aldrig putte S1000RR i samme kasse som de populære japanske litersportsmaskiner.

    I forhold til byggefinish, eksklusivitet, detaljegrad og generel materialekvalitet ligger den i en helt anden liga...

    I mine øjne hører den sammen med maskiner som 1098/1198, RSV4 Factory og MV i den kasse jeg ville kalde eksotiske supersport maskiner.


  • #30   18. apr 2011 Rene -> ... OG - jeg er helt enig i din kommentar om konsekvensen af prisstrategien. Sådan noget bider en selv i halen fordi det ændrer kundernes forventninger til prissætning - især når der ikke er tale om en afgrænset tilbudsperiode.

  • #31   18. apr 2011 Rene -> R1 '09 - Det er også en lækker maskine! Jeg har aldrig kørt en cross-plane motor før. Det er helt klart på ønskeseddelen og en meget oplagt kandidat hvis jeg en dag skal have superbike igen..

  • #32   18. apr 2011 Jakob R...
    Du må endelig ikke tro at de italianske maskiner har nogen særlig høj byggefinish i forhold til de japanske.... De har ofte nogle mere eksklusive affjedringsdele og bremser, og det er så det......Alt det endet er same shit..... Selv en desmosedici er der ikke kælet for med detaljerne... Det eksotiske ligge i prisen og stk-tallet(hvilket jo er en helt legitim følelse).


  • #33   18. apr 2011 Profit på en mc er min 9%, tvangsavance, og dem er der også afgift på, derfor der er forskel på en mc indreg til mester selv og en kunde, mener det er 16.700,- på en GSXR1000 K8! (forskellen altså, kunde vs mester)

  • #34   18. apr 2011 Det er fordi ellers vil forhandleren sælge uden avance, siger han, og så vil staten miste penge, derfor tvangsavance, tvinger jo så også grundprisen ned, da udsalgsprisen ellers bliver for høj!

  • #35   19. apr 2011 Ja det er vidst sådan at mc til under 10 er uden afgift. (8-10)

Kommentér på:
Suzuki GSX-R1000 VS. Kawasaki ZX10R

Annonce