{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.437 visninger | Oprettet:

der er mange måder at få udsat sin bøde på {{forumTopicSubject}}

men det her er nok den bedste !

Jeg Tilstår!
Hey Politi! Jeg har for nylig modtaget en skrivelse fra jer (journalnr 3700-81271-01459-10). Jeg må jo nok sige jeg blev glad da jeg så et brev i postkassen, da jeg ikke har mange venner er det altid rart med et brev! Men til min store skuffelse måtte je...g konstatere at brevet indeholdt et foto af mit automobil og jeg, samt en beskrivelse af min forfærdelige forbrydelse; at køre 104 km/t på den forblæste jyske hede. Jeg håber vi alle kan komme videre med vores liv oven på den forbrydelse, men det kan kun tiden vise. Jeg kan desuden se at i gerne vil have mig til at bekræfte at det var mig der udførte denne modbydelige og vederstyggelige handling, eller angive synderen. Jeg må jo krybe til korset og stå ved jeg førte automobilet med regnr ZC 54 107. Desuden har jeg hørt at i har studierabat på den slags bøder, kan det passe? Jeg har også hørt at man ligesom på Statoil i gamle dage kan slå med en terning og slår man 3 6ere slipper man for bøde, kan i be eller afkræfte det? Eller kvit eller dobbelt hvor jeg slipper for bøde hvis jeg ikke får andre bøder i løbet af de næste 12 mdr, men skal betale dobbelt hvis jeg gør? På forhånd tak Emil Rude


SVAR FRA POLITIET: Jeg har modtaget Deres mail i forbindelse med overtrædelse af færdselsloven den 12. januar 2010 kl. 18.36 på Givevej, km/mrk. 3,8, 7323 Give. Det er taget til efterretning, at De erkender at have ført personbil ZC54107 omhandlede tid og sted. De vil i løbet af nogle dage modtage et bødeforelæg på kr. 1.000,- i sagens anledning. Det vil fremgå af bødeforelægget, hvordan De kan søge om nedsættelse. Der er ikke gentagelsesvirkning på denne afgørelse. Med hensyn til fritagelse af bøden, kan jeg oplyse Dem om, at herfra har vi ingen hjemmel til at frafalde bøden, men at De har mulighed for at få sagen indbragt for retten. Såfremt De ikke kan acceptere denne afgørelse, kan De få sagen indbragt for retten. Dette er uden omkostninger for Dem, såfremt De ikke benytter advokat. Indbringelse for retten kan ske ved, at De retter henvendelse herom til bødekontoret i Sydøstjyllands Politi,når De har modtaget bødeforelægget. Med venlig hilsen **** ** ********, ktfm. Lokalstationen i Vejle Automatisk Trafikkontrol Tlf. nr. 76-431470

SVAR TIL POLITIET Kære ****. Jeg har idag modtaget Deres mail. Lad mig starte med at udtrykke min glæde over at kunne se frem til et bødeforelæg på kr. 1000. Jeg glæder mig usigeligt til at åbne kuverten og betale girokortet, for derefter at leve af vafler fra Lidl, Dansk pilsner og regnvand resten af måneden. Regnvand får jeg dog kun i tilfælde af vejret bliver varmere. Jeg ser ingen grund til at få sagen indbragt for retten, da jeg allerede i den tidligere skirvelse har tilstået denne ugerning. Jeg ville sikkert også være dårlig til at lyve over for dommeren, hvilket ville være en nødvendig diciplin. Men tak for tilbudet alligevel. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål. Ville det være muligt at overdrage sagen til bødekontoret ved Fyns Politi istedet? Det er ikke fordi jeg er utilfreds med jeres glimrende service, men jeg vil jo helst ikke sende penge over på den anden side af broen, jeg er sikker på De forstår. Det er ikke nødvendigt at De skriver De. De må gerne skrive du, jeg er ikke så gammel at jeg finder det upassende. På forhånd tak Emil Rude.

SVAR FRA POLITIET Jeg kan oplyse, at når De modtager bødeforelægget, kan De rette henvendelse til bødekontoret i Sydøstjyllands Politi og forespørge om De evt. kan få sagen oversendt til Fyns Politi med hensyn til betaling. Med venlig hilsen **** ** ********, ktfm. Lokalstationen i Vejle, ATK Tlf.nr. 76-431470


SVAR TIL POLITIET (Nok det sidste i den sag) Halløj! Jeg kan se vi stadig ikke er blevet Dus, så vi fortsætter det elegante sprogbrug. Tak for det meget korte og præcise svar. Jeg vil kontakte bødekontoret hurtigst muligt så jeg ikke skal sende penge over broen. De skulle vel ikke være i besidelse af en mail adresse til bødekontoret? Så kan jeg få dette bragt i orden hurtigst muligt, helst før de når for langt med at udfærdige girokortet. Jeg er jo ikke typen der spilder andres tid med pjank og pjat. På forhånd tak Emil Rude


