{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.583 visninger | Oprettet:

Batteri problem ?! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har et problem med min suzuki gsxr 400. efter en køretur på et par timer parkerede jeg den, og kunne høre der var noget der "sydede" og lugtede meget underligt (lige som rådden æg)
da jeg undersøgte det nærmere opdagede jeg der kom lidt røg fra batteriet.

og nu er den fuldstændig død for strøm og kan ikke lade strøm. det skal siges at batteriet er monteret for under 2 mdr. siden.

er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri problem ?!
  • #1   25. maj 2012 prøv og måle hvor mange volt batteriet tager i mod ,når du har motoren startet.. kan være det får for mange.... elelr er faldet sammen

  • #2   25. maj 2012 det er helt dødt? ingen lys i instrumentering eller noget, jeg ved godt det ikke er helt godt men satte startkabler på fra bilen, og den startede omgående, da jeg pilede kablerne af igen var den lige så død som til at starte med.

  • #3   25. maj 2012 men hvior mange volt skal den vise?


  • #4   25. maj 2012 øhhh 12v ca når maskinen er slukket... 13-14v når maskinen kører ved en 2-3000 rpm
    køb et gele batteri i biltema,kan varmt anbefale det


  • #5   25. maj 2012 okay prøver li at gå ned og måle på det, men det tror jeg at jeg må anskaffe mig smiley

  • #6   25. maj 2012 Der skal ganske sikkert et nyt batteri til.
    Men inden du monterer og evt ødelægger det ville jeg kontrollere spændingsregulatoren. Det lyder som om du har brændt dit batteri af pga for høj spænding.


  • #7   25. maj 2012 det kan også være batteriet ikke tålte et chock start fra et bilbatteri,vil jeg æde min gamle hat på...der er mange flere amp i sådan et, selv om de begge er 12v

  • #8   25. maj 2012 Tue, vist det røg, sydede og lugtede allerede inden, så er skaden højest sandsynligt sket der. Mål efter hvad den lader med, kunne godt lyde som om du har fået kogt dit batteri.

    Husk hvis du køber et gel-batteri at de kun må lades med en puls / interval lader ala CTEK mm.


  • #9   25. maj 2012 Peter fra Thisted : )

    den har jeg hørt før , men hvordan lader en MC ? puls eller interval eller noget tredie ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #10   25. maj 2012 Man kan lade på gel batterier som man kan med syre batterier...

  • #11   25. maj 2012 har en aldi lader til 100kr.. den virkede da fint på hårGele batteri

  • #13   26. maj 2012 Ja Sajmon, men man forkorter markant levetiden ved det

  • #14   26. maj 2012 tror absolut ikke en mc lader med puls eller interval eller deslige, men det er en god ide at tjekke din cykel inden du monterer nyt batteri, så du ikke risikerer at ødelægge det nye batteri også...
    tue mht. ampere forskellen, så betyder dette ikke noget medmindre der er noget andet galt, hvis der ikke er nogen spændingsforskel vil der alligevel ikke løbe nogen strøm og selvom der er en spændingsforskel, vil strømmen(ampere) der løber afhænge af denne forskel og ikke i antal ampere batteriet er i stand til at yde smiley


  • #15   26. maj 2012 mm den lader højest sandsynligt for meget, så mål regulatoren og statoren igennem.
    Og der sker altså ikke noget ved at sætte kabler fra en bil over på mc'en, med mindre man vender polerne forkert smiley


  • #16   26. maj 2012 Det er din laderegulator der er brændt af og har taget batteriet med sig i døden, længere er den ikke

  • #17   26. maj 2012 Amp. angivelsen på at batteri siger blot noget om hvor stor kapaciteten er. Så længe begge systemer er 12v DC er der ingen problemer.
    En sammenligning kunne være en lille benzin generator og elnettet. Begge giver 230v AC, men elnettet har kapacitet til at forsyne landet, det kan en lille generator ikke!
    Men de kan begge bruges til den samme boremaskine mm.

    Jeg tror din laderegulator er stået at, og du derfor får for høj spænding til dit batteri, som ikke kan optage så meget strøm, og dermed ødelægges med afgivelse af gasser til følge. Det du kan lugte er sikker svovlsyredampe, Det lugter af rådne æg.


  • #18   26. maj 2012 Peter fra Thisted : )

    det vil sige at man ikke skal forvente at et gelbatteri holder ret længe på en MC ?
    mener at en almindelig lader , lader på samme måde som en MC gør men det kan være jeg tager fejl


Kommentér på:
Batteri problem ?!

Annonce