{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykler som går langt på literen ?
  • #1   15. nov 2012 det gør mange af dem ... men afhænger mest af din måde at køre på

  • #2   15. nov 2012 cbf 125 går 36-46 km/l alt efter hvordan du kør, men den er møg langsom.

  • #3   15. nov 2012 Hvor henne ligger vi kubik mæssigt ? hvor de på ingen måde kan køre omkring de 20 på literen


  • #4   15. nov 2012 ellers køb en knallert 45.. hvis km / literen er alt afgørende

    mvh


  • #5   15. nov 2012 ønsker ikke en knallert , den skal også bruges til motorvej.

  • #6   15. nov 2012 Min SV'er kører ca. 21-22 på literen ved blandet land- og bykørsel. Ved stille kørsel er det på ca. 25-26. Det er kun i sommers på den tyske motorvej jeg fik den ned på 13-15 pr. liter. Men der fik den også noget at leve af smiley
    Det er 650cc. Den er kun 1,5 år gammel - om det har nogen betydning ved jeg ikke.


  • #7   15. nov 2012 hyosung 250
    cbr 125
    ninja 250

    stort set alle mindre nyere mc'ere kører langt på literen.
    hvad budget?


  • #8   15. nov 2012 Vil ikke bruge en masse penge, Planen er sådan set, en lille motorcykel som skal bruges til og fra arb. og noget by kørsel, den skal ikke være noget specielt, da den vil blive brugt i alt slags vejr.

  • #9   15. nov 2012 Hvorfor bruger du ikke bare den du har ?

  • #10   15. nov 2012 Min Kawasaki ??? den skal sørme ikke ud i dårligt vejr.

  • #11   15. nov 2012 Jeg ville finde mig en 125'er eller en 250. Alting bliver dyrere des flere flere kubik du vil have, så hvis ikke mange ccm er et krav, så hold dig til en af de små. Jeg har det selv sådan at min "store" dejlige SV'er passer jeg meget godt på, så godt at jeg ikke ville bruge den til dagligt brug, hvorimd den lille 125'er kan godt tåle at få skrammer uden det gør mig noget.

  • #12   15. nov 2012 Hold nu op... Det er sgu da fjollet, at investere i en fed mc, og så køre 95% af sine km på noget undermotoriseret ragelse...

    Den vn tager ikke skade af det danske vejr, og værdien bliver heller ikke reduceret af at den bliver brugt.


  • #13   15. nov 2012 Martin E.
    Helt enig smiley Jeg vil heller ikke bruge min Kawa. til hverdag. så der skal en lille en til, som kan klare hverdagens kvaler. og hvor det ikke gør noget med skrammer osv.


  • #14   15. nov 2012 Brian S.
    Ja sådan ser du det ;). Men min lille Kawa skal ikke udsættes for dårligt vejr og en dælens masse km, for mig er det ikke en brugs genstand. Jeg nyder simpelhen bare at have den, og så står den så flot i min stue og ser godt ud.


  • #15   15. nov 2012 Hvis det var en decideret vinter cykel du var efter, så kunne jeg forstå det. Men hvis det er en som du har tænkt dig at køre på til dagligt hele året. Så er jeg helt lost.

    Men vi er jo heldigvis ikke ens smiley Go jagt.


  • #16   15. nov 2012 Kawasakien er bare en "Dummy-model" hehe
    Den står bare i stuen og ser godt ud, for den kan faktisk ikke køre smiley


  • #17   15. nov 2012 Aaaah smiley den køre nu ellers rimelig godt smiley

  • #18   15. nov 2012 Min Gsxr 600 kørte den ene gang jeg målte den, 18.6 pr liter.
    Det var ved blandet kørsel.

    /Christian.


  • #19   15. nov 2012 Stort set alle mc'er kører langt på literen.
    Min Cbr900RR fireblade kører som regl 17-18 km/l. Hvis man presser den konstant, kan den komme ned omkring 15, og kører man pænt, render den over 20 km/l.


  • #20   15. nov 2012 Ved godt det er en kinamaskine MEN min Jinlun 150-5 gig 36-38 km på literen... Ved blandet kørsel...

  • #22   15. nov 2012 Og min gamle Heinkel fra 1954 kører ca 40 km/l ved 75 km/t.

  • Karl O
    Karl O Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 5
    #23   15. nov 2012 Min trofaste honda cb 500 kører mellem 24 og 25 km. på literen ved "normal" kørsel. Den er billig at holde kørende og billig i indkøb, så den vil være perfekt til formålet.
    Min er absolut ikke til salg. smiley


  • #24   15. nov 2012 Hold dig fra en TL1000s Den ku' umuligt gå mere end 17 - 18 stykker selv ved meget forsigtig kørsel smiley

  • #26   15. nov 2012 (link fjernet)
    der er lavet mere end 50000000 af dem så den er genemprøvet ca45km/l


  • #28   15. nov 2012 Hvis det skal være en mere moderne maskine med noget fut i, hvad så med en Honda NC700. Mener at jeg kan huske den skulle runde de 30 km/L

    At jeg så er enig i at din egen maskine godt kunne få nogle flere kilometer, er en anden sag;)


  • #29   16. nov 2012 Jeg havde for mange år siden en Kawasaki GPX 600 R.
    Det var mig ikke muligt at drive den under 19 km/ltr uanset hvor mange klø jeg gav den (og det var mange)...
    De kan fåes til absolut billige penge - men måske de er blevet "modereret" lidt med tiden. Det var en California-model der kom i '97 som var noget pint i dyser o.s.v.
    ...Men den kørte fabelagtigt - gik nemt 230 på uret...


