{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.843 visninger | Oprettet:

Chopper/Bopper/Cruiser {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.

Jeg går af en eller anden grund og oveveje at skifte R6eren ud, da den ikke passer så godt til mig størrelsesmæssigt da jeg er en stor knægt:-) Samt jeg måske er begyndt at køre lidt for vildt på den og egentlig godt kunne tænke mig at prøve noget nyt. Kan dog godt lide svingkørsel hvilket man nok ikke får så vild glæde af på en cruiser.

Var idag ude og prøve en Dragstar 650 fra 97, synes egentlig den trak meget godt, det var dog den første og eneste af den type cykel jeg nogensinde har prøvet, har kun kørt på racer ellers. Så går ud fra en 1000cc og derovre må ha et temmeligt vildt bundtræk!?

Anyway, vil jo gerne bygge den lidt om hvis jeg får sådan en. Med stort bagdæk, stivstellet og evt afkortet bagskærm og hvad man ellers plejer at lave ved dem!? Men må man godt bare lave en cykel om til stivstel og må man montere ligeså bredt bagdæk/fælg man vil?

Det er den her stil jeg går efter

http://i.ytimg.com/vi/1UK8f9G7kLc/hqdefault.jpg

(link fjernet)

Hvad burde jeg kigge på af andre cykler i samme prisklasse 40-50k ? Kan godt li dragstaren fordi den er temmelig lav og bred, og så er den "ok" i størrelsen (måtte dog gerne være en tand større).

Hvad klassificere egentlig en cykel som bobber, chopper eller cruiser?

Var egentlig ude for at prøve en Suzuki Savage LS 650 men de er aaaaalt for små til mig.

Håber i gider hjælpe en totalt chopper newbie:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chopper/Bopper/Cruiser
  • #1   26. jul 2012 Nej man må ikke bare bygge en cykel om til stivstel ( hvilket også er helt hul i huen) køb istedet enten en med orig stivstel ( kun egnet hvis du vil pudse og ikke køre ) eller køb en med skjult affjedring ( se min hd)

    Bred baghjul = ny afgift

    Og der foruden køre stivstel og brede bagender SLET ikke sving.. Kun lige ud .

    Men det forstår du bedre når du har fået en tur, pg det synes jeg er det vigtigste for dig at gøre inden du drømmer dig helt væk smiley


  • #2   27. jul 2012 Tror faktisk dne var stivstel den jeg prøvede, eller også var det skjult ligesom din.

    Hvornår skal man betale afgift af det ? Må det slet ikke være større end standard eller hvad?


  • #3   27. jul 2012 Yamaha laver ikke modeller med stiv røv smiley
    Der må aldrig sættes bredere hjul på end det kan være i den originale svinger. Så det er sjældent muligt at sætte noget som er ret meget bredere end original gummiet på ( måske 20mm bredere)


  • #4   27. jul 2012 Nå okay så er det nok skjult men det gør jo heller ikke noget:-)

    Ved du hvad man skal betale i afgift for det ? Hvad med tank må man godt sætte en anden på der ?


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #5   27. jul 2012 fun fact: en dragstar 650 classic er faktisk præcist 1 cm længere end en harley davidson road king. jeg er næsten sikker på at yamaha har gjort det bare for at pisse dem af:)

  • #6   27. jul 2012 Hvad med Kawasaki VN 800? (mener at den hedder dét)

