{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.476 visninger | Oprettet:

Afgift af ombygget veteran? {{forumTopicSubject}}

Leger lidt med tanken om at bygge noget mere driftsikkert bobber.

Hvad vil afgiften ligge på hvis man tog et originalt stift englænder stel fra 40-50'erne, og smed alt inkl motor, bremser osv fra en 70'er 350-400 ccm japaner?

Harley ejerne gør det vel i princippet hele tiden. Dog er det også en HD motor de sætter på de gamle cykler fra 40'erne og så en meget nyere motor osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift af ombygget veteran?
  • #1   28. dec 2011 Og Harley ejere betaler mange mange mil hvert år i statskassen smiley

  • #2   28. dec 2011 Det er det nok kun Skat der kan svare præcis på. Hvis de betragter køretøjet som nyt, så bliver det nok fuld afgift. Men måske kunne det også ende op med at de betragter det som noget veteran noget.
    Dog tror jeg det største problem bliver at få køretøjet synet.


  • #3   28. dec 2011 det lyder ikke sansynligt det kan lade sig gøre at få plader på i Dk.
    du kan jo prøve at købe en Triumph. ;O)


  • #4   28. dec 2011 Skat er jo begyndt at gå meget op i præcist det, og giver gevaldige bøder ud hvis de stopper ombyggede køretøjer på landevejen.

    Problemet er at en sådan ombygning vil ødelægge motorcyklens rette identitet, og skat går derfor ind og vurderer hvor meget sådan en "ny model" vil koste, og beregner afgiften udfra det. Der er historier om folk der er blevet stoppet på ombyggede triumph'er med andet bagstel, hjul, bremser og motor, og er kommet til at betale flere hundrede tusinde i afgift og bøder.


  • #5   28. dec 2011 arhh. flere hundrede tusinde det må hvis være til sammen de har betalt det. de vudere jo en afgift udfra salgsprisen.
    men det er satme blevet svært at lave noget som helst.
    det letteste er at lave et projekt så få det godkendt i Sverige med ændringerne og betale afgift udfra det når man tager den til Dk.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #6   28. dec 2011 Her er næsten alt hvad der er værd at vide om ombygning.. :

    (link fjernet)

    Resten derfra vil altid blive individuelt bedømt af skat.., ingen andre har en jordisk chance for at give et korrekt svar..


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #8   28. dec 2011 Bestemt Henrik.., men godt gjort at det har taget lysår bare at nå så langt..

  • #9   29. dec 2011 Ja det vil jo sige at du tager en lille japser og bytter stellet ud?
    evt køber et nyt kopistel med stiv røv.Det kan købes til de populære modeller på feks ebay usa.
    og for 20-30 år siden kunne de også købes i sverige evt kun bagenden.
    til feks cb 750 eller xs 650
    Det var billiger for dig at købe den danske xs 650 jeg har med andre hjul/gafter/bremser og bygge den færdig.
    mvh kk


  • #10   29. dec 2011 Da det jo er stelnummer de kører efter er det jo netop den gamle stivsteller der bliver nyere.

    Har kigget på stive bagender på nettet. Men det er jo helt ulovligt, og jeg kommer aldrig af med den igen.


  • #11   29. dec 2011 Det nemmest var at købe et nyt stel og så gemme det gamle.
    Du kan jo nemt bygge den tilbage på det gamle igen det tager en 8 timer.
    så kan du jo også sælge den igen.
    eller som det nok er hvis du har en hotrod i danmark en orginal ford A til at syne med og så en liret med V8 -jaguar bagtøj-mm.til at køre i.


  • #12   29. dec 2011 Nu må man jo ikke ændre på stellet, men hvad nu hvis der er rust, eller det har været skadet? Så må man vel godt erstatte et rør eller to. Og så burde der vel ikke være noget i vejen for at sænke sædet, i ægte Bratstyle stil?

Kommentér på:
Afgift af ombygget veteran?

Annonce