{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

carsten k
carsten k
Tilmeldt:
17. jun 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30

Xs 360 problemer, karb justering? {{forumTopicSubject}}

Hey alle
Jeg har et problem med min gamle xs360ér fra 79.
Når jeg starter den har den en "tomgang" på 3-4000 rpm, efter noget tid falder omdrejningerne stille og roligt indtil den går ud smiley

Jeg har prøvet at rense og justere karburatorer efter bedste kunnen og søgt nettet tynd efter løsninger, men må desværre nok smide håndklædet i ringen og indse evnerne ikke er til det smiley

Ps. har tjekket den ikke hænger i gaskablet og syntes ikke der sker noget når man skruer på tomgangs- eller luftskruer.

Kan det evt. være synkronisering af karburatorer der skal til ?

Er der evt. nogle der ved hvad de tager for at justere sådan en bandit ind på et værksted ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xs 360 problemer, karb justering?
  • #1   5. sep 2012 99% sikker på du får falsk luft, sikkert en gummistus mellem kab / Topstykke

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #2   5. sep 2012 Jeg har tjekket de gummistykker der sidder mellem karb og topstykke og de så fine ud, og gav dem engang flydende pakning op mod topstykket for at være sikker.

    Er der andre steder den evt kan trække falsk luft ?


  • #3   5. sep 2012 Et er de ser fine ud, et andet er om de også er det. Den beste måde at test dem på er ved at montere vacuummetere. Hvis der er en utæthed så vil den cylinder, tage temlige lang tid at flade ned. Når der bliver gasset let op

  • #4   5. sep 2012 Hej Carsten.
    Jeg er fristet til at sige falsk-luft, som det også er sagt tidligere. Kontroler dette med en æter sprey/diesel-start. Start cyklen op og sprey der hvor der kunne være en mistanke. Ændres omdrejninger, så er der utæt.
    Dalende omdr. for tilsidst at gå ud, det kan også være manklende kompression.


  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #6   5. sep 2012 Tak for svarene ind til videre, fedt med så hurtig respons.

    Jeg vil lige prøve tricket med "æter spray" her i weekenden, hvis ikke det giver noget resultat må jeg prøve at tjekke svømmer og nål...


  • #7   12. apr 2013 Hej Carsten.

    Var det sådan at du fandt en løsning på dit problem?

    /Martin


Kommentér på:
Xs 360 problemer, karb justering?

Annonce