SVAR FRA POLITIET Jeg kan oplyse Dem om, at Deres mail er videresendt til bødekontoret ved Sydøstjyllands Politi i Horsens. De vil modtage et svar derfra pr. mail. Med venlig hilsen **** ** ********, ktfm. SVAR TIL POLITIET Davs! Jeg siger tak fordi De har videresendt sagen. Kan De oplyse mig hvilke(n) af mine mails De har sendt til bødekontoret? Grunden til jeg spørger er at jeg selv vil kontakte dem, De har sikkert lagt mærke til den alvor og omhu jeg behandler denne sag med, og derfor vil jeg selvfølgelig ikke skrive en mail til dem med detaljer de allerede har. Min største frygt er at fremstå på en måde, hvor jeg ricikere ikke at blive taget alvorligt, derfor vil jeg gerne have styr på alle detajlerne. God weekend På forhånd tak Emil Rude


DA DER INTET SVAR KOM, GÅR DET NU UD OVER BØDEKONTORET Jeg har modtaget et brev fra jer, Journalnr 3700-81271-01459-10, Den ekstravagante på grænsen til vulgært udsmykkede kuvert indeholdt et Girokort på KR. 1000.- og lidt andet småskriblerier. Jeg har igennem noget tid haft en korrespondance igang med ATK i vejle, Det sidste jeg modtog fra dem var en mail hvor de skrev at de havde videresendt min mail til jer. Da i ikke har svaret, går jeg ud fra at mine mails sidder fast et sted på internettet i jylland pga sne. I Tilfælde af i ikke har modtaget dem skal jeg gerne sende dem igen. Jeg ved godt det kan være lidt tørt at læse så lang en mail, for i ikke skal løbe sur i det bør i tage en 5 min pause, og trykke på linket og nyde det, så kan i læse videre bagefter. http://www.youtube.com/watch?v=G5roBvuhjU8&feature=related Jeg kan til min store glæde se at mulighederne er mange for at få reduceret eller helt slippe for den bøde. Jeg mener jeg bør slippe fordi: 1. Jeg vidste ikke i brugte fotofælder om natten, havde jeg vidst det havde jeg selvfølgelig sat farten ned i god tid da jeg så en varevogn i vejkanten, ligesom man gør om dagen. 2. Fordi det bliver en lang måned når jeg skal leve af vafler fra Lidl fordi jeg ikke har råd til andet. Hvis ikke det kan lade sig gøre vil jeg mene jeg kan få den reduceret da min årsindtægt ikke er oversteget de 137.000kr i år endnu. Jeg kan se der falder brænde ned hvis ikke jeg betaler inden 20 dage, derfor vil et hurtigt svar være værdsat. På forhånd tak Emil Rude


INTET SVAR - MULIGVIS TAGET AF DERES SPAM FILTER smiley Halløj Bødekontor. Jeg har skrevet til jer for efterhånden mange dage siden ang. en rask lille bøde på kr 1000. Det drejer sig selvfølgelig om journalnr 3700-81271-01459-10. Det manglende svar bekymrede mig i starten, men efter flere søvnløse nætter og timers tænken gik det op for mig at det jo selvfølgelig er fordi i har besluttet at jeg ikke skal betale bøden. Derfor har jeg taget mig den frihed at smide girokortet ud. Jeg siger mange tak for den gode service, det var rart vi kunne nå frem til et resultat vi alle kan være tilfredse med. Jeg håber jeg har tolket jeres larmende stilhed korrekt, ellers må i meget gerne skrive tilbage hurtigt! God Weekend!! Mvh Emil Rude


SVAR FRA POLITIET Jeg har dags dato modtaget din mail, hvori du formentlig ansøger om nedsættelse af din bøde og samtidig vedtager din bøde. Udover, at der er en udførlig vejledning på bagsiden af det tilsendte bødeforelæg, vil jeg her fortælle dig, hvilken dokumentation du bedes sende til os, før vi kan behandle din ansøgning om nedsættelse. Du bedes indsende dokumentation for din indtægt på gerningstidspunktet, hvilket her vil sige januar måned 2010. Dokumentationen kan være lønseddel, støttemeddelelse for 2010, udbetalingsbilag fra kommunen o.l. Hvis du ikke ser dig i stand til at fremskaffe denne dokumentation kan du indsende din seneste årsopgørelse, dvs. den fra 2008. Eller du kan gå til din skattemappe på internettet og søge din indkomst for januar 2010 og sende et print til os. Jeg har forsøgt at træffe dig telefonisk, men uden held. Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du stadig er i tvivl, eller hvis du har yderligere spørgsmål. Venlig hilsen ************* Sydøstjyllands Politi Holmboes Allé 2 8700 Horsens


