{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

Jesper p
Jesper p
Tilmeldt:
24. nov 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

rygskjold er det godkendt? {{forumTopicSubject}}

goddag mcg.

jeg har et rygskjold magen til det her, som jeg bruger på skiferie, mit spørgsmål er så, om jeg også kan bruge det til mc, da der jo står det er CE godkendt, har selvfølgelig også speeddragt på, så vil i synes det er nok beskyttelse?

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rygskjold er det godkendt?
  • Jesper p
    Jesper p Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
  • #2   3. feb 2012 Det er vel bedre end ingenting.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #3   3. feb 2012 Jesper! Nu er der jo ingen lov som siger, at du ikke må bruge det - og dermed fint i tråd med Smeden; Det er bedre end intet! Forskellen på Ski-skjold og MC-skjold er (typisk og generelt), at ski-skjolde er mere fleksible og ofte tilbyder med "ånde" qua det faktum, at du er mere aktiv på pisten end på din MC (og nu skriver jeg typisk og generelt for ikke at støde TT-racerfolket). Jeg bruger selv et HELD (MC) såvel mit Atomic (SKI) når jeg kører - specielt vil jeg helst have mit Atomic på når det er længere ture, idet skjoldet yder mere komfort. Men jeg er absolut ikke i tvivl om, at laver man en sammenligning på de to skjolde, så vil HELD uden tvivl komme bedre ud. Men det betyder jo ikke at mit Atomic ikke kan bruges. I sidste ende vil jeg hellere anskue det således: At ikke bruge skjold kan være forskellen på førlighed og/eller liv/død....

    Et godt MC-skjold som sidder forkert under løst MC-tøj kan være langt dårligere end et mindre godt skjold der sidder godt og fast under din Speeddragt!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   3. feb 2012 PS: Glemte lige at skrive... at mit Atomic skjold bestemt er blevet testet med fuld skrue op i et vejskilt - direkte på ryggen! Av for satan (censur) og mega blå mærker! Det virkede helt efter hensigten! Og hvad angår speed styrt på ski, tja, så tager sneen jo lidt af... med mindre med sejler direkte ind i en stålmast.

  • Jesper p
    Jesper p Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #6   3. feb 2012 mange tak for hjælpen drenge, jeg vælger at køre med det her skjold, jeg har prøvet mange gange at falde på jernstænger osv på skiferien og der har det ikke givet en eneste skramme.

Kommentér på:
rygskjold er det godkendt?

Annonce