  • #8   27. jul 2012 for det første ,kan jeg sige dig ,du ,ikke for at skuffe dig ,får en cykel som dem på billederne for 40-50 kilo.punkt to for at gøre dig lidt glad,ja så kan du godt bygge,både en chopper -bobber eller cruiser ,i et af de gamle mærker triumph bsa ariel osv. for de penge,(hvis du selv bygger den) punkt tre det som du startede med at skulle prøve en suki savage er en fin fin cykel og bygge det på som du gerne vil da den rent faktisk KAN have et fedt bagdæk i,punkt fire det som er nemmest at bygge hvis du gerne vil have både lidt sving og lidt "customkultur" er en caferacer... og en chopper er som regel en forfinet bobber,da bobber kom først tidsmæssigt=en bobber er gerne uden forskærm og bobbet bagskærm osv. bobbet= skrabet ,en cruiser siger næsten lidt sig selv... jeg vil anbefale dig at ,som de fleste andre som vil starte i costumverdnen har gjort og gør,det at købe en gammel stivsteller triumph,eller bsa,fra før 71 (grundet lav reg afgift,i følge af tid) og så bygge en selv,da du næsten kan gøre hvad du vil så længe det ikke er en harley,selvfølgelig kan man ikke skære i stellet lave kæmpe bagender osv. men det er MEGET nemmere når det ikke hedder harley,OG så LÆRER du mest om maskiner-nen på den måde... learning by doing.... jeg kører selv cruiser racer,"nyt ord igen"da jeg har også har "sygedom" i håndledet,jeg HAR racet i mange år ,også professionelt,og race ER bedst på bane,smiler der er ikke så mange træer og modkørende,så al respekt for at du allerede bruger knolden ,og tro mig du kan få lige så meget spænding ud af en gammel caferacer eller bobber chopper lign,hvis du kører den rigtigt,jeg havde en gammel triumph bonneville racer med ca 80 heste sidste år ,den gik omkring 200 ,ret godt af en gammel 76 750 motor... men godt ord igen,test det og ellers bare spørg....mvh søren

  • #9   27. jul 2012 ellers hvis du endelig vil have lidt sjovt harley projekt,så køb en før 1971 sportster,DU kan få en for omkring de tyve ,som er skramlet og lige kan køre,og bare lige for at gøre dig lidt glad igen,I ANDRE lande er de billigere,alle andre cykler ,og alt som stort set er originalt fra før 1971 ,ER der stort SET ikke noget afgift på ...

  • #10   27. jul 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Bobber_(motorcycle)

    her er en meget ok beskrivelse syntes ,JEG....


  • #11   27. jul 2012 Heyy Mads. Respekt for du har erkendt du skal ned i fart .. Der er sq mange dårlige billister på vejene , det er jo nødvendigvis ikk ens egen skyld når det går galt. Havde to boddys der blev kørt ned sidste år :-(( Solgte også min RF 900 af samme årsag for 3 år siden. Med hensyn til dit valg af mc så er det bare med at få prøvet noget forskelligt. Med hensyn til svingkørsel så er det bestemt ikk kedelig på sådan en fætter. Jeg var på Dragons tail ( US ) sidste år og havde udstødningen i asfalten 13 gange MED fruen bagpå :-)) Men ingen tvivl flere CC = bedre bundtræk

  • #12   27. jul 2012 og lige til din opmærksomhed,ja så har en 1000 v motor ikke det store bundtræksforskel på en mindre cykel,og da slet ikke en harley,med mindre du har en 150 kilo til en ordentlig motor med gode heste,jeg har et axtell 1440 ccm tun til en evo sportster så sådan en får 150 hypper ,ja så kan vi tale om bundtræk... selvfølgelig er der forskel,bare lige for ikke at fornærme harley folket,hvilket jeg selv er en del af,men det er ikke meget når man har siddet på en R6 `r ,en god gammel jernsportster er faktisk den som der bedst ryk i ,grundet den lave vægt,og den er jo faktisk 1000 ccm,men men godt ord igen,de har sine bygningsfejl og mangler blandandet i deres tændingsystem,akslen i tændingen mister hurtigt sin præsished,men som jeg siger learning by doing!!! det hele handler om moment,min ven....

