{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Prøvetur på Mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står og skal til at ud op prøve nogle forskellige mc'er med henblik på køb - men da jeg er 20 år og kun har det lille kort har jeg lige et spørgsmål.

Hvordan prøver jeg en tur på dem, når de sandsynligvis ikke er neddroslet til de max tilladte 34 hk.?

Hvis i har et link til et sted hvor der står hvad man skal være særlig opmærksom på (slitage osv.) når man køber mc brugt, så må i gerne lige ligge linket her.


Hilsen Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvetur på Mc
  • #1   25. jun 2006 Tror mest af alt det er en sag mellem dig og ejeren. Eftersom du ikke har kørekort til "stor" MC risikere du de 5000 kr i bøde samt ejeren risikere at få en bøde for at have ladet dig køre på MCen.

    Det nemmeste er nok at give ejeren af den MC du er interesseret i et ring og forklare ham situationen. Så må han tage stilling til om han er interesseret i at lade dig køre på MCen.

    Du kan også ringe til Politiet og spørge om der findes nogen former for dispensationer.

    Når du skal handle MC så sørg for at køre en tur på den og give den noget gas når den er oppe på drifttemperatur. De fleste MC'er sladre meget hurtigt om der er noget galt når du gir den nogle omdrejninger.

    Sådant noget som bremseskiver og dæk er en god ide at kontrollere da de koster lidt. Især skiverne.
    Men vigtigst af alt så brug din sunde fornuft når du handler ged.

    Prøv iøvrigt at søge i fora, mon ikke andre har stillet samme spørgsmål tidligere smiley


  • #2   25. jun 2006 Med henblik på det med det lille kørekort - så ville jeg bare tage chancen og håbe på at du ikke bliver stoppet af politiet.

    En anden ting jeg kom til at tænke på er forsikringen - dækker ansvars forsikringen hvis man kører en stor MC med lille kørekort??


  • #3   25. jun 2006 Forsikringsselskaberne gør alt hvad de kan for at slippe uden om at skulle betale noget som helst. Selvfølgelig vil de prøve deres sag mod en person der ikke har gyldigt kørekort til det førte motorkøretøj.

    Det kræver jo altså lidt at lave et overskud efter skat på 418 mio. kr. i 1. kvartal 2006 (TopDanmark)

    Jeg fatter ikke at forsikringspriserne ikke har startet en krig eller lignende. Alle bliver fuldstændig røvpulet, undertegