{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

CBR 600 f2 VS Bandit 600 (650) {{forumTopicSubject}}

Hej MCG folk's

kort info:
Jeg er igang med at finde mig en mc, til når jeg modtager mit "store" mc kørekort, og på det tidspunkt vil jeg have kørt på en Yamaha virago 250ccm, i de 2 obligatoriske år med lille kørekort.

Jeg leder nu efter min egen MC med lidt mere "go i" og jeg er faldet for CBR 600f2 og Bandit 600'erne, de kan fås i en rimelig prisklasse ( ca. 35.000 maks for mig) og jeg har lavet lidt research selv, og kigget rundt på diverse sider efter modellernes holdbarhed m.m. og er rimeligt tilfreds med hvad jeg har fundet af svar..

men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener om disse to modeller? fejl, mangler? kommentarer for og imod dem, og evt. bud på andre Mc'er i prisklassen 'under 35k'

mvh.
Martin Kløcher


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR 600 f2 VS Bandit 600 (650)
  • #1   11. okt 2011 Personligt finder jeg CBR 600 en klasse eller to over Bandit 600. Den kan alt hvad Bandit'en kan, bare bedre. Dog er komforten størst på en Bandit.
    Men i den alders- og prisklasse er stand afgørende - hellere en velholdt Bandit end en gennemkneppet CBR 600.
    Men du skal ud og prøve dem og danne din egen mening, for det er to forskellige motorcykler.
    Jeg kører forresten selv Bandit af nyeste aftapning:-)


  • #3   11. okt 2011 Har ikke prøvet banditten, men f2'eren kører i hvert fald rigtig godt. Men ud og prøv en af hver. Det er to ret forskellige cykler

  • #4   11. okt 2011 http://www.dba.dk/suzuki-gsf-bandit-650-ccm/id-76626927/

    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-600-ccm-92/id-77407562/

    2 cykler til stort samme pris... den ene fra 92 med 54000 på klokken...

    den anden fra 05 med 10.000 på klokken...

    tror nok jeg var sprunget på den der ikke snart blev 20 år gammel.. smiley


  • #5   11. okt 2011 tak for de hurtige svar =)

    jeg tror også det er lidt en smags'sag, men jeg skal få prøvet lidt af hvert inden jeg køber noget.

    Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvad der mest lige er mig, men det må komme an på et par prøvetur, og måske også hvad for en jeg kan få det bedste tilbud på.

    jeg hælder egentligt mest til CBR 600f2'eren, men så Bandit'en i 650cmm med en Leo'Vince pot på og den lyd var lige min stil.. men det må vel være muligt at få noget i samme stil på CBR'en ?


  • #6   11. okt 2011 Nicky - Jeg er helt enig, men så skulle det også være muligt af ændre fronten så den mere ligner fronten på f.eks.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=16269

    og vil egentligt helst bruge under 35k. =)


  • #8   11. okt 2011 Hvad enten du vælger en bandit eller en 20 år gammel f2, skal du regne med der også skal bruges penge på ny affjedring, hvis du skal være rigtig godt kørende. Den bandit 650 der linkes til, vil med stor sandsynlighed være et bedre køb end en F2, primært fordi den servicehistorie er bedre kendt, og har nok også haft færre ejere.

  • #9   11. okt 2011 Banditen er godt nok nyere men dens teknik er ældre... Tror dog stadig at banditten er det bedste køb da den trods alt ikke vil være helt så slidt af årene

  • #10   11. okt 2011 Har du overvejet en suzuki sv 650? De fås efterhånden til til den pris du ville bruge... Må indrømme jeg er brændt totalt varm på sådan en og min næste bliver KLART en SV smiley

  • #11   11. okt 2011 Søren - den er faktisk ret flot, det er klart noget i den stil jeg overvejer at købe..

    Jesper - Ny affjedring ? er deres originale affjedring så dårlig ?

    Marck - jeg tror du har helt ret, hvis jeg så bedre kan lide at køre på den bliver det nok også sådan en.

