{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.356 visninger | Oprettet:

GPS - Garmin vs. Tomtom {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude!

Jeg er ved at omkomme over at spekulere på, hvilken GPS jeg skal købe. Jeg har en Nolan N103 hjelm og kører på en gammel CBR600F.

Hvilken MC-GPS passer til min cykel, mht. beslag og hvilken kan i anbefale?
Jeg er kommet frem til:
Garmin 220
Garmin 660
Tomtom urban rider /pro/ikke pro

Jeg har et ønske om at høre hende madammen der siger hvor jeg skal køre hen, ligegyldigt om det er igennem noget intercom eller headsæt via. ledning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS - Garmin vs. Tomtom
  • #1   3. maj 2012 Jeg har Garmin 660 ingen klager herfra, haft den gennem europa 9000 km

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   3. maj 2012 Tja, det handler jo lidt om religion - næsten på niveau med dækvalg!

    Det kolde facts er dog, at Garmin 660 i snit koster dkr. 4.639,-
    TomTom Urban Rider Europe koster i snit dkr. 2.249,- i std. udgaven og dkr. 2.759,- i Pro udgaven. Du skal dog medtage aktiv 12V kobling til TomTom da den ikke følger med - og den koster ca. dkr. 500,- Forskellen på std. og Pro (TomTom) er blot det medfølgende Bluetooth COM-sæt (højtalere/mikrofon) til montering i din hjelm. Det er forøvrigt Cardo som har lavet det sæt som følger med. Dette skal du så købe ekstra, hviis du vælger Garmin.

    Jeg har prøvet dem begge- helt fra tidlige modeller og op til nuværende. Mit valg er TomTom Rider Europa i std. udgaven - mest pga. prisen! Jeg har valgt at bruge Interphone hjelm-kit, som kobler fint med både Garmin og/eller TomTom. Desuden bruger jeg Interphone som Intercom, når jeg har co-driver med på turen. Desuden synes jeg, at menu-funktioner er væsentlig hurtigere på Urban Rider - ligeledes genberegner den markant hurtigere, hvis du misser en drejning i en tæt trafik i en ukendt by!

    Hvad angår montering - uagtet Garmin og/eller Urban Rider, så er de meget lig hinanden. Garmin kræver lidt mere plads qua den større skærm og beslag/kobling- men igen - det er smag og behag.


  • #3   3. maj 2012 johndoe.
    Er den prisen værd?, har du måtte købe noget ekstra for at få den til at sidde ordenligt og fungere?

    GTR1400 !

    Hvis du kigger på mine billeder af min MC, og ser styret osv. tror du en Urban Rider passer på?

    Hvordan kan du bruge intercom på din Urban Rider? Er det med ledning, mener ellers ikke der er bluetooth på?

    Hvis jeg nu købte en Urban Rider, hvad ville den billigste måde være for mig, for at få lyd ud af det? Er der da jackstik i?


    Tak for svarene ! smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   3. maj 2012 Den skal da ikke sidde på styret..... den skal sidde lige i midten - monteret med RAM-adapter i dit kronrør (hul). Der medfølger RAM-kobling/er til Urban Rider, men du skal købe RAM-adapteren i løs vægt - den finder du mange steder på nettet. Intercom har *intet* med GPS (Garmin og/eller Urban Rider) at gøre... det er noget der kobles imellem to hjelme - og i mit tilfælde Interphone (team-set). Hvis du absolut vil have lyd i din hjelm, så skal du købe Pro udgaven og lave hjelmmontering af medfølgende Cardo. Dette kobles via Bluetooth til Urban Rider. Ligeledes kobler du din telefon til Urban Rider - og dermed har du fuld integration imellem alle enheder. Når nogen ringer til dig, så vises dette på GPS - du kan vælge at tage tlf. eller afvise. Du kan også selv ringe op...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #5   3. maj 2012 PS: Du kan også vælge at tage Std. udgaven og købe en løs Cardo til din hjelm - f.eks. en G4. Så har du desuden radio inkluderes (med RDS) samt iPod integration. Desuden kan du Intercom'e med andre G4, G9 samt Schubert's SRC system. Cardo, Interphone, Sena m.fl. passer fint sammen med både Urban Rider samt Garmin GPS'er.

  • #6   3. maj 2012 Tror du at Urban Rideren kan samarbejde med N-com, hvilket alligevel passer til min hjelm?

    Da RAM-koblingen følger med til Urban Rider, ville jeg jo kun mangle den 12V kobling? Og skal den være en speciel, eller hvorledes?

    Telefon har jeg intet at skulle bruge den til, det er absolut kun for at kunne høre GPS-damen smiley
    Er der jackstick 3,5mm udgang i GPS'en ? Så man eventuelt bare kunne få et nogle gode høredutter? eller hvorledes?


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #7   4. maj 2012 No clue
    Ja
    Nej
    Nej


  • #8   4. maj 2012 Den er ikke ret hurtig til at genberegne en ny rute hvis du køre forkert i tæt bebyggelse, og så er skærmen ikke ret god i solskin
    Men ellers følger alt med til den, med undtagelse af kit til montering i hjelmen


  • #9   6. maj 2012 På Garmins Zumo 660, er det så muligt at slå 3D fra?

    Frederik


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   6. maj 2012 ....og Urban Rider kan selvfølgelig også køre i enten 2D eller 3D smiley
    Den feature var allerede med i Rider-1 ....


Kommentér på:
GPS - Garmin vs. Tomtom

Annonce