  • #30   16. nov 2012 Kærestens er-5 fra 1999 kører 25-30 km/l og den kan os følge trafikken. Tror nu stort set alle de "mindre" mc'er kører der omkring.


  • #31   16. nov 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/121461-universal_zero_s_zf9 kører 300000km på et batteri

  • #32   17. nov 2012 KTM 690

  • #34   17. nov 2012 har en gpx750R. den har jeg udregnet til at gå mellem 17,64 og 20,04, med forbehold for km-visningens rigtighed.
    Du skriver ikke detaljer om hvad du ligger til grund for dit ønske og det betyder efter min vurdering ganske meget.
    Hvis du er 100% idealist og UDELUKKENDE ser på km/l er sagen umiddelbart mere simpel for så skal du jo på ingen måde tage hensynt til hverken anskaffelselspris, vedligehoildsbudget m.v. (der er dog den detalje at de af producenten opgivne data sjældent passer på praksis).
    vil du derimod have en mc som udgiftsmæssigt er billigs pr kørt km er sagen straks meget mere kompleks og der er km/l bestemt ikke nødvendigvis udslagsgivende. Her er så også forudsat at du er flintrende ligeglad med udseende, hurtighed, topfart, kørekomfort, sikkerhed (bremsetype m.v.)
    Så der kan hurtigt komme mange ting du skal vurdere alt efter hvad det egentlig er du ønsker............ *S*


  • #36   17. nov 2012 Ja selvom den så evt. går 10 km/l under det opgivne kan den da stadig være int. i forhold til mange "rigtige" motorcykler *S*

  • #37   20. nov 2012 kørselsmønster/stil har også lidt at sige , prilleren kan da gå 15 kml med to på når man kører pænt , omvendt kan den også æde 5-7 kml når man kører isle of møn eller generelt kører som en abe

  • #38   20. nov 2012 Indlægsstarter skriver: "nær kørsel." og " Vil ikke bruge en masse penge, Planen er sådan set, en lille motorcykel som skal bruges til og fra arb. og noget by kørsel, den skal ikke være noget specielt, da den vil blive brugt i alt slags vejr. "
    Det siger ikke noget specifikt om forventet og rimeligt validt kørselsomfang men indikerer umiddelbart et forbrug i den lave ende. Stadig medmindre indkøbet skal ske af idealistiske årsager ville jeg fokusere MEGET mindre på km/l og mere på bl.a. indkøbspris inkl. evt. låneomkostninger.
    Køber du brugt kunne pris på almene sliddele og modelrelaterede "sygdomme" være andre vigtige parametre.
    Alt efter hvor befaren du er i at skrue, kunne man måske også undersøge hvor vedligeholdsvenlig den er, selvom det helst ikke skulle være dette punkt der er særligt udslagsgivende. Kan du ikke skrue kunne en parameter være, hvor langt der er til nærmeste mekaniker du "tør" aflevere dyret ved. Jeg tror ikke det kommer på tale i det valg du formentlig gør, men der kán være ret stor forskel på forsikringspræmien hvis man det ekstreme valg er en MZ ets 150 VS en ny busa......
    Jeg ved egentlig ikke hvorfor du fokuserer på mc´ere til det brug du skitserer her, for jeg tror da også du skulle overveje både 30- og 45 scootere. Stadig hvis vi forudsæætter korte afstande og især i byer, så vinder du kun marginaler, hvis overhovedet noget ved at får en tohjuler der kan køre stærkere! Nu må andre gerne korrekse for de helt små scootere/mc' ere er jeg ikke voldsom stærk i, men jeg vil tro at man som generel regel kan sige at de relativt billige 2-takts-kinøjserscootere har en dårligere og måske endda væsentlig dårligere benzinøkonomi end de ofte dyrere "mærkevare" 4-taktere. Har hørt (!!!) fra end sælger at nogle af de små 4-taktere skulle kunne gå op til 45 km/l som jeg godt nok synes lyder lidt for godt. måske er der andre der har faktuelle og korrekt udregnede gennemsnitstal for benzinøkonomien. Vha alm købmandsregning kan du jo lave et lille budget med egene fastsatte parametre og så prøve at sammenligne. Med dit fokus på benzinøkonomien vil jeg tro du bliver lidt overrasket.


  • #39   21. nov 2012 Min kører nogle gange 6 km på literen, hvis jeg kører pænt...

  • #40   21. nov 2012 MZ TS125.....!!!

  • #41   21. nov 2012 YBR125i ca. 45km/l blandet kørsel. Det er sgu en af de driftsikre. 18000kr af ny og ca 10000kr for en brugt(20010/20011). Held og lykke.



Kommentér på:
Motorcykler som går langt på literen ?

Annonce