    Sundet - Hmm, har kigget på dem, og der er nogle lækre nogle ja, men er ikke helt så meget mig + der skal lægges lidt ekstra oveni for at finde et eksemplar der er pænt og velholdt nok syntes jeg.


  • #12   11. okt 2011 Bandittens affjedring er ret blød til aktiv kørsel, men ok til hverdag. F2 vil efter 18-20 år trænge til ny.

  • #13   11. okt 2011 lyder jo sjovt nok ret logisk =) tak for tippet jesper

    Lige en ting mere - i kender vel ikke tilfældigvis nogle på jylland hvor man kunne få lov til at prøve CBR'en og Bandit'en? =)

    /kloecher


  • #14   12. okt 2011 http://www.jensenas.dk/

  • #15   12. okt 2011 Karstens MC i varde har sikkert også dem begge

  • #16   12. okt 2011 okay, tak for de to bud, vil få prøvet en tur enten meget snart, eller til foråret =)

  • #17   12. okt 2011 Du skal hoste 40000 - til 45000 op og så finde en Honda VFR 750 Rc36 1 eller 2.

    Nok nemmest at finde 1'eren i det prisleje.
    Jeg har prøvet en cbr 600F4 og en Bandit 600 fra 99 mener jeg det var.

    Men da jeg prøvede VFR'eren - Det var alt det og så endnu mere.
    Motorlyden er TOTAL anderledes da det er en V4 - og den lyder så fedt. Den kan genkendes over alt.
    Det er med tandhjulstrukket knast - så der er mindre motorvedligehold.

    Den er komfortabel til længere ture - både med en og to passagere og bagage - og go sporty når den får kniven


  • #18   12. okt 2011 David - Jeg har kigget på modellen og syntes også det er en lækker mc, men SU'en sætter sku nogle begrænsninger smiley

  • #19   12. okt 2011 Er der egentligt nogle der ved hvilket prisleje de ville ligge i, i forhold til forsikring ? på det tidspunkt er jeg 20 år og det er det første jeg vil forsikre.

    + Hvilken en er mest komfortabel at køre ture der varer over 1 time på ? =)


  • #20   12. okt 2011 Komforten er nok ikke så forskellig på de to. Selvfølgelig betyder vindbeskyttelsen noget på CBR'en, men holder man sig til de danske hastigheder kan man sagtens holde ud at køre kåbeløs maskine.
    Hvis du kan nøjes med ansvarsforsikring er Top DK og GF de billigste.


  • #21   12. okt 2011 Jeg har selv ejet en CBR 600 F2'er, og jeg vil bestemt råde dig til at købe noget nyere. Ikke at F2'eren er en dårlig MC. Den er bare for dyr, sat i forhold til hvad du ellers kan få for 30-35k


  • #22   12. okt 2011 Det bedste ville være at spare lidt mere.. hvis du kommer op på 50k

    åbner der sig rigtig mange muligheder indenfor den type MC det lyder som om du leder efter.


  • #23   12. okt 2011 Martin K
    Uha kender situationen smiley
    Jeg satsede - har ikke fortrudt efter 2 sæsoner:P


  • #24   12. okt 2011 Jesper - okay, endnu en gang tak for tippet =) men tror du vi snakker over eller under 5k om året for en ansvars i mit tilfælde ?

    Thomas - Tænker du noget bestemt andet til de 30-35 k i stedet for F2'eren ??

    David - Jae men mangler man ikke altid penge alligevel smiley ?
    tjaee, det er muligt jeg skulle bruge en lille smule mere, men er bare ikke meget for det.


  • #25   12. okt 2011 Nogle der kan sige noget om at købe en MC f.eks. ved en forhandler og så få garantien + en finansiering der gør det nemmere at give måske 40-45 tusind i stedet for ? =)

  • #26   13. okt 2011 Har du udstyret i orden?
    Ja man kan altid finde en bedre mc for 10.000 mere, og sådan kan man blive ved med at øge budgettet, men der er mange gode mc'er i din prisklasse. Banditten som du selv er inde på er en fin maskine, men også Honda ntv650, CB500, Kawasaki GPZ500s, Yamaha XJ600 diversion er også gode maskiner til dit budget, omend de har lidt mindre fart i sig.
    Et andet godt bud kunne være denne
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=14269

    Og ja, ansvarsforsikringen ligger under.


