{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.848 visninger | Oprettet:

Jon H
Jon H
Tilmeldt:
16. apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

At have motorcykel på Vesterbro {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg skal til at flytte til KBH og kommer til at bo i en lille lejlighed, midt i byen. Jeg skal dog komme på arbejde, og vil gerne have en dejlig cykel at køre på, så jeg slipper for offentlig transport. I hvert fald en del af året...

Er der flere der bor midt i København og kører motorcykel? Har i nogle tips?

Hvor parkerer i om natten?

Jeg har en gammel Honda CM400 i øjeblikket og har ingen tyveriforsikring. Men planen er at købe en lidt dyrere på et tidspunkt. Hvad anbefaler i af forsikringer? Hvornår kan det betale sig at få kasko?

Ellers andre tips og kørsel og parkering i København!? Steder at undgå?
Hvor har i jeres cykler om vinteren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have motorcykel på Vesterbro
  • #1   19. apr 2011 hvis ikke du kan finde en garage du kan leje dig ind i ville jeg ikke købe en nyere/dyrere cykel medmindre du har råd til kasko og ville stadig have både alarm, skivelås og minimum 1 stor almax kæde på låst fast til noget så den heller ikke sådan lige bliver løftet ind i en transit eller lign.

  • #2   19. apr 2011 Har boet på henholdsvid Bornholm og Rantzausgade, Nørrebro, og vil en MCtyv ha' din MC, så skal han nok få fat i den..
    Men et dække kan gøre meget for nysgerrige/stive drengerøve, som lige skal pille eller op og sidde på en MC som overnatter på gaden smiley
    Hvis du kan få den ind i en aflåst gård, ville det være fedest! Og så som Jesper skriver, kæder, MASSER af kæder smiley


  • #3   19. apr 2011 Perioden på Nørrebronx var iøvrigt UDEN kasko smiley

  • Jon H
    Jon H Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   19. apr 2011 Tak for svaret.

    Jeg begynder med den gamle cykel, da jeg også skal vænne mig til at køre i KBH. Har ikke megen erfaring at køre i trafik og kender ikke KBH for godt.

    Lejligheden har en baggård, og muligvis kan cyklen komme under tag, sammen med de motorløse af slagsen, men det er stadigvæk udenfor.
    Den gamle Honda står i en varm kælder det meste af året og bliver kun taget ud når der er solskin. Kan en ældre cykel tåle at stå udenfor flere måneder?
    Hvad er generel vedligeholdelse, hvis den står udenfor?

    Som i nok kan forstå, er jeg ny med det her med motorcykler. Er vant til at køre min fars gamle, og er først nu i gang med at tage kørekort, selv om jeg har kørt i mange år. Sådan er det at bo langt væk fra trafik og politi...

    Jeg takker for al hjælp!


  • #5   19. apr 2011 Hvis du planlægger at smide den i gården, så husk lige at gøre dig god ven med gårdmanden! Er han ikke vild med motorcykler, forklarer han dig nok om brandfare ved at ha' en sådan stående i gården hehe.. De er jo som de fleste ved, helt vildt selvantændelige!

  • Jon H
    Jon H Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   19. apr 2011 Ok, takker for info. Den havde jeg ikke tænkt på...

    Jeg mener at der har stået en anden MC i gården på et tidspunkt, så jeg skal nok finde ejermanden af den for flere råd.


  • #7   20. apr 2011 Kan kun tilslutte mig rådet om som minimum at bruge et dækken. Det man ikke kan se (igennem) er Prins Pilfinger mindre tilbøjelig til at pille ved. Plus at en motorcykel der altid står udækket i regnen uvægerligt vil komme til at ligne l... som tiden går.

  • #8   20. apr 2011 De fleste baggårde på Vesterbro er efterhånden godt sikret aht. narkomaner osv. - Så kan du få lov til at parkere der - så er det ikke så tosset....

  • #9   20. apr 2011 Jeg bor på Amager (KBH S) og har altid holdt på gaden (16 år) uden at få stjålet min mc. Jeg sørger for at holde et oplyst sted, så eventuelle tyve ikke kan stå og gemme sig, mens de roder med cyklen.
    Jeg bruger min motorcykel dagligt, så jeg bruger kun dækken, hvis der går flere dage imellem jeg kører. Jeg bruger kun skivebremselås.
    Jeg har motorcyklen vinteropbevaret i en garage hos en af mine venner.

    Mht. parkering, så er der næsten frit slag, så længe du ikke optager en bilbås eller spærrer et helt fortov.


  • #10   20. apr 2011 Bor også på vesterbro, og der er rigtig mange i mit område som har mc stående udenfor, både gamle som nye. Sørg for at finde et sted hvor den kan låses fast til evt. en lygtepæl eller lign, og så ellers et dækken over, så nysgerrige blikke ikke fristes.

  • #11   20. apr 2011 Jeg bor på matthæusgade (mellem istedgade og vestrobro gade, ved enghave vej) min mc har hold i en parkeringskælder som ifølge skiltet bliver låst om natten. Jeg har personligt ikke haft problemers der. Jeg har for det meste kun en skivebremselås på når den står i kælderen. Når jeg parkere på gaden, bruger jeg mest min spy ball, som larmer, hvis der bliver rykket i min mc, sjældent jeg gider slæbe skivebremse låsen med mig rundt. Og som tidliger nævt i tråden, så parkerer jeg et oplyst sted. Det eneste problem jeg har haft, er cykler som parkere for tæt på, hvilket er noget skidt når de vælter. Personligt bruger jeg ikke dækken, da jeg har oplevet at det sætter min alarm igang og at folk på mystisk vis hænger fast i det.
    Min kæreste havde en tyveri forsøg på sin og det var altså trods kæde, skivebremse og alarm. Så hvis der er nogle der vil stjæle din mc, så skal de nok forsøge på det.

    Vi har begge kasko på vores mc'er. Desuden har vi gps tracker, så hvis der er nogle der finder på at de vil låne en eller begge mc uden at spørge, så kan vi finde dem igen. Indtil videre har dette dog heldigvis ikke været nødvendigt.

    En sidste ting du skal være opmærksom på, det er asfaldten, de fleste steder er den fin nok at parkerer på, men nogle steder, tid på fortov og sådan, er den blød lige så snart temperaturen stiger bare lidt, så synker støtte benet i og på et tidspunkt så vælter mc'en. Det er prøvet og øv hvor var det røv surt.


  • #12   20. apr 2011 OG en gammel cykel der står udenfor har tendens til at sædet tørrer ud og revner, enten skal den ofte behandles med læderfedt eller også skal der dækken på. taler af erfaring der er kommet af dovenskab = revnet sæde smiley

  • Jon H
    Jon H Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   20. apr 2011 Jeg takker for alle de hjælpsomme svar.

    Jeg køber et dækken, som skal over cyklen de fleste nætter. Baggården er rimelig isoleret og der kommer ikke for mange fremmede dering, og jeg tror ikke mange gider stjæle en gammel Honda alligevel. Men forhåbentlig bliver det ikke længe inden jeg får opgraderet, og da skal jeg nok til at kigge efter kasko og en garage at leje plads i, hvis den skal stå stille i en periode.

    Igen, tak for gode råd.


Kommentér på:
At have motorcykel på Vesterbro

Annonce