{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nordkap
  • #1   9. jan 2012 Lyder da som en fantastisk ide....

  • #2   9. jan 2012 Min bror og jeg har selv planlagt turen i næste sæson.. og ja, det kan ikke sammenlignes, men min tanker er "selvfølgelig skal du da køre turen"..

    Det handler jo bare om at få en masse fede oplevelser på mc. om du så gør det alene eller sammen med andre er sekundært smiley


  • #3   9. jan 2012 jeg synes det lyder som en god ide
    hvis det er 1200'ern du skal køre på så er der nok heller ikke nogen problemer i det. med hensyn til om du er alene så må du jo bedst vide selv om du kan holde dit eget selskab ud så længe af gangen, hvis man kan sige det på den måde, eller om du vil synes det var kedeligt at kun høre på sig selv


  • #4   9. jan 2012 Kan da osse gøres på 250'eren. Så en, som havde taget turen på en Jinlun 250cc

  • #5   9. jan 2012 Hvis DU syntes at det er en god ide, så ER det en god ide.

  • #6   9. jan 2012 jeg kan sagtens forstille mig, at tage turen - men tænker at det kunne være rart at have en af drøfte tingene med, hvis der skulle opstå problemer af den ene eller den anden slags... men vi må se hvad der ser.

    Turen skal tage på banditten - Jeg tror ikke på at dterne synes det er lige sjovt hele vejen - selv om det er en sjov lille sag smiley


  • #8   9. jan 2012 Det vil være en super fantastisk tur.
    Det du skal være obs på er at vælge vejene lidt med omhu. Langt nordpå er der MANGE meget dårlige veje. Tror vi kørte 300 km på grusvej da vi var deroppe for nogle år siden (i bil).
    Derudover skal du sørge for at tanke ved jver tank du kommer om ved. Der er langt mellem dem nogle steder.


  • #9   9. jan 2012 har selv overvejet turen på min gamle Kawa Z 650 fra 1978.

    Hvilken årstid er der iøvrigt størst mulighed for, at opleve nordlyset?


  • #10   9. jan 2012 En tur til Nordkap står også på min to-do list.....go for it


  • #12   10. jan 2012 Har også været deroppe af alene på mc, dog kun til lidt nord for polarcirklen.

    Fantastisk tur! Havde ikke prøvet at rejse hverken på mc eller alene før, men det noget af det bedste jeg nogensinde har gjort mht at rejse, især på grund af den menneskelige/sociale del.

    Der er masser af mc'ister og på enhver tank møder man nye mennesker man kan dele erfaringer og ruteforslag med. Følte mig aldrig alene eller at jeg manglede nogle at dele oplevelserne med. Når man rejser alene har folk ikke de samme forbehold imod at kontakte en, som hvis man er en del af en større gruppe og bor man på camping bliver man ofte hurtigt inviteret over eller falder tilfældigt i snak med andre på mc eller i bil, uden at man overhovedet behøver trænge sig på (hvilket jeg hader).

    Aftenerne endte oftest med øl/kaffe og snak til langt ud på natten, da det er lyst længe deroppe, så overvej om du behøver gå tidligt i seng og stå tidligt op for at nå det hele eller om du hellere bare skal "go with the flow". Jeg gjorde det sidste og kan kun anbefale det. Det er en ferie, så ingen grund til stress. Oplevelserne mellem mennesker kan være lige så store som rejsen og naturen omkring dig!

    Så længe du ikke er alt for lukket ifht andre mennesker, så vil du få en god oplevelse, men det særlige sammenhold/åbenhed der er mellem motorcyklister verden over hjælper nu også godt til med at gøre det nemt.

    DO IT! smiley


  • #13   10. jan 2012 Polarcirklen er ikke meget mere end halvvejs til nordkap smiley
    Men også en rigtig rigtig fin tur.


  • #14   10. jan 2012 jeg tro bare jeg tøffer afstemt til sommer - til jer som har gennemført turen - var til så med telt eller på hotel/hytter... ?



  • #16   10. jan 2012 Ville nok overveje at få en styrkåbe på banditten. Har selv rejst med telt i sverige. Masser af camping og allmandsratt. Man skal jo ud i naturen , når man et der

  • #18   10. jan 2012 Det lyder som en rigtig fed idé... Jeg gør det samme på et tidspunkt, når der er tid og solen skinder. Er der nogen som ved ca. hvor lang tid man skal sætte af til sådan en tur, hvis man gerne vil køre stille og roligt der op og hjem igen?

  • #19   10. jan 2012 14 dage....

  • #21   10. jan 2012 Havde selv overvejet turen, skulle så gå tilbage gennem Finland. Det er ligesom mere eksotisk.. smiley

  • #22   10. jan 2012 jeg har også overvejet at tage den hurtige vej der op, igennem sverige og så trille hjem igennem finland - det kunne være en lidt utraditionel måde at gøre tingene på - uden at køre langs kysten i norge.... men vi må se om det blive en anden rute jeg vælger - når vi kommer lidt tættere på turen midt i juli.....

    men nu er beslutningen i hvert fald taget.... smiley


  • #23   10. jan 2012 Nu kan jeg kun tale for halvdelen af vejen, da jeg kun havde ni dage til at nå det og tilbage til min lillesøsters bryllup.

    Men med mindre du har vildt travlt og bare VIL køre en masse kilometer for kilometernes skyld..., så tag for guds skyld turen op langs Norges kyst med! Den er fantastisk smuk og vejene i Norge er super gode.

    Turen igennem Sverige er bare grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, 5 huse og så grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer, grantræer,.... = GAAAAB!

    Jeg havde selv som mål at nå til Nordkap og tilbage igen, inden min lillesøsters bryllup, men da jeg opdage hvor smuk naturen var og hvor mange andre fede oplevelser jeg fik med, ved at tage den med ro, virkede det med at nå Nordkap uendeligt ligegyldigt. (Der skal jo også være noget tilbage til næste tur smiley

    Nåede 4300 km på syv dage, så det var ikke fordi jeg bare sad og sang hippiesange om bålet, at jeg ikke nåede længere - der var bare så mange fede små omveje, der lige skulle prøves af smiley


Kommentér på:
nordkap

Annonce