{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Skal det virkeligt være så svært....? {{forumTopicSubject}}

Mangler del 2 af registreringsbevis fra Sverige.... Svenskerne vil ikke sende papiret direkte til mig, men vil straks sende det til Skat hvis de ringer og beder om det.... Men nu har jeg talt med Skat og de har da ikke tid og penge til at ringet til Sverige efter et dokument.... Hvad fanden gør man så..... Måske kræver det bare den rette medarbejder hos Skat som rent faktisk er villig til at hjælpe....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal det virkeligt være så svært....?
  • #1   1. jun 2012 Virkker jo ikke rimligt i mine øjne. Har Sverige givet et svar på hvorfor de ikke kan sende dig papiret direkte, mener det må jo være en orsag til det hele. Virkker jo urimligt at man skal bruge en anden myndighed på nogen papir som er ens egen.

  • #2   1. jun 2012 Oprindeligt fik jeg at vide at den sidst anmeldet svenske ejer var den eneste der kunne skaffe det og ham har jeg også haft fat i og han har også gjort sit... Men da cyklen er helt afmeldt i Sverige er den lidt af et spøgelse for dem, så de vil hverken sende papiret til mig eller svenskeren, men kun til Skat som jo kan sige god for at jeg også er den retmessige ejer.... Cyklen har haft flere danske ejere før mig men den er aldrig kommet på danske plader... De andre har nok også løbet panden mod muren som mig...

  • #3   1. jun 2012 Hmm, lyder skummelt må jeg sige. Jeg er født i Svergie og boet i DK 16 år man ser mange mærklige sager. Men har du brug for en hånd hjælper jeg gerne da jeg også taler svensk smiley Men hvis ikke håber da skat i DK kan gøre noget, bare blive ved at ringe til dem eller bedre, send skat et brev som forklarer sagen, så skal de svare tilbage skriftligt med mer konkret "hvorfor" man ikke har tid at hjælpe en borgere og ejer af denne mc.

  • #4   1. jun 2012 Mange tak Hans D.... Rigtigt pænt af dig at tilbyde din hjælp, men jeg har en svensk bekendt som har ringet for mig et par gange og senest idag....Så den del er på plads smiley Du har nok ret i at man bare skal blive ved og den med brevet er nok også en rigtig fin ide' ...Det er nok billigere at ringe 5 min til Sverige fremfor at skulle trækkes med mine endeløse mails som de skal svare på... Hvis jeg fortæller dem det vil de måske godt ringe...

  • #5   1. jun 2012 Helt iorden, håber det lykkes for dig!

  • #6   1. jun 2012 Det lyder ikke sjovt

  • #7   1. jun 2012 Det hverken skal eller bør være så svært..... Men ikke des tro mindre er det næsten standart procedure. Hver gang man er omkring skat er alt besværligt...

    Kæmp smiley

    Held og lykke.


  • #8   1. jun 2012 Tak for støtten.... Det har været en lang og sej kamp indtil nu og jeg bliver ved med at kæmpe til det lykkes, selvom det hænger mig langt ud af halsen efterhånden... Alle indstandser vil have at papirene er iorden, men ingen gider at løfte en finger for at hjælpe.... Det er sku ikke nemt..

  • #9   2. jun 2012 Hvad er del 2? Er det den der beviser at du ejer cyklen?

    Danmark har aldrig krævet del 2 fra tyskland nemlig, så den kan man altid beholde (hvilket er smart hvis den skal tilbage til Tyskland, fx efter end flexleasing).

    Men ellers er den korrekte fremgangsmåde at fremsende kopi af del 1, kopi af købskontrakten til de svenske myndigheder og venligst bede om del 2. De vil tjekke deres register om den er stjålet og derefter enten sende del 2 som rekommanderet post (er det sådan det hedder?) eller bede dig hente den i sverige....

    Hvis det ikke virker, så tag til SKAT og lav en aftale med en medarbejder af SKAT papirene bliver sendt til ham. Aftal dette via E-mail så han kan maile dig tilbage når posten er ankommet. Har selv haft noget lignende og fik mig en "privat" kontakt hos SKAT som mailede mig da alt var ankommet via post.

    Held og lykke!


  • #10   2. jun 2012 Jeg har haft sendt kopier af alt på min mc til Sverige Salgskontrakt, registreringsbevis del1,toldsynspapir, afgiftspapir.... Det var åbenbart ikke godt nok alligevel . ..... Det lyder til at jeg skal have fat i samme skattemedarbejder som du har brugt for indtil nu har jeg ikke fundet nogen der vil hjælpe...

  • #11   2. jun 2012 Ved faktisk ikke hvad der står på del 2 men har fået at vide fra Skat at de skal have begge dele...

  • #12   6. jun 2013 Er der nogen der har fået løst dette problem? Står i samme kattepine med en MC fra Holland....

Kommentér på:
Skal det virkeligt være så svært....?

Annonce