  • #27   13. okt 2011 Skulle mene udstyret var okay, hvad tænker du på =) ?

    det er lige præcis det jeg tænker, problemet er bare at jeg ikke altid har de 10k ekstra at smide..

    Honda ntv 650 - så ville jeg foretrække en bandit
    GPZ500s - stadig foretrække en bandit
    XJ600 - Vil prøve den inden jeg kan sige det, men et udemærket bud.

    Jeg vil bare ikke betale over 5k om året når det blot er ansvars..


  • #28   13. okt 2011 I 30-35k klassen. som konkurrence til CBR600F2

    Vil jeg sige:
    Suzuki GSXR 600/750 1998 ->
    se om du kan handle lidt med denne:
    http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-srad-750-ccm/id-76793225/

    Hvis du har mod på at prøve et lidt anderledes mærke kunne dette måske også være noget:
    http://www.dba.dk/hyosung-650-r-650-ccm-07/id-75843925/
    eller naked:
    http://www.dba.dk/hyosung-gt-650-r-650-ccm/id-77902993/



  • #29   13. okt 2011 Det er nogle fine bud, men tænker lidt at hvis det er muligt at finde en bandit 600, er det så ikke mere sikkert end at købe en Hyosung til det samme mere eller mindre ? = )

  • #30   13. okt 2011 Tjooo.. Personligt ville jeg ikke have noget mod at prøve en Hyosung. Kender et par stykker som er godt tilfredse med deres.

    Der er en del som har et meget kritisk syn på Hyosung. Faktum er at de første årgange ikke var at råbe hurra for, men de har efterhånden fået rettet en del af "børnesygdommende".

    Men en nyere bandit vil måske nok være mere "stabil" end Hyosungen. Dog også lidt mere konservativ.


  • #31   13. okt 2011 Det måske rigtigt nok at de er stabile nok, og det kunne måske også være sjovt nok at prøve en Hyosung.. men jeg har bare dårlige erfaringer med bare at prøve noget.. såå jeg har lagt en del tid i at undersøge holdbarhed, og svagheder ved modellerne og vil derfor helst have et anerkendt mærke, det er nok bare mig, men jeg har været igennem 1' problem køb og der var mere end nok.. =)

  • #32   13. okt 2011 Mit største "problemkøb" var en Honda CBR 600 F2. Den du kan se under min profil.

    Den skulle have ny motor efter 1500km. Endte med at sælge den til en forhandler for 30.000kr. en måned efter at have givet 47k for den. Pågrund af den ødelagte motor..

    bare for at fortælle dig at du kan på ingen måde føle dig sikker fordig du køber en anderkendt Honda CBR.. Du kan selvfølgelig handle ved forhandler og få de 6 måneders garanti.


  • #33   13. okt 2011 Der er simpelthen ikke noget værrere end "problemkøb".. man føler sig så snydt.. : /

    Hmm, jeg havde måske også mest en Bandit fra 2000 i tankerne, kan se at der blev lavet en del om i 2000 og tænkte at det måske ville give lidt ekstra sikkerhed.

    om jeg køber ved forhandler afhænger meget af det tilbud han kan komme med.. hvem ved, måske kommer der det helt rigtige tilbud på et tidspunkt =)


  • #34   13. okt 2011 Køb ikke en CBR600F2, der er ikke andet end problemer med det gamle lort, motoren er kendt for at sprænge i luften for et godt ord og det koster kassen for en erstatningsmotor, Thomas M's erfaringer er helt typiske, samt samlekvaliteten på den er væsentlig under en Bandit, og en hvilken som helst Suzuki iøvrigt uanset alder, kører iøvrigt elendigt, det kan slet ikke betale sig at prøve den, slå det ud af hovedet.

