{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

GSX-R 250 eller RG125 {{forumTopicSubject}}

I starten af 2005 håber jeg at have penge nok til en MC. Valget står i øjeblikket mellem disse to modeller fra Suzuki: GSX-R 250 eller RG125. Her kommer lige mine kommentarer om cyklerne (jeg har bare valgt to tilfældige som er til salg)..

Suzuki GSX-R250
250 cmm / 46HK / 1990 / 40.000 km / 25.000 kr.
Positive ting: lav vægt / 4 takter / ok lyd
Negative ting: lidt gammel / høj km. tal / skal neddrosles / måske svær at komme af med
Jeg har selv prøvet at køre en GSX-R 250 (ikke neddroslet) og det var meget sjovt.

Suzuki RG 125
125 ccm / 34 HK / 1994 / 16.000 km / 23.000 kr.
Positive ting: lav vægt / simpel 2 takts motor
Negative ting: knallert-lyd / manglende acceleration ?

Det jeg er mest bekymret over, er hvor god en GSX-R 250 er efter +40.000 km. Om der er for mange omkostninger ved den.

Men hvad ville I vælge? Med neddrosling bliver GSX-R 250 3,5K dyrere end RG125, men det er måske meget godt lagt ud?! Jeg skal bare have en motorcykel jeg kan køre på de første 2 år, men som også er til at komme af med igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX-R 250 eller RG125
  • #1   15. nov 2004 Hej Nicolai

    Jeg købte en GSX-R her i starten af august måned, og den er jeg super glad for ;-))
    Jeg var heldig at jeg fandt en der kun havde kørt 22000 km. Så der skulle være mange kilometer tilbage i den.
    Men ellers tror jeg ikke det er det store problem at den har kørt 40000 km. Der vil jo altid komme lidt løbende reparationer.

    Uden at vide det, så tror jeg at du får mest motorcykel hvis du vælger en GSX-R. Og det siger jeg ikke fordi jeg ikke kan lide Aprilia, men lige den model er ret knallert agtig.

    Skal du have den indregistreret i dit eget navn ???


  • #2   15. nov 2004 Jeg har også lige erhvervet mig en Gsx-r, den er jeg glad for, kan ikke se hvad jeg skulle med en totakter. De er fine med en variator på, så man kan tune dem åndsvagt og have mange HK på et smalt effektbånd, men når vi har med gear at gøre er der jo ikke meget fidus i det.

    Jeg tror sgu ikke en totakter med 16000 km på bagen er billigere i veldigehold, er det ikke stempel og cyl for hver 20000 eller er det bare ringene ?

    Så tror egentligt det vil være MINDST lige så dyrt for dig at køre 2takter.


  • #3   15. nov 2004 Hej igen...

    Der er også lidt debat om det her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=473

    Morten


  • #4   15. nov 2004 hejsa.
    Jeg ville klart vælge en 4-takt, for lydens skyld, men der findes choppere der har væsentlig flere ccm. og dermed moment og kan køres på det lille kort. Japanenerne har lavet nogle encyl. de har også meget mere lyd og er meget mere motorcykel!! Ellers ville jeg vælge den store og lade være med at neddrosle den...


  • #5   16. nov 2004 Morten K: Jeg er også sikker på at jeg får mest MC for pengene ved en GSX-R 250, men er bekymret for om jeg kan komme af med den, da jeg synes der er mange til salg hele tiden.
    Og ja, den skal indregistreres i mit eget navn. Jeg skulle jo gerne optjene lidt ancienitet smiley
    Jeg skal dog kun have ansvar på den

    Allan M: Hvis jeg lader være med at neddrosle den betaler forsikringen ikke ved evt. uheld. Og jeg gider ikke sidde i gæld, fordi jeg lige ville have 12 HK ekstra som 18-årig.

    Erik D: Vi har skrevet sammen sidste sommer inde på bike.dk. Det er en flot cykel du har, men som sagt skal jeg først handle i 2005, da jeg mangler en del penge. Desuden ligger din lige 5.000 kr. over mit budget, men jeg vil overveje den pga. det lave km.tal.. Men din er sikkert solgt når vi når til Februar / Marts måned smiley

    Tak for jeres svar hidtil. Jeg vælger nok en GSX-R 250. Som Morten K også linkede til, siger alle (incl. mine MC venner) at det er den perfekte begynder MC.. Og der må jo være noget om snakken. Desuden lyder den godt med en anden udstødning, hvilket man nok aldrig vil få en 2-takter til


  • #6   16. nov 2004 af de 2 omtalte mc, ville jeg også vælge GSXR.. men vær vågen når du handler!! 40.000km., kan jo være som 100.000 km. i de forkerte hænder! så gå efter noget originalt og velholdt, og betal hellere de par tusind ekstra for det. det betaler sig!. husk også det er nemt at fuske med km., hvilket nogen nok gør. drosling er sgu lidt en skam synes jeg, men jo hvis man VIL følge loven. Jeg startede på en GSXR 400- ikke droslet- og kørte 3 år uden problemer. selvom jeg blev stoppet af politiet 4 gange! nå men det var min mening, held og lyke...

  • #7   17. nov 2004 Andreas H: Det har du helt ret i. Jeg regner med at tage 2 venner med ud at kigge på MC. Den ene har selv en GSX-R 250 og den anden er igang som MC-teknikker. Så håber ikke jeg køber katten i sækken.
    Jeg har hørt om mange som kører uden neddrosling, men lige pt. har jeg ikke samvittighed til det - det ændrer sig nok når jeg står med MC'en mellem benene smiley


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
    #8   17. nov 2004 44.000 km skulle ikke være det store problem hvis den ellers er velholdt, jeg har over 67000km på min HondaCBR 250R og den går forrygende
    har du overvejet måske en ZXR 250


  • #9   17. nov 2004 Jesper H: Jeg kan ikke finde nogen ZXR 250 til salg. Det nærmeste jeg kommer på er en ZZR 250 og de koster ca. 40K. Det er mere end jeg vil give for en begyndercykel.
    Af MC'er jeg har overvejet kan jeg nævne følgende:
    Aprilia RS125, Honda NSR125F, Yamaha TZR125R, Suzuki GSX-R250 og Suzuki RG125


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
    #10   19. nov 2004 Hvad med CBR 250 R eller RR hvis det ellers er muligt at få dem i DK
    Jeg er ret sikker på at du hurtigt ville blive træt af en 125cc selv en to-takter
    40K for en ZZR lyder godt nok af meget hvilket årer den, men hvor vi her i Irland blivver rippet af forsikrinsselskaberne
    så bilver i det af staten i afgifter
    Jeg mener jeg betalte 2600 Euro for zxr400 1993 og den billigste jeg har set til salg i DK var næsten 70K og det var en 92 model med højere kilometertal


Kommentér på:
GSX-R 250 eller RG125

Annonce