{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Dårlig garmin service {{forumTopicSubject}}

Hej
Ville lige høre om andre har været ude for gamins dårlige service.
Har en zumo 500 som er gået i "sort" kontakter garmin og får at vide at den skal sendes derover. Det bliver gjort og modtager efter en uge gps'en igen med beskeden om at de ikke yder service på denne model. Det undre mig da den er under 3 år gammel og ifølge lovgivningen skal de yde service i 5 år. Jeg er klar over at det ikke er dækket af garantien og ville gerne betale for at få den lavet.
Synes simpelthen det er for ringe af garmin.
Er der nogen der evt ved hvordan man får liv i skidtet igen, tror det er et software problem da min computer ikke kan se gps'en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig garmin service
  • #1   20. apr 2012 Har prøvet lign. situation med en Zümo 550 - her hjalp det at skrue batteridækslet af og pille batteriet ud og indsætte det igen...

    Måske kan det ikke "svare sig" at få den lavet?, Så er de ofte ganske villige til at give en favorabel byttepris på en nyere model (Been there, done that ).



    Men JA - deres service er KUN blevet ringere med tiden smiley Jeg har ellers ALTID sværget til Garmin - det er dog ved at ændre sig markant, denne indstilling - NETOP p.ga. deres elendige og stærkt aftagende service
    /Kim


  • #2   20. apr 2012 Ja, der har jeg så kun godt at sige om TOM TOM..
    Havde en holder hvor der knækkede en fjeder, så enheden ikke kunne lade. Sendte den ind. Wupti, 3 dage senere havde jeg en ny holder, uden at det havde kostet mig en bøjet femøre.
    Og så er kortopdateringer 700 gange lettere at foretage på TOMTOM også, altså i mine øjne.


  • #3   20. apr 2012 Har prøvet at pille batteriet ud og har fået det målt.
    Foreslog dem faktisk om de kunne tilbyde en god pris på en anden da jeg havde hørt at andre havde fået tilbudt dette, men det kunne ikke lade sig gøre.
    Bare irriterende når det sikkert bare er en lille fejl.
    Overvejer også at skifte til Tom Tom


  • #4   20. apr 2012 That depends.

    Vi har en Garmin i fruens bil, en håndholdt Garmin der viser længde/bredde fart og kurs til sejlads, og en TomTom Home XL i min bil. Forskellige præferencer. Min TomTom fungerede fint, indtil jeg i et anfald af akut vildelse satte den til min PC for at opdatere den. Derefter kunne den som regel ikke finde sattelitterne, nogle gang var de der efter et minuts tid, andre gange slet ikke, og nogen gange tabte den tråden helt umotiveret. Vi checkede med en smartphone og Garmin, og de fandt satellitsignalnet på sekunder de samme stedet.

    Nå internettet er din hjælp. Jeg søgte lidt og fandt ud af at problemet var ret kendet, og at 'løsningen' var at resette når det skete, og miste alle sine indstillinger.

    Jeg kontaktede så TomTom for hjælp til at indlæse denversion at styresystemet den var født med, ogsom fungerede.

    "Desværre, du har en gammel enhed der ikke er support på, søg hjælp et andet sted". Den gjorde jeg. Sidste gang den mistede signalet midt i det hele, blev den placeret under venstre forhjul. Jeg har købt en Garmin.

    Måske fortryder jeg, men hvad ellers? Jeg kan ikke bruge en android smartphone, for den sender alle oplysningerne til Google, som så samkører det med alt muligt andet de kan finde om mig, og sælger resultatet.

    Et godt eksempel på det gamle ord "If it ain't broke - don't fix it."


  • #5   20. apr 2012 Garmin ydede fin service, da kablet fra batteriet til enheden var gået itu. Blev ombyttet uden beregning.

  • #7   20. apr 2012 Hej Charles
    Nej den kan ikke ses på computeren, hvis jeg bare kunne få kontakt til den skulle jeg nok få liv i den.
    Er sikker på at garmin kunne løse problemet og synes det er sørgeligt at de ikke vil hjælpe når produktet kun er 3 år gammel.


  • #8   20. apr 2012 Har netop i dag fået min Garmin tilbage med samme besked om, at de ikke længere yder service på den model....det ku de godt ha skrevet da jeg henvendte mig, så var den da ikke blevet sendt ind.

  • #9   20. apr 2012 Jeg har en Garmin Zumo 550, og jeg deler kritikken.

    Opdateringerne er nogle tunge processer. Da jeg købre den, var det incl. HELE Europa. Nu tillader opdateringerne kun enten Nordeuropa eller Vesteuropa.

    Den har været helt død et par gange, men Garmin har meldt hus forbi, når jeg har sendt den ind. De har formentligt bare pillet batteriet ud og sat i igen.

    Næste GPS bliver en TOM TOM.


  • #10   20. apr 2012 Har for sjov skyld lige kontaktet dem under dække af "ny" kunde og spurt hvor lang tid de yder support hvis jeg købte et garmin produkt. Svaret var at de yder support og at de kan skaffe reservedele i min 5 år fra købs dato. Måske man skulle overveje forbruger ombudsmanden

  • #12   21. apr 2012 Morten H, prøv at sende dem en høflig mail, hvor du spørger om det samme. Når du så har svaret på skrift, sender du det til forbrugerankenævnet og betaler en 50'er for sagsbehandling. Du har en stærk sag.

Kommentér på:
Dårlig garmin service

Annonce