{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.331 visninger | Oprettet:

Bøde uden at blive stoppet. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Vil gerne høre jeres holdning omkring min historie.
info: >Min Gixxer har blinklys indbygget i baglygte og min nr.plade står ikke helt lodret<.
Jeg holder for rødt i et lyskryds. Politiets salatfad køre bag ved mig. Det bliver grønt og de følger mig ca en kilometer hvor jeg blinker til højre hvor de fortsætter ligeud. Næste morgen, meget tidligt, bliver jeg ringet op af fynspoliti. Om jeg kunne bekræfte at jeg havede kørt der på det pågældende tidspunkt. Han mente at min nr.plade sad alt for vandret og at den var svær at læse + mine blinklys sidder for tæt i følge loven, om jeg kan give ham medhold i det. Det sagde jeg ja til, " Godt, vi sender dig et bødeforlæg + indkaldelse til syn."
Men nu kommer mit spørgsmål til jer MCGér.

"< Kan man som politi bare ringe en op og give en bøde på den måde, uden at stoppe mig og evt, måle hældning på nr.plade.> Håber der er en eller to der VED noget konkret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde uden at blive stoppet.
  • #1   22. jun 2012 Hvis du har vedkendt dig de faktiske forhold telefonisk, så ja.



  • #2   22. jun 2012 SYGT - Har gemt nr plade - xenon - Ingen blinklys og jeg bliver stoppet jævnligt, men det er for fart smiley Så er bare glad for jeg ikke bor på fyn... FØJ !

  • #3   22. jun 2012 Som Buggi skriver, så har du selv vedkendt dig at din MC var ulovlig..

  • #4   22. jun 2012 Det var aldrig sket på en kawa....


  • #5   22. jun 2012 Så længe du har indrømmet er løbet kørt...
    Næste gang så:
    benægt benægt og benægt..! smiley

    Kræver de så motorcyklen fremvist, så på med nye blinklys, sæt nummerpladen ordentligt, og voila, det vil kun koste nye blinklys (som du nu alligevel skal købe) men du ville have sparet syn og bøde.


  • #6   22. jun 2012 Det er sku da en syg måde at opføre sig på.
    Men har oplevet det samme i bil, hvor jeg skulle erkende jeg havde kørt 110 hvor jeg måde køre 80, jeg svart nej og efter lang snak hvor jeg ende med at sige "jeg kan ikke erkende det og hvis du vil gi mig en bøde for noget skal det være nu, for jeg gider ikke holde her mere" rullede vinduet op og kørte.


  • #7   22. jun 2012 Lektien :

    NÆGT.NÆGT.NÆGT!!!

    Har de beviser så betal...... smiley


  • #8   22. jun 2012 Ja det er jeg klar over, men jeg kunne jo havede snakket i søvne, .. Det var jo som sagt meget tidligt jeg blev kontaktet. Men ved i om det er tilladt at give bøde på den måde, ell er det gætterier.

  • #9   22. jun 2012 Du skal aldrig - ALDRIG - give Stasi ret i NOGET SOM HELST !!!

  • #10   22. jun 2012 Nielze:

    Nej, så havde de jo stoppet den på stedet og givet den kørselsforbud, alene baseret på det grimme udseende ;))


  • #11   22. jun 2012 Funo:
    Du kan jo altid lade være med at betale, og lade den gå i retten, og der så benægte, men om dommeren køber den er tvivlsomt... for der vil sidde en politier og sværge ved hans tjenestemandspension at din motorcykel var i ulovlig stand, og så er løbet alligevel kørt..


  • #12   22. jun 2012 Ja det er fuld ud lovlig at give dig en bøde på den måde, da du selv har erkendt det og givet ham medhold i det. Uanset tidspunkt på døgnet gælder det også selvom du snakker i søvne, for de optager disse samtaler som bevis imod en. Det eneste råd jeg kan give dig er at benægt en anden gang og især når de ikke har stoppet dig dagen før og målt din nr plade holder og set din baglygte efter. For så er det påstand mod påstand.


  • #13   22. jun 2012 kan man ikke trække sin udtaelse tilbage og evt bede om bevismatriale. Men jeg er da blevet lidt klogere.. næste gang må jeg bare sige aij ka´ æt husk hvad jeg lavet igur.

  • #14   22. jun 2012 hvad skal man sige.......Funo, dit store fjols :o) .......som andre skriver, ALTID NÆGT NÆGT NÆGT. Det er dem der skal bevise du har gjort noget forkert/ulovligt

  • #15   22. jun 2012 Bare sig at du var plaske-stiv da de ringede og at du ikke kan stå til ansvar for hvad du har sagt, forinden har du rettet dine fejl.

