{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.276 visninger | Oprettet:

Opråb til folket; HJÆLP!! Dumpet syn pgr. af potte {{forumTopicSubject}}

Hej alle....'
'
Jeg har idag været til syn med min Hornet 600, med akrapovic slip on... Jeg tog chancen, og det gik så ikke.
Det er en synshal i Svendborg iøvrigt. Den gamle, orginale potte har den tidligere ejer skrallet for indhold, så den kan jeg heller ikke bruge!!

Er der nogen på fyn, eller i landet generelt, der ligger inde med en org, honda hornet 2002 potte, eller er gode venner med en synsmand?

Har en måned til at få sat tingene i orden, men skal snart på mc ferie, så er rigtig presset.
På forhpnd mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opråb til folket; HJÆLP!! Dumpet syn pgr. af potte
  • #1   15. jun 2011 i med en db killer , og så ud med den når du kommer hjem igen

  • #2   15. jun 2011 Han vil ikke godkende akrapovic'en fordi der ikke er noget E godkendelsesmærke på den... Så selv med dbkiller på, går det vel ikke? Nu står der jo i mine synspapire, at min udstødning ikke er godkendt eller mærket...

  • #3   15. jun 2011 Ham bruger du nok ikke en anden gang.. c",)

  • #4   15. jun 2011 Så må du jo købe dig en original. De plejer at være rimelig lette at få fat i brugte. Hvis du skal til Tyskland, så skal du jo alligevel bruge en.
    De er meget OBS på støj.


  • #5   15. jun 2011 Er den godkendt eller kasseret??

    Hvis den er godkendt med anmærkning vedr. potten så er det da bare at kører..


  • #6   15. jun 2011 Det kan da ikke passe, at man ligefrem skal ud og købe en ny original potte, bare for et syns skyld... Skal desværre ikke den vej, skal nordpå...

  • #7   15. jun 2011 Der står i papirene, at den kan godkendes efter omsyn... Så i princippet må jeg ikke køre, andet end for at få den repereret, Op i røven med det, men omsynet skal ske inden d. 17 juli, og der er jeg endnu ikke kommet hjem fra turen endnu.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #8   15. jun 2011 Cyklen er ikke lovlig at køre på uden e-mærket, så der er ingen vej udenom.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #9   15. jun 2011 Cyklen er ikke lovlig at køre på uden e-mærket, så der er ingen vej udenom.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #10   15. jun 2011 Cyklen er ikke lovlig at køre på uden e-mærket, så der er ingen vej udenom.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   15. jun 2011 Lorteside...

  • #12   15. jun 2011 LÆS LIGE HVAD DET ER DU SKRIVER:

    "Det kan da ikke passe, at man ligefrem skal ud og købe en ny original potte, bare for et syns skyld... Skal desværre ikke den vej, skal nordpå... "

    ...ved du hvad - DU HAR et problem. Hvis du virkelig mener du vil slås med et lov- og regelsæt, så rigtig god fornøjelse.


  • #13   15. jun 2011 Køv en orig på ebay for 500 kr..... så har du den også til en banedag...
    Eller lån dig frem.....passer den ikke lydpotte med fx. cbr 600 eller noget andet.... så er udvalget lidt større...
    Hvis det var suzuki ku jeg hjælpe....


  • #14   15. jun 2011 en original og godkendt udstødning vil være at foretrække, bliver du stoppet i udlandet hvad så ? synet af motorcyklen er en forudsætning for at du kan få styr på helt basale ting som eksempelvis forsikring og ejerforhold ......

  • #15   15. jun 2011 "Det kan da ikke passe, at man ligefrem skal ud og købe en ny original potte, bare for et syns skyld... "

    Hvornår skulle man ellers købe en ny original potte smiley ??


  • #16   15. jun 2011 Mirza - Når man køber en ny cykel af et eller andet fjols, der har sat et uorg. tåberør på.....naturellement ;-).