    (Plus selvfølgelig, at hvis du vælger noget andet, så er der flere til os andre ;-)).


  • #35   13. okt 2011 såå michael du vil slet ikke anbefale en Bandit ? smiley

  • #36   13. okt 2011 Det var jo bare et spørgsmål om tid før der kom en Honda fanatikker og begyndte at tude, fordi jeg havde nerverne til at fortælle at der var en Honda som gik i stykker.

    Nej jeg siger ikke at CBR 600 F2 er en dårlig maskine. Pointen var at hvis man tror at man sikrer sig mod problemer af den ene eller anden slags ved at købe en gammel Honda, så må jeg bare sige at den garanti findes ikke, og det er ligemeget om det er en gammel Honda eller en ny Hyosung.


  • #37   13. okt 2011 Kom lige til at overveje noget..

    --> når man ser bandit modellen med en bette kåbe foran, og den så hedder S, er der nogen som helst forskel på modellerne ? og er det muligt bare at købe en med kåbe og så pille den af så det ligner bandit Naked ?..


  • #38   13. okt 2011 Nej, der er kun kåben til forskel.
    Og ja, du kan godt pille kåben af, men så skal du finde nye instrumenter, ny lygte og andre småting.


  • #39   13. okt 2011 tjaa, det er jo så lige om man kan spare nok på selve mc'en til at finansiere de ting =) syntes bare jeg har set et par med kåbe der var lidt billigere, ved ikke hvorfor..

    du spurgte tidligere om jeg havde udstyret iorden, hvad tænkte du på ? =)


  • #40   13. okt 2011 f.eks. http://www.dba.dk/suzuki-gsf-bandit-650-ccm/id-76626927/

    fra 2005, ser pæn ud og hvis man lige klarer det med lidt rust, er det jo et godt køb hvis den ellers er i fin stand, og så ville jeg pille frontkåben af =)

    alt det med at skifte instrumnter, ny lygte og "andre småting" er det en større omgang eller er det rimeligt at gå til ? =)


  • #41   14. okt 2011 Jeg tvivler på at det kan svare sig at købe en S'er og konvertere den om til en N'er. Det er for dyrt og besværligt set i forhold til den prisforskel, der reelt er lige nu: http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=37901
    Normalt er S-versionen den mest populære og dyreste, så du skal bare handle lidt med dem der har en N'er til salg, så burde du kunne presse prisen.


  • #42   14. okt 2011 Thomas M - Tude? Næh, det har du vist misforstået fuldstændigt, jeg er nemlig ret indifferent overfor, hvad folk vælger, det var bare fordi, at lige netop dit indlæg var så komplet komisk og transparent (din refleksagtige argumentum ad hominem reaktion på mit indlæg ligeså), at jeg ikke kunne dy mig, dels er det jo komplet evident (at alt kan ødelægges uanset hvad det er), så den del er jo nærmest uden meningsindhold IMO, og dels var din panikløsning på problemet (at sælge med stort tab)....well måske ikke den mest optimale løsning, hvis du havde haft bare lidt mere indgående kendskab til CBR600-serien.

    Martin K. anbefale næh, fraråde ...næh heller ikke, det er nok mere et spørgsmål om, hvad man forventer af cyklerne, der er meget forskellige som antydet først i tråden.


  • #43   14. okt 2011 Thomas - ja okay, det nok rigtigt nok, så skal jeg bare lige finde det helt rigtige tilbud for mig =)

    Michael - jeg forventer hverken en touring cykel jeg kan bruge til at køre verden rundt på, eller en vanvittig hurtig mc.. jeg skal såmænd bare have en der er rimelig at køre på hvis man skal køre måske 1 time eller længere, men stadigvæk okay sjov når det er korte ture =)


  • #44   15. okt 2011 Andre bud i stedet for ovenstående Bilka hyldevarer.
    <-- kig lige t v. Så skal du ikke lede længere


Kommentér på:
CBR 600 f2 VS Bandit 600 (650)

Annonce