  • #16   22. jun 2012 Man må gå ud fra det er muligt at trække sin udtalelse tilbage.. Det er jo stadigvæk politiet der har bevisbyrden.. Og de har ingen beviser!

    Noget helt andet er om du gider til at skulle i retten og alverdens ting bare for en bøde på 500-1000kr. smiley


  • #17   22. jun 2012 @Nicklas.

    mon ikke de 2 betjente i salatfadet og optagelsen af samtalen er bevis nok til en dom ? smiley jeg tror politiet har en vinder her smiley


  • #18   22. jun 2012 Kan du skønne hvor mange grader en nummerplade hælder på en motorcykel som er i bevægelse? Jeg kan ikke!

    Det er jo heller ikke sikkert de har optagelse af nogetsomhelst.. Min erfaring på mine korte 20 år siger at når de ringer for at høre om man kan erkende.. Er det som regel fordi de fisker og at deres bevisbyrde er tvivlsom!


  • #19   22. jun 2012 NIcklas: Det skal de jo spørger om. Hvis du siger ja, sender de bøden, hvis du siger nej sender de indkaldelse til retten.

  • #20   22. jun 2012 Bænægt alt, det er politiet der har bevis byrden.

  • #21   22. jun 2012 Funo: Ikke nødvendigvis.. Jeg hørte ikke mere fra dem, det er velogmærket ved at være et par år siden!

  • #22   22. jun 2012 Som jeg læser dit indlæg har de ringet efter en anmeldelse af ulovlige forhold ogFORESPURGT dig.

    Du har vedkendt dig forholdene. Hvad er der galt i det?

    Du kunne eventuelt have svaret anderledes. Men politiet ha efter min opfattelse ikke gjort noget forkert- nærmest tværtimod.


  • #24   22. jun 2012 Tag din dag i retten Funo.. Du er jo ikke ekspert mht placering af nummerplade og blinklys... Bring tingene i orden og kontakt politiet når du får bøden, hvor du så stiller dig uforstående overfor deres fremgangsmetode..... Du vinder sikkert ikke, men i det mindste kommer de da til at arbejde lidt for deres 1000.-....

  • #25   22. jun 2012 Jeg prøver at ringe ind til politiet på mandag, kan heller ikke huske hans navn...
    Synes sgu´ egentlig den er lidt tynd med hensyn til blinklys. Kan ikke forstå at man skal smide 1000.- for at have blinklys der sidder med forkert afstand. Det er jo lovligt at køre uden fra en hvis årgang...


  • #26   22. jun 2012 Sådan et telefonopkald kunne jo sagtens være "telefonfis" hvor du selvfølgelig ikke tillægger dine udtalelser nogen form for konsekvenser... Hvis de har en optagelse af samtalen har betjenten måske gjort nogle fodfejl i sin spørgen.... Kan de med nogen garanti overhovedet vide det er dig de har talt med.

  • #27   22. jun 2012 Kør veteran. Der behøver man sket ikke blink, spejle og den slags nymodens pjat...


  • #28   22. jun 2012 Vent nu og se om der overhovedet kommer noget med posten..... Så kan du spille dum derfra....

  • #29   22. jun 2012 Hvad hvis den ender i retten og jeg taber. Så bliver det jo mere end 1000.- ell hvad.

  • #30   22. jun 2012 Til Knud; Det er ikke en anmeldelse. Det svarre lidt til at du holder i et lyskryds og der holder en myndighed et eller andet sted og spotter din flotte Audi A3 med for bredde fælge. De tager dit reg.nr og ringer dig op og spørger:; ved du erkende at du køre med bredde fælge du siger ja. Fint. vi sender en bøde plus indkaldelse til syn. Er det fair...

  • #31   22. jun 2012 Hvis du ikke vedkendte det, så blev du vel alligevel kaldt til syn? Men du kunne da sikkert have nægtet og ændret det hele det hele inden syn. Med mindre tosserne i bilen havde taget foto og det hele - det kan jo være det ville være næste kanin han ville trække op af hatten, hvis du havde nægtet...

  • #32   22. jun 2012 Nej det koster ikke ekstra at tage din dag i retten.... Du har ret til at møde din anklager.... Ligesom du har ret til at argumentere din sag..... Du kan jo være uenig i anklagen eller have god grund til dit påståede lovbrud..

  • #33   22. jun 2012 Hey funo, jeg tror Nielze er inde på noget at det rigtige med at spille dum, det for du jo ikke så svært ved hihi.. smiley
    Du skulle have beholdt den gamle Kawa, den var bare i orden, og så kunne jeg køre fra den smiley


  • #34   22. jun 2012 Haha´ Curly. Synes nok liiiige du en smule kæk der, smiler. Enig med at jeg venter på indkaldelse, men der er dejligt at have det største jern... hehe.. I love it´ for en gang skyld. Håber det holder sæsonene ud.