  • #17   15. jun 2011 Du kan låne en af mig. Den ligger i Odense, 3 minutter fra motorvejskrydset. Godt nok fra en 1999 men mon ikke den passer? Du skal lige være obs på at den kræver et spændebånd og lidt stålsvampe i overgangsstykket smiley

  • #18   15. jun 2011 Find dig en brugt potte, og tag til omsyn. Længere er den ikke. Jeg måtte også overleve at skulle ofte en plov på en originalpotte til min FZR.
    Hvis din Akrapovic ikke har e-mærket kan den ikke synes med den. Du kan argumentere alt det du vil, men så længe den ikke har mærket, så kan den ikke synes med den på.


  • #19   15. jun 2011 Find dig en anden syns mand. andet er der ikke og sige.

    Mark


  • #20   15. jun 2011 Man kunne sikkrt også få fremstillet en DBkiller til denne specielle lejlighed, burde ikke væere så vanskeligt hvis man kender en smed med lidt snilde

  • #21   15. jun 2011 Det hjælper så ikke på E-mærket.

  • #22   15. jun 2011 Bob bob..... var det Svendborg synshal ?

  • #23   15. jun 2011 Hold kæft en flueknepper synshal, du finder vel en anden næste gang:)

  • #24   15. jun 2011 Dennis H; Ja, det var Svendborg synshal, Rene der synede den smiley

    Drop nu moral pjattet...


  • #25   15. jun 2011 Det er derfor jeg altid siger til folk at de IKKE skal ændre eller lave om på original udstyr eller sælge det væk for et slik.
    Og bare vent - der kommer en lov snart om hyppigere syn af Mc. Og så vil man gerne have sine papir og udstyr er ok og kan klare ens mc igennem syn.
    Find en brugt original potte. Det er også bedre at have den med hvis du skal af med den - især hvis det er til en forhandler. For de forlanger den også.


  • #26   15. jun 2011 Fyld en håndfuld grydesvampe i, og tag en anden synshal.
    Der må sgu da være grænser for synsfolk´s flueknepperi smiley


  • #27   15. jun 2011 Stop tuderiet.
    Synsmanden har passet sit arbejde som han skal iht. bestemmelserne. Du har en E-typegodkendt MC og den skal have et E-mrk. udstødningssystem for at være lovlig. Det er dit problem at den ikke er lovlig, ikke synsmandens. Som Fenris skriver, bare vent til der kommer periodist syn på MC'er i DK ligesom de har i f.eks. Sverige, Tyskland og England.
    Så bliver det her forum så rødglødende som aldrig før. Al snak om det urimelige i at kræve syn på MC'er falden jo ligesom til jorden, når vi alle godt ved, at der er så mange som kører rundt med ulovlige ombygninger, tuning, udstødninger og lygter (Xenon) for lige at nævne noget af det mest oplagte.
    MIt råd køb en org. potte behøver jo ikke se flot ud for at kunne godkendes. Så har du den også til når du bliver kald til syn igen på et senere tidspunkt.


  • #28   15. jun 2011 Helt enig med. * Fenris ( NEJ Tak til Tupperware cykler ) *

    Og når den tid kommer , rygger der desværre også en røvfuld hjemme byggede cafe racer, hvor folk har skåret i stel (bag stel) ..

    Hørte for øvrigt en tale om at man også vil stramme op på folk der montere andre gafler, fælge osv på deres street figthere .. f.eks den der med at smide r1 fælge på en bandit 600 eller i den dur.. noget med at det ikke er typegodkendt vil den maskine men til en anden .

    Jeg syntes måske Det er lidt synd , for der er sku mange rigtig rigtig lækre gennemførte cykler imellem

    Men det må fremtiden jo vise


  • #29   15. jun 2011 Samme synsmand insisterede på at checke motornummeret på min selvom det stod i synspapirene fra nyligt toldsyn - hvilket resulterede i at jeg måtte splitte hele front kåben ad. Det vel og mærke efter han kasserede den med sportspotte på så jeg måtte hjem og skifte.. det tog lige en hel fredag smiley Han er glad for regler.. nuff said.. hehe

  • #30   15. jun 2011 Øhm vil godt bare lige indskyde at jeg ikke opfatter noget tuderi men at manden bare gerne vil låne en potte så han måske kunne spare lidt penge...

