{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Tilmeldt:
1. apr 2011
Emner: 50 Svar: 237

dragstar 650 vinterpris? {{forumTopicSubject}}

jeg søgte på det her begreb med "vinterpris" og kan se at det er noget folk elsker at diskutere i en uendelighed herinde, så nu får i chancen igen:) sagen er den at jeg er ved at spare op til en yamaha dragstar 650 classic, årgang ca 2005-2008, sort, og med max 20.000 km på bagen. som det er nu kan sådan en fås til mellem 55-65.000 kr på brugtmarkedet, men da det jo er sommer nu (rent teoretisk) koster motorcykler jo generelt lidt mere end de gør om vinteren, (hvilket jo nok hænger sammen med muligheden for at få en prøvetur vs kigge på den i en tilsneet garage og evt en ejer der gerne vil af med den før det er sommer igen osv osv) så nu kommer mit spørgsmål så:

hvad vil i tro en mc som ovenstående koster når vi når hen omkring december/januar måned?

mit gæt er omkring 5.000, måske endda 10.000 kr mindre for dem der virkelig gerne vil sælge hurtigt, men hvad siger i?

der er jo også flere faktorer end vinter at tage med, alle mc'er falder jo lidt i pris for hvert år + at den her er en af de mindre cruisere så der er mange andre større/stærkere alternativer, + sikkert nogle andre ting man skal tage højde for, så jeg syntes det er ret svært at spå om.

nogle kvalificerede bud derude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dragstar 650 vinterpris?
  • #1   2. jul 2012 jeg tror at krisen er ved at være slut , og alle dem som ikke kunne få legetøjet billigt nok , vil falde over hinanden for at få købt, hvilket vil bevirke at den vil stige 5-8000 kr

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #2   2. jul 2012 det er selvfølgelig også en mulighed, men så igen hørte jeg at det nye sort hos familien danmark var fornuftige hverdags mc'er, og så kunne cruisere jo ryge ned af rangstigen og blive billigere alene af den grund.

    jeg kan sgu også sagtens forstå hvis nogen der overvejer en mc i den her sommer vil vælge en der kan tåle at køre i regnvejr..


  • #3   2. jul 2012 jeg tror ikke en som d star er meget ramt på prisen den er rimelig populær , og ikke så svær som mange andre at sælge.

  • #4   3. jul 2012 Umuligt at vide... men tror dog ikke den vil stige i pris som Michael skriver.

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #5   3. jul 2012 ja jeg ved godt det er svært at spå (især om fremtiden som storm p sagde) men tænkte der måske var nogen her der fulgte rigtig godt med i brugtmarkedet og var vant til at købe/sælge en masse brugte mc'er som kunne give et bud på det. men ellers finder jeg jo nok ud af det til den tid.

    jeg mener bare at de kostede en hel del mere da jeg kiggede på den model for et år siden, jeg tror de startede på omkring de 80.000 kr dengang så det er da et ret stort fald i prisen, eller måske husker jeg forkert?

    men jeg må vel bare vente og se:)


  • #6   3. jul 2012 De priser du ser på nogle motorcykler i dag er det rette leje. du skal nok ikke regne med at den ryger 10 kg ned bare fordi det er vinter - især ikke hvis den står til 55 kg.


  • #7   3. jul 2012 Det er umuligt at forudse på en mc som ikk er særlig udbredt, det hele handler om at finde lige netop den køber som skal af med sin mc her og nu, og så er det ligegyldigt om det er juli eller december!

  • #8   3. jul 2012 Tror Fenris har fat i det.

Kommentér på:
dragstar 650 vinterpris?

Annonce