  • #35   22. jun 2012 Og en optagelse af en samtale kan ikke bruges mod dig, med mindre de har gjort opmærksom på at den bliver optaget.

  • #36   22. jun 2012 Haha.. undskyld jeg kunne ikke lade være smiley

  • #37   22. jun 2012 Tak for info Allan. Det vidste jeg ikke´
    Curly... Du er tilgivet.. denne gang.. smiley


  • #38   22. jun 2012 Angående den samtale hvor du har vedkendt det er dig, siger du da bare at det var din kæreste der tog telefonen og HAN ikke vidste en skid om hvad HAN svarede på, hvad vil de gøre ved det ??

  • #39   22. jun 2012 Funo

    Jeg mener du er helt galt afmarcheret her. Lad os nu sige at fra Nielsen fra fjerde meldte trådstarter til politiet. De ringer og spørger og trådstarter vedgår - så holder den.

    Nu er det ikke fru Nielsen der anmelder men en borger på arbejde(betjent). Jeg kan ikke lige se forskellen.

    Dertil - trådstarter erkender - i henhold til loven ved han jo godt, at den er gal....


  • #40   22. jun 2012 @Allan.

    Det er ikke helt korrekt.

    Politiet må ikke lave skjulte optagelser uden retskendelse på de dine tlf linier, og gør de det kan de ikke bruges.

    MEN de optager alle samtaler som går både til og fra stationen, hvor en betjent er den ene part af samtalen, og disse må de bruge som bevisførelse i det omfang det findes nødvendig.

    På nøjagtig samme måde som skjulte optagelser af en undercover betjent kan bruges i retten.


  • #41   22. jun 2012 Der er mig bekendt ikke optaget andet end den telefonsamtale, hvor policen ringer og spørger........

  • #42   22. jun 2012 Jeg forstår ikke hvad det er du finder så urimeligt Funo? De ringer og spørger om du kan vedkende dig at du har gjort noget ulovligt, og det svarer du så ja til?

    Hvori ligger det urimelige?

    Og til det med at den er tynd med blinklysene, fordi det er lovligt på ældre cykler: Jeg er helt enig. Men reglerne er som de er, og lur mig om ikke du får en bøde, selvom de virker fjollede...


  • #43   22. jun 2012 Det ender jo med at der er overvågnings kamera oppe over alt i storbyer. Og så sidder vaghavende bare og sotere billeder og nr.plader og ringer til folk og siger vil du erkende det.... ja eller nej. 50-50. Altså det jeg vil frem til knud. Jeg vil gerne stoppes af en betjent og han fortæller mig hvad jeg har gjort forkert, Det andet det satme for spinkelt. Jo jeg har erkendt det i min søvndrukne opvågning. Men jeg synes sgu´ ikke det i orden. Okay sagt på en anden måde. Hvad nu hvis jeg ikke havede telefon... havede jeg så gået fri...?

  • #44   22. jun 2012 Det er vel ikke anderledes end stærekasserne som tager et billede hvis du smutter over for rødt,eller fotovognen som også lige sender et klip din vej da du snakkede i mobilen.

    Eller P-vagten som står og lurer og skynder sig at skrive afgiften når du har standset i 3min og 2 sek..

    Det er lidt klagesangen fra tyven der synes at det er urimeligt at netto har en butiksdetektiv.

    Det er ganske let at undgå også uden at lyve for betjenten i tlf. bøj den nr plade tilbage i den lovlige vinkel og monter de originale blinklys.

    Du har gjort noget ulovligt, er blevet fanget, og nu skal du betale.

    At reglerne omkring det du er blevet taget for er latterlige kan vi kun blive enige om smiley


  • #45   22. jun 2012 Man kan også bringe sin cykel i lovlig stand og derved undgå bøder smiley

  • #46   22. jun 2012 Jamen jeg er ikke uenig om at jeg har gjort noget som loven ikke tillader. Og jeg vil til enhver tid æde min bøde hvis jeg bliver stoppet. Men der er måden det bliver gjort på. Som jeg skrev i sidste indlæg. Hvad nu hvis jeg ikke havde mob. Kære venner forhold jer til måden det bliver gjort på.

  • #47   22. jun 2012 Jeg synes at måden er ok...Hvis staten virkelig mener at de vil disse små ulovligheder til livs.
    Og vi skal vende os til meget meget mere skjult overvågning. Der er penge i det, Og indrømmet jeg køre pænere efter de nye strammede regler.

    Det helt store problem i disse bøjede nr plader og lign små ting, er set med mine øjn at det kan blive grunden til at vi får periodisk syn på mcér.

