{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Kim J
Kim J
Tilmeldt:
8. mar 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8

Køb af tidligere Flex leaset mc. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.
Jeg har været ude og kigge på en mc hos en privat person.
Han har haft flex-leaset den, men i år har der ikke været
plader på den. Og den sælges uden afgift.
Mit spørgsmål er: Personen siger at det naturligvis er ham der ejer den. Men der står det selvskab som han har leaset den gennem, som ejer på reg. attesten. Betyder det noget hvis jeg køber den? Kan de komme og sige at det er deres mc? Eller skal de bare stå som ejer af den, imens han har haft leaset den?
Kender intet til regler og forhold omkring leasing, så håber nogen kan hjælpe derude!
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af tidligere Flex leaset mc.
  • #1   2. jun 2012 Man kan ikke flexlease (periodevis betaling af afgift) som privatperson, med mindre det foregår gennem et leasingselskab, så derfor har han sandsynligvis helt ret, når han siger, at leasingselskabet har stået som ejer i leasingperioden (det skal de), mens han så har overtaget den efter leasingpriodens udløb og afregistreringen. Men han har vel forhåbentlig en form for dokumentation (købskontrakt) på ejerskabet af cyklen (som du evt. kunne søge verificeret hos leasingselskabet).

  • #2   3. jun 2012 Som Michael S siger, så må han have noget dokumentation i form af en købskontrakt.

    Det du skal gøre for at være sikker, er, at tage kontakt til leasingselskabet og høre ad om det kræver deres samtykke/underskrift til at du kan købe motorcyklen fra privatpersonen.


  • #3   3. jun 2012 Og så er der noget med at flexleasing kun må foregå i en periode på tre år, så skal cyklen have været handlet ude af landet for at starte en ny periode op...

  • #4   3. jun 2012 Hvad er det for en cykel ??

Kommentér på:
Køb af tidligere Flex leaset mc.

Annonce