SVAR TIL POLITIET Hej! Det var rart at høre fra jer! Jeg kan se De har prøvet at kontakte mig telefonisk. Da jeg har pantsat min fastnet telefon for at skrabe penge sammen til bøden kan dette ikke lade sig gøre, Email er min eneste kontakt til omverdenen indtil jeg pantsætter mit modem. Det lyder besværligt, ville det ikke bare være nemmere hvis vi nu bare blev enige om at halvere bøden? Det er stadig en god forretning for jer, vi må jo kunne tale om det. Jeg har som jeg tidligere har oplyst smidt girokortet ud da jeg troede denne sag var gået i sig selv, derfor må jeg bede Dem om at tilsende et nyt da jeg har overskredet betalingsfristen, det ville i øvrigt passe mig fint hvis vi kunne flytte betalingsfristen til midt i August. Det er sådan et rart tidspunkt med solskin, det er så deprimerende med en bøde i den mørke vintertid. Hvis ikke, kunne vi så aftale en afdragsordning? Jeg har selv flere forslag til en fornuftig ordning for alle parter. På forhånd tak. Emil Rude


INTET SVAR. DOG KOM DER ET NYT GIROKORT MED POSTEN! DERFOR FÅR MIN NYE VEN PÅ BØDEKONTORET ENDNU ET BREV. Halløj! Jeg har skrevet til Dem for flere dage siden ang. den bøde. Jeg har nu modtaget endnu et brev fra jer med et girokort med betalingsfrist imorgen. Jeg går ud fra dette er en fejl. Jeg skrev i min sidste mail for at høre om hvorvidt en afdragsordning var mulig, det kan jeg se den er, det står ihvertfald på bagsiden af mit brev. Derfor vil jeg godt høre lidt om muligheden for at aftale en sådan ordning, det ville være rart. Jeg kan også se at der går et halvt år fra første forfaldsdato, til i kører det op i en spids med overdragelse til skat osv. Derfor har vi stadig omkring 5 mdr til at finde en løsning, jeg håber ikke det bliver nødvendigt med de 5 mdr, for jeg er sikker på De er et fornuftigt menneske som jeg selv. Jeg ser frem til at høre mere fra Dem ang afdragsordning, jo før jo bedre så jeg kan komme videre med mit liv, som jeg for tiden har sat helt på standby for at hellige alt min tid til denne sag. Mvh Emil Rude!


INTET SVAR - DOG ER DE BLEVET TILPAS TRÆTTE AF MIG SÅ JEG HAR FÅET ET NYT BREV MED POSTEN SOM INDEHOLDER ET GIROKORT MED BETALINGSFRIST DEN 1. SEPTEMBER, JEG KAN NU VENTE MED AT BETALE MIN BØDE TIL DET ER GODT VEJR! HURRA! DETTE BLIVER FEJRET MED ET SIDSTE BREV TIL POLITIET! Halløj! Jeg har med stor glæde modtaget Deres brev idag! Glad blev jeg da jeg åbnede det og så girokortet med betalingsfrist den 1 september. Jeg vil nu gå og bruge foråret på at glæde mig til solskin, godt vejr og en fartbøde med ufattelig god betalingsfrist. Jeg kan dog se i forbeholder jer retten til at modregne det i eventuelt overskydende skat. Til min store glæde har jeg set at jeg skal betale ca 3.900kr tilbage i skat, så det får i nok ikke andel i... Grunden til at jeg skriver er egentlig bare for at sige at De kan se bort fra mit sidste brev ang. afdragsordning. Jeg er ovenud lykkelig for at kunne vente med at betale min bøde til vejret er blevet godt igen. Alt i alt vil jeg sige tak for en god oplevelse med Sydøstjyllands Politi, Jeg vil ikke tøve med at køre for stærkt i jeres politikreds igen da jeres medarbejdere yder en så glimrende service. Hygge på stationen! Mvh Emil Rude **


NYT AFSNIT, SAGAEN OM DET MISTEDE GIROKORT ** Kære bødekontor. Jeg har for lang tid siden modtaget en fartbøde. Jeg fik udsat betalingen til den 1 September, men har mistet girokortet. Som i kan se er dette en tragedie af nærmest bibelske proportioner, og jeg beklager dybt og inderligt, men det er jo menneskeligt at fejle. Nu jeg alligevel skriver vil jeg godt høre om det var muligt at aftale en afdragsordning. Jeg ser bestemt intet formål med at jeg skal leve af vafler, øl og regnvand en hel måned fordi jeg i et kort øjebliks uopmærksomhed overså en fotofælde i mørket. Kvittering for indkøb af vafler, øl og PVC rør til opsamling af regnvand kan fremsendes hvis dette skulle have afgørende betydning for sagens forløb. Jeg har brug for et meget hurtigt svar da jeg er ved at planlægge min økonomi for næste måned. Man kan i denne uge få vafler på tilbud, derfor skal jeg have afklaret denne sag omgående så jeg ved hvor mange penge jeg kan købe ind for. På forhånd tak Emil Rude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  der er mange måder at få udsat sin bøde på
Kommentér på:
der er mange måder at få udsat sin bøde på

Annonce