{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Yamaha DT 175 el. Ybr-125? {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Går meget og overvejer sådan en DT 175, som min regnvejrs cykel (evt. også vinter cykel til næste år). Da den godt kan holde til noget slid.

Har søgt meget herinde og hørt utrolig godt om den.

Forventer gerne at kunne få hvert fald 60k km på tælleren inden den dør. (regner self med den skal ha skiftet stempel, og div reservedele undervejs for nogle tusinde). Jeg opdagede så det var en 2 takst motor der sad i, og tænkte på, om den hurtigt brokker sig når man dagligt kører mc, og får smidt måske 15k km om året.
(i alt... ninja'en bliver nok mere brugt så dvs. 6-7k km om året på dt 175'eren).

Derfor kiggede jeg også på ybr-125cc som er en 4 takts, og også lige til budgettet, dog ikke lige så off-road som en dt'er. Og et eller andet sted, er det lidt feder med en off-roader når man allerede har en sport/touring. smiley

Så langt spørgsmål kort, vil jeg kunne regne med at købe en dt 175 for omkring 10.000 kr, og så have den i lang tid, uden de helt store problemer, eller skal jeg have en 4'takter? smiley Har intet erfaring med 2 takts motorer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Yamaha DT 175 el. Ybr-125?
  • #1   8. jan 2012 K km?
    Kilo kilometer?

    Nå, men jeg tror du blir ganske træt af den uanset hvilken af dem du vælger. De er undermotoriserede. Har en DT125 luftkølet (magen til DT175 men mindre ccm) fra 1995 stående med et ton reservedele.
    Den har nyt stempel og honet cyl., men mangler et syn. 4500,-

    Hvis du ikke har tænkt dig at køre offroad med den så køb en af de gamle Honda CB... de er ret holdbare.
    Jeg havde engang en CB450 2 cyl som vintermaskine, den klarede det ok.


  • #2   8. jan 2012 Jeg kan anbefale YBR'en, jeg kører på den til daglig og har rundet 33.000km nu. Jeg har brugt 1 fordæk, 2 bagdæk og 2 kædetræk, 1 sæt bremseklodser foran og skiftet 3 pærer. Har også skiftet olie 4 gange. Skriv gerne hvis du har spørgsmål.

Kommentér på:
Erfaringer med Yamaha DT 175 el. Ybr-125?

Annonce