  • #13   27. jul 2012 Forresten søren så har du nok ret i dine difinitioner på de forskellige " modeller " Men en chopper er bare ikk det det var engang !! Idag kalder man sin ( overhængte med alverdens crom ´fra Th osv ) mc for en chopper ........ DET ER DET IKK.
    Chopper skal bare oversættes = Og betyder alt overflødig er afmonteret (choppet)


  • #14   27. jul 2012 smiler.forstår dig,HAR du set min panhead... griner ,DERFOR..men læs den fra wiki,faktisk en ret god beskrivelse,men netop DER siger den at en choppers forskel er OGSÅ at den er estetisk forskellig på bobberen i følge at krom osv. ,DER er jeg ikke enig,men men tiderne skifter jo,og netop derfor bygger jeg gerne og helst ,gammeldags vs futuristisk... smiler ,husk og kom i bella og stem på panheaden,hvis du kan se "forskellen" smiler ...

  • #15   27. jul 2012 i usa ,er (chop) også et udtryk for noget som er adskildt og så costumiseret, "chop up" er et nutids kendt udtryk, chupshop er der mange værksteder som hedder osv. griner ,men er det egentlig ikke en helikopter.. høhøhøhø

  • #16   27. jul 2012 men men du har så evigt ret,men jeg er bare også modstander af ,folk som er ved at gøre både deres harley`s og japanere ,til deres smykkeskrin,hmm men måske de ikke ved hvem som oprindelig har smykkeskrin ,SÅ NU er der BALLADE,griner ,jeg er fucking ligeglad ,da jeg selv HAR været der,og er blevet klogere ,både rent økonomisk og etisk...

  • #17   27. jul 2012 Uha vi er SÅ enige Søren ,, Forøvrigt fed pan :-)) Det hele handler om stil forståes sin EGEN stil mener jeg

  • #18   27. jul 2012 Jeg vil bare sige en ting. Kan du lide at sluge sving og så på en cruiser, så hold den slank. Glem ALT em bredt baghjul.

  • #19   27. jul 2012 Tak for jeres gode svar indtil videre. Tror dog i har misforstået det jeg skrev med svingkørsel. Er godt klar over det er non-eksisterende på en bobber osv:-)

    Jeg ved også godt at jeg ikke får en som ligner de to billeder jeg linkede til for 40-50, men udgangspunktet (cyklen) kan jeg vel få, modifikationer er jo altid en ekstra omkostning. Og det skal også være et projekt og ikke laves på en weekend.

    Det med at starte på en gammel cykel lyder meget fint, men som jeg skrev så er jeg 186cm, 100kg og solidt bygget og mine knæ sidder helt oppe i hagen på mig når jeg sidder på en savage fx. Kan kun forestille mig det er det samme på en gammel triumph eller lignende.

    Jeg var oppe ved brdr jensen igår og sidde på noget der ligner 30 MC'er i den stil og den eneste som passede nogenlunde i størrelsen var en Dragstar som også kunne trænge til at få fodhvilerne rykket 15cm længere frem. Der var selvfølgelig også masser andre cykler som passede i størrelsen men så snakker vi en heeelt anden pris:-(

    Stod det til mig havde jeg også fundet en gammel HD men de starter jo først fra 60k og op hvis det skal være noget værd.


  • #20   27. jul 2012 Jeg er 194 og vægten er ca 105 smiley
    Så jeg forstår godt "knæ oppe under hagen" problemet.....MEN det er altså der at benene kan tåle at køre 100km... Når fodhvilerne sidder der hvor looket er rigtigt, så smadre man sine knæ under kørslen smiley

    Ved godt at man må lide for skønheden.. Men det gør man jo allerede da man fravalgte en god touring cykel smiley


  • #21   27. jul 2012 smiler ,jeg fortæller dig at min gamle ,pan rat-costum bobber chopper kan tage sving,og så er det en ss motor ,med 80 heste og 102 cui, (ca 1700ccm) og der er fremrykker sæt på og JA det gnistrer lidt fra støttebenet på siden nogle gange,men jeg har det fandme sjovt og isæt fordi jeg selv har tilpasset den mig,som er 85 kg og 187 høj.... og du KAN sagtens få en både cruiser chopper bobber osv. harley ,MED afgift i disse dage til ca.50-60 stykker.og iøvrigt så kan man lægge sine lange stænger UD over fremrykkersættet JO.. smiler prøv det siger jeg bare,PRØV det...

