{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AUX lygter på MC
  • #2   19. okt 2012 Men hvordan tolker du det? Jeg er sgu ikke godt til at læse lovtekster, men jeg læser kun at der minimum skal være én lygtte til nær og fjernlys, men ikke at man ikke må have flere. Jeg er bare ikke sikker.

  • #3   19. okt 2012 Som jeg tyder dem, må du i fronten have op til en lygte til nærlys, en lygte til fjernlys, to lygter til positionslys og to lygter som tågelys.
    Så dit spørgsmål, om der må monteres flere fjernlys er svaret beklageligvis nej.


  • #4   19. okt 2012 jeg har da 2 nær og 2 fjern på min og det er den født med

  • #5   19. okt 2012 Faldt lige over denne her:
    Her er det ok med to.


    6.02.030 Motorcykel

    (1) Motorcykel skal være forsynet med

    a) en fjernlyslygte og

    b) en nærlyslygte.

    (2) Motorcykel kan være forsynet med:

    a) To fjernlyslygter.

    b) To nærlyslygter.

    c) En eller to tågeforlygter.

    d) En søgelygte.

    e) En arbejdslygte.

    (3) Nærlyslygte skal ikke opfylde bestemmelsen i pkt. 6.02.003 (1) e) og kan være indrettet til symmetrisk nærlys.

    (4) På motorcykel, hvis motor har et slagvolumen på 100 cm3 eller derunder, skal fjernlyslygte have en lysstyrke på mindst 5.000 cd.

    6.02.031 To-hjulet motorcykel

    (1) På to-hjulet motorcykel med to nærlyslygter må afstanden mellem disse ikke overstige 0,10 m.

    (2) Nærlyslygte kan være anbragt ved siden af fjernlyslygte. Lygterne skal være anbragt symmetrisk i forhold til køretøjets midterplan i længderetningen, og afstanden mellem lygterne må ikke overstige 0,10 m.


  • #6   19. okt 2012 ganske interessant. Så såfremt det er tågelygter må man gerne montere dem. Ikke at jeg er sikker på om det giver noget ekstra...

Kommentér på:
AUX lygter på MC

Annonce