{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.332 visninger | Oprettet:

Dæk - Honda CBR 900RR {{forumTopicSubject}}

Hejsa, min cykel skal have nye dæk, og har virkelig svært ved og dreje MC dæk-markedet,. Jeg skal have størrelserne 180/55-17 og 130/70-16

Jeg tror jeg vil købe disse fra www.mcdaekonline.dk
- Bridgestone S 20 F 130/70 ZR16 TL 61(W)
- Bridgestone S 20 R 180/55 ZR17 TL 73(W)

Køre godt 10 000km om året (alm kørsel) men vil have et dæk jeg kan "stole" på er ok, til eventuelle trackdays også (:


- Men hvad betyder det der står efter selve dæk beskrivelsen, altså s20 F og R (f og r??) hvad skal de betegnelser sige ?
- og er dækvalget helt ved siden af til ca. 2300kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk - Honda CBR 900RR
  • #2   14. mar 2012 aaarhhh,,. i feel stupid xD

  • #3   14. mar 2012 Først - det er de mest updatede dæk du overhovedet kan få når kombien hedder noget med 16" fordæk. (ja vel de mest update "sportsdæk overhovedet på markedet)
    Om du få alle 10.000 km med.. hmmm det kan der vel kun gættes på, dækket er helt nyt til i år, så ingen har vel rendt sådan et sæt flade endnu
    http://www.1000ps.de/testbericht-2353724-Bridgestone_S20
    Umiddelbart selvom de på rigtig mange punkter vil være de "gamle" Bridgestone BT016 overlegne, så tror jeg lige præcis til trackday brug, at S20 må se sig omend marginalt slået af BT016, men hold dig ikke dette for øje, S20 er 99.9% af tiden det bedste valg - ikke kun til din mc !
    F & R er front og rear // Måske Carsten fra Bridgestone kigger ind i tråden og kan forklare nærmere angående de hobetal af forkortelser de kan ha som efternavn

    Held og lykke + go sæson med dækkene og din Blade (som må være maskinen der skal ovenpå dækkene ;o)


  • #4   14. mar 2012 Jamen jeg prøver lige og ringe til dem inden jeg køber dem så,. er rimelig sikker på det skal være dem nu (:

  • #5   14. mar 2012 http://bridgestone.com/products/motorcycle_tires/products/battlax/s20.html

    De reklamerer i alt fald også selv for at det skulle være en tand bedre end 016 modellen!

    Kan du ikke linke til dem på dækpriser for jeg må åbenbart være blind.. Kan sku ikke finde dem derinde i 180/55

    (overvejer også selv at købe dem)


  • #6   14. mar 2012 Ellers køb metzeler M3, gode sportslige dæk fås også i 16", dem kører jeg selv på... prøv enten mynet.de eller reifenversand.com

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #7   14. mar 2012 Hej Christian,

    Vores pris er 1149 + 1499 vejl. incl DK moms - dvs. du sparer 178 kr pr hjul. Hvis du oplyser disse priser til en DK forhandler, vil han måske kunne lave noget med monteringen, hvis du kommer med løse hjul.

    MEN - nu tilbage til tråden inden frosten sætter ind: De forskellige bogstavskombinationer er i dette tilfælde Front / Rear. Som du kan se på dækonline er der nogle gange hvor der står 180/55 R17 BT-021 R F. Dette sidste bogstav betegner en special konstruktion til en specifik model. I dette tilfælde er "F" et dæk til FJR 1300. Nogle gange har man lavet dækket til en billigere pris og f.eks kun lavet single compound fremfor standarddækkets dual compound. Andre gange lave man dækket lettere (f.eks til CBR600) for forbedret styrerespons og fjerner et bæltelag. Alle disse oplysninger er selvfølgelig produktionshemmeligheder og bliver ikke offentliggjort. Hvis du køber et produktspecifikt dæk til f.eks en CBR600 og har en ZX6R vil det være en tilsvarende motorcykel og kan godt bruges. Men har du en FJR 1300 vil det være en dårlig ide som du sikkert kan forestille dig.


  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   15. mar 2012 Jeg har kigget på et sæt Pirelli Diablo til min CBR900 SC33 - kan købes for omkring 1500 på ebay for et sæt - Er der nogle der har erfaringer med dem?

  • #11   15. feb 2013 smiley Helle jeg kører også selv på S20 som jeg fik skiftet sent i sidste sæson.

    Var meget imponeret over dem allerede der.. Så glæder mig til at se hvor længe de kommer til at holde ind i den kommende sæson!

    Godt at høre det ikke kun er mig der var glad for dem!


  • #13   16. feb 2013 Jeg var på Jyllandsringen med mine.. I fuld regn og koldt vejr. Der var godt nok mange der faldt den dag pga. deres dæk bare mistede grebet..

    Der var jeg også ovenud lykkelig for at jeg havde fået skiftet mine ud med S20'eren..
    Og fik endda kørt dem til kanten i det møg vejr og glatte bane..
    De gav sig kun en smugle, når jeg selv fremprovokerede det ud af svingene med bagenden..
    Tror kun jeg har kørt omkring 1000-1500km på mine.. Så nu må vi se hvor meget af den kommende sæson de kan tage med..
    Og hvad 1 dag på mestersving og 2 på FDM sving kan gøre ved dem smiley

    Glæder mig fame til at komme ud og trille igen!


  • #15   17. feb 2013 Enig med michael... Det ligner ikke et s20 bagdæk....


Kommentér på:
Dæk - Honda CBR 900RR

Annonce