  • #22   27. jul 2012 søren, hvad hedder de HD jeg skal kigge efter så og årgang? Er slet ikke inde i dem, elsker bare lyden fra dem:-)

    Noget ala den her er også meget fed, men den koster så også det dobbelte http://www.dba.dk/harley-davidson-shovel-head/id-83840061/


  • #23   27. jul 2012 se lige her,det bliver ikke meget billigere for en evo sportster ,og så er det herinde. jeg købte en magen til for et års tid siden og modificerede den for ca 5000 kr. og tjeck den så lige ,jeg har givet den til konen nu,og du ska ikke tage fejl,af den er 883 ,du kan med lethed finde et 1200 tun til den for en 2000 krone,og ellers har jeg et ,eller du kan købe mit axteltun med 150 hypper ,så ska du fandme få sving,griner ... du ska nok nå det min ven,og vi misforstår dig ikke,vi er bare "liderlige" griner .....

  • #25   27. jul 2012 ditto tak michael r...præsis. som farfar altid sagde. hellere være en original end en kopi....

  • #28   27. jul 2012 sådan crazy... du jeg tænker at besøge jer en dag,jeg har ellers altid svoret loonely wolf ,men men syntes sku i lyder og ser mig ok ud,ikke mere HÅRD drengerøv til mig mere,nu gælder det bare drengerøv øhhhh det må helst ikke misforståes griner... høhøhø skriv lige i min profil så er du sku et knag,ja sorry my wæææstsjææællandske,griner er jo fra slavelse oprindelig....

  • #29   27. jul 2012 og ja s¨å er jeg ved at være 40 snart og med 6 unger og en færdigbygget maskine,arggggghhhh LAD mig komme afsted...griner og nu fylder den store 17 næste gang ,så er der fandme ikke længe til 18,og det er fucked up at min pan kun har 38 hk på papirene,for SÅ VED JEG GODT HVEM der plager,kære gud giv mig lige 142 cui istedet for 102... høhøhøhø


  • #30   27. jul 2012 jeg kan godt huske da han stjal mine sko,heldigvis bruger han 46 nu....hohoho sorry mads k ,at jeg lige kammede over,men kunne sku næsten lugte værkstedshumoren og hyggeligt er det jo... smiler

  • #31   27. jul 2012 og mads den som du har fundet der på dba,ja jeg kan ikke hvilken bremser der på hende bag,men det andet ser fint nok ud,men hvis der er sat en fancy brems på bag også selvom den er født med hydraulisk skive,ja så ska den være tuv godkendt. det som cray har skrevet passer fint,og jeg vil stadig anbefale dig at finde en i udlandet ,evt. sverige som er fra før 1971 ,og så standardmæssig stand som mulig,og så kan du gå fra "cruiser" gennem tiden ,år eller halve ,og så gennem crazy`S fint fremlagte og til det som du egentlig gerne vil have en bobber ,og hva angår fedt baghjul og alt det ,ja en stiv ramme mener jeg der højest kan gå 180 i osv. men igen igen,ja faktisk den som du har der på dba ,ser rimelig ud, jeg ville byde ham 70 ,men jeg ville stadig lige runde et værksted først og få den godkendt.... det tager ikke langt tid ,for den rette....

  • #32   27. jul 2012 der sidder sku den originale,hydrauliske tromle brems bagpå ,så er det næsten være med den som sidder foran kan jeg se på grebet,men men måske den er tuv godkendt,tvivler bare lidt...

  • #33   28. jul 2012 Tak for alle de gode indlæg. Og søren t du er da gået helt i selvsving haha:-D

    Må man godt skifte tank eller er det også fy-fy? Har siddet og kigget på nogen dragstars hvor de har sat en HD peanut tank på og det ser mega fedt ud:-)


  • #34   28. jul 2012 jaja da ,apropo SVING ik....!!!!høhøhøhø


Kommentér på:
Chopper/Bopper/Cruiser

Annonce