    Så drop venligst alle disse småting som provokere etaten smiley


  • #48   22. jun 2012 Brian S du er søn af en strisser... No doub´t

  • #50   22. jun 2012 Med hensyn til at lade det gå rettens gang, er det så ikke noget med at taber betaler sagens omkostninger.
    Så kan det jo hurtigt blive dyrt.


  • #51   22. jun 2012 Jacob R .. total dårlig samligning. Ja de skal gøre deres arbejde. Men deres arbejde er ikke gjort rigtigt, det stadig en billig måde at gøre det på. Som Michael skriver, hvad hvis det var min kæreste der havde taget mobilen, Og igen hvad hvis jeg ikke havde mobil. Og i øvrigt har det intet med krig at gøre. Som sagt i tidligere indlæg. Man kan ikke bare spotte en billist mcíst eller whatever, og så ringe og sige Har du gjort det har du været der har du ikke rent mel i posen. Nå okay, så sender jeg da bare lige en bøde... havede nok håbet med mit indlæg at der var en som vidste reelt om det er lovligt rent juridisk istedet for at tage parti for mig ell politi.

  • #53   22. jun 2012 Ikke nogen pansere i min familie... Selvom et "frikort" kunne være rart i ny og næ smiley

    Politiet er bare snedige.

    Lige som når den rare dame hos skat ringer og skal snakke med Jens som er på kontanthjælp og konen siger at han er på arbejde smiley

    Kan godt forstå at du er irriteret over at du svarede som du gjorde. Men det skal vel ikke gå udover hele systemet vel ?? smiley


  • #54   22. jun 2012 Helt ærligt. Så da skiftet den Thansen baglygte. Måske Politiet bare gav dig en tjeneste. Hehe.

    Nej - spøg til side. Brian S har sgu da ret. Hvis der er en regel og en lov, så skal den jo overholdes. Ellers er regler og love jo værdiløse.

    Jeg holder dem sikkert heller ikke selv altid, men hvis man bliver knaldet - ligemeget hvordan - når man bevidst gør noget ulovligt, så kan man sgu ikke tillade sig at være så sur.

    Få du bare rettet den plade og skiftet den lygte med indbyggede blink i.


  • #55   22. jun 2012 Fat det nu Claes F. Og læs alle indlæg, jeg har ikke noget imod at betale min bøde hvis der en betjent som stopper mig og viser mig hvad det er jeg ikke har gjort rigtigt. Feks, Målt den reele hældning på nr.plade (mener den må være 30 ell 45 grader.) istedet for bare at tage et skøn fra en kassevogn som holder bagved mig i lyskrydset. Og så bare ringe næste dag og spørge mig om jeg har en mc med bøjet nrplade. Jeg vil til enhver tid betale min bøde... Men jeg vil altså ikke betale en bøde ved at de har spottet mig ...og siger til hinanden ved du hvad buddy. hvis vi ringer til ham i morgen og spørger om han har kørt der og om han har bøjet nr.plade. så giver ham en bøde...!! De har været på anden opgave i SALATFADET og holdt bagved mig mig og har haft heeelt vildt ondt i røven over at de ikke kunne stoppe mig... !! Fakta er. Stop mig og fortæl mig hvad jeg gør galt. Jeg vil ikke betale en bøde for noget som de måske tror der er bøjet for meget ell lign.

  • #57   22. jun 2012 Funo:

    Du er nødt til at forstå, at strisserne i princippet har fået en anmeldelse, og den SKAL de reagere på - at du nogle gange ikke gør det ændrer ikke på at de SKAL. Med andre ord - havde du ikke haft en petefon, havde de i princippet stået der.

    Jeg kan stadig ikke se, at de gør noget som helst galt.

    Du gør efter min mening en og kun en ting galt - du får rejste en masse forslagt til hvordan man undgår at tage sin straf for noget man eller har vedkendt sig:-/


  • #58   22. jun 2012 Du må undskylde mig knud, men jeg forstår dig ikke helt, men lad det ligge. Jeg skulle bare høre om det er legalt den måde de giver bøder på. Men som forventet er der masser af meninger om at, det er min egen skyld osv.. og vil jeg undgå bøde
    osv. Tror ikke vi når det videre. Men tak for jeres input allesammen.


  • #59   22. jun 2012 Helt Klart:

    Jeg kan Ikke se, at der er noget som helst galt med politiets fremfærd her.


  • Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 21
    #60   2. sep 2015 Aldrig indrømme overfor politiet. "Ved du hvor hurtigt du kørte?" "Ved du hvorfor du blev stoppet?"

    Svar på spørgsmål, men aldrig denne slags. Kørte du på den og den vej? Ja….. et eller andet med lys, plade, larm….."aner ikke hvad du snakker om."


Kommentér på:
Bøde uden at blive stoppet.

Annonce