{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Z750 08 eller XVS Dragstar 1100? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Nu har jeg været ude og prøve både Z750 og Dragstar og synes de begge to kører rigtig godt men selvfølgelig på hver deres måde. Jeg skal bruge cyklen som hverdagscykel og jeg har ca. 80 km frem og tilbage på arbejde. Så vil hører folks mener om hvilken der vil være bedst? Synes det svært at bedømme selv da der forskel på at kører prøve tur dem og kører på dem hverdag

Håber i kan hjælpe

Mvh
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Z750 08 eller XVS Dragstar 1100?
  • #1   26. aug 2012 Det kommer vel an på hvad dit temprement er, jeg har ikke prøvet en xv1100 men har selv en xv1900 og fruen en z750. Min xv1900 er til mere stille kørsel og hvor hendes indbyder til at køre meget mere friskt. Det er sikkert 2 gode cykler du nævner men jeg synes du skal vælge den du synes er fedest.

    Mvh Jan


  • #3   26. aug 2012 Z750'eren har faktisk en rigtig god sidestilling, hvor man kan sidde lodret op uden at have vægt over på styret.

  • #4   26. aug 2012 Når den skal bruges som hverdagsmaskine, vil du hurtigt blive træt af cromen på en Xvs1100.
    Men når nu det skal være en mc der skal bruges til daglig pendling, så vil maskiner som ER6-F, FZ6 med fuldkåbe mv være bedre egnet til det formål.


  • #5   26. aug 2012 Det er altid svært at sammelingne æbler og pærer

  • #6   26. aug 2012 uuu nu har du muligheden for at soft choppe en z 750 eller omvendt street fighte en xvs 1100 glæder mig til at se resultat

  • #7   26. aug 2012 Jakob: Den holder ikke vand. Jeg har også en rygskade og jeg kan ikke holde til at køre på sports Cykler. jo mere sport - jo mere ondt for jeg.
    Så det kommer an på person og hvilken krav hans fysik stiller, alle er jo forskellige. Og en god kørestillign kommer an på personen krav - IKKE motorcyklen.
    Men den her er sku godt nok æbler og pære.


  • #9   26. aug 2012 Hvis du er lun på begge, så tror jeg også du vil blive glad for hvilken som helst af dem. Ligesom tanken "det kunne nu have være sjovt med den anden" nok vil hjemsøge dig, når du har taget et valg. smiley
    Syntes begge er fede maskiner. Personligt ville jeg nok nappe XVS1100 og så strippe den for lidt krom. For det ville jeg nok få spat af i længden. smiley


  • #10   26. aug 2012 Det er sjovt nok folk siger det - jeg har vasket min Mc 3 gange i år, og den er mere ren end mange andre. 3 gange over 7000 km er sku ikke slemt - og jeg køre skam også i dårligt vejr.
    Tro bare folk er nogle svin der ikke kan finde ud af hold deres ting rene, og er for nærige med deres pejleprodukter.
    Jeg gør det ikke for den skal være ren og pæn - men får at sørge for ting holder længere, og når du ser hvordan motorcykler ser ud på daglig basis, og hvor let det kunne have været undgået, så vil man gerne selv bruge lidt tid og penge på ens egen ting.
    Bare tag en kæde - Folk bliver bare ved med at smide kædefedt på deres kæde - uden at få det gamle skidt væk inden der komme nyt på.
    Så fungere det jo bare som en slibepasta og så kan den nye fedt ikke komme til at gøre gavn når det ligger oven på noget gammelt snask.

    Chrome er nem at holde - der er jo ingen overflade skidt kan sætte sig i - det var jo derfor man opfandt det. Som rust beskyttende.
    Alu er noget skod - det er derfor jeg er fan af pulverlak, maling, og chrome.
    All min alu er blevet pulverlakket, og en lille smule at dens chrome har også fået pulverlak.


  • #11   26. aug 2012 Tak for mange gode svar smiley

    Jeg mest til at kører på landeveje da jeg synes det mere sjovt og hyggeligt men
    kommer jo også til at bruge cykel til at kører tur osv. Det med krom er jeg ikke så bange for

    Men må gå lidt i tænke boksen smiley


Kommentér på:
Z750 08 eller XVS Dragstar 1100?

Annonce