{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.687 visninger | Oprettet:

MC ryster lige pludselig ved høj hastighed {{forumTopicSubject}}

Et hurtig spørgsmål

Har den anden dag strammet kæden samt strammet bagerst dæmper da jeg synes den var lige løs nok

Vil så lige have en hurtig tur på motorvejen i dag ved en given høj hastighed ryster den rimeligt meget så meget så jeg blev lidt bange.
Samme hastighed for en uge siden var der ikke noget
Så er det jeg vil spørge om det kan være fordi man måske har strammet kæden lidt for meget???

jeg har løsnet kæden lidt igen da jeg kom hjem Sætte min mc op en mc løfter og sætte den i 1 gear med motor tændt så kan man se det bagerst tandhjul ikke er 100% lige men kører lidt side til side Ved ikke om det er normalt

Kædekittet er ikke slidt ned på nogle måde
til oplysning Min MC er en kawasaki Z750S år 2007


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC ryster lige pludselig ved høj hastighed
  • #1   3. aug 2011 prøv lige og kontroller at du ikke har tabt en afbalanceringskolds.


  • #3   3. aug 2011 hvad har du justeret ved din affjedring?

    men du kan let have spændt din kæde for hårdt op, hellere lidt for løs end lidt for stram, resultatet af en for stram kæde kan være ødelagte lejer i gearkassen i værste tilfælde ødelagte gearhjul og aksler

    folk vil sige en masse forskellige mål på hvor meget slup der skal være på din bike, men det korrekte svar får du i din brugsvejledning fra kawasaki


  • #4   4. aug 2011 Du mangler lige at fortæller; er det første gang du spænder kæde ? Hvor mange mm bevæger kæden sig på det mest "slappe" punkt



  • #5   4. aug 2011 ...og så er det ikke optimalt at justere kæde, når mc´en er løftet fra jorden.
    Din kæde strammes meget op, når du sætter dig på dyret, så hvis den passer når den hænger der på løfteren - så er den helt sikkert alt for stram!

    Ned på jorden, og få gerne en til sætte sig på cyklen, så du kan se om det du gør er rimeligt. Ellers er det som beskrevet - farvel gearkasse/motor.


  • #6   5. aug 2011 Efter den tur hvor min mc rystede har jeg løsnet kæde lidt mere
    Var så ude ved motorgården igår for lige at få dem til at check
    Der var ikke noget med at sætte sig på cyklen og check om kæde var for stram
    De tog et check bare ved min mc stod på siden støttefoden han sagde det var ok som den var der han tog og et tjek på styret med de kronrørsleje ved at løfte fronten fra jorden og lige dreje styret side til side
    Det eneste de nævnet hos motorgården var forhjulet var ved at være slidt

    Så jeg håber på det har været fordi jeg måske har strammet kæden for meget .Jeg har ikke prøvet en tur efter den nye justering.
    bliver gjort en af dagene når vejret lige er til det



    Skal lige siges der mangler ingen vægtkloser på hjulene


Kommentér på:
MC ryster lige pludselig ved høj hastighed

Annonce