  • #31   15. jun 2011 Ja folk hyler og piver.
    Men ved i hvad...........

    Forstil dig nu at du skulle købe en cykler af en privat person/forhandler. Han har så fået fusket den cykler som er pisse ulovlig, med lad os sige: Andre fælge, bro, bremser, potte, osv UDEN TUV og uden nogen form for papir. Men fordi synsmanden IKKE var en "flueknepper" som blev den da synet. Det er jo synd for de stakkels Mc folk. så synet blev den.
    Senere dør han du købte den af/forhandleren lukker.
    Nu kommer der syn hver 4 år til Mc. Og det er nu din Mc`s tur til at blive synet.
    Hovsa.... Det kan den ikke nu. Den er jo pisse ulovlig. Men det vidste du jo ikke.

    så er det her min point kommer. Havde den synsmand været en "Flueknepper" så havde du ikke stået med en værdiløs Mc nu.
    Så ved i hva..........
    Regler er regler og de kan komme os alle til gode.


  • #32   15. jun 2011 Husk det koster en bøde hvis du kører på den mere end til og fra syn reperatør, inden du har fået den godkendt med anden udstødning.

  • #33   16. jun 2011 find en anden syns man stop et par grydesvampe i lortet så den ikk larmer,. har lige fået synet mit horn med slip on potte uden dæmpning ..!
    no probleme


  • #34   16. jun 2011 Og og det er faktisk sørgeligt at nogle steder der kan man syne alt - og jeg har set en del i min tid som Mcìst.
    For er man den kunde der modtager det synet lort så er det fandme træls.


  • #35   16. jun 2011 Klap nu lige hesten.
    Det lyder jo næsten som om alt der ikke er standard med kufferter, tasker og handicap toilet på bagsædet er noget værdiløst skrammel.
    Men rygtet om cafe racerne´s død pga. periodisk syn er stærkt overdrevet.
    Der er da intet i vejen for at bygge hele cyklen om, bare det er gjort ordentligt, og hvem fanden vil køre på tvivlsom skrammel der hverken kan styre eller bremse.
    Fri mig for en verden med ens standard cykler.


  • #36   16. jun 2011 Hvis du har arbejdet med det eller arbejder med det til daglig - så ser du tit en del lort - Som også var "synet"


  • #37   16. jun 2011 Det hjælper jo ikke manden at finde en anden syns sted og proppe nogete fyld i potten, da han jo selv skriver at den er kaseret pga manglende mærkning, og den nye syns sted skal jo se om mærket er på den ved omsyn

  • #38   16. jun 2011 Jeg har set mere trafikfarlig skrammel blandt standard mc´er end jeg har blandt ombyggede.
    De fleste cafe racere og andre i den stil ,er ofte passet og plejet fordi ejerne interesserer sig helhjertet for motorcykler.
    Hvis man møder op til syn med noget der ikke er standard, så bliver der gået lamgt hårdere til den, og man slipper ikke igennem med noget bras.
    Men en standard mc er meget nemmere at få igennem syn.
    Så sandsynligheden for at den type har mangler er større end div. ombyggere.

    Aksel M...han har jo standard potterne der blot mangler indmad.


  • #39   17. jun 2011 Kan man ikke gøre noget ved den standartpotte du har ? grydesvampe og noget

  • #40   17. jun 2011 Jeg har en kammerat der smed en masse ståluld-svampe i hans udstødning, og kørte til syn.. Den skal jo bare larme under XX antal desibel ved 3000 rpm.

    God fornøjelse


Kommentér på:
Opråb til folket; HJÆLP!! Dumpet syn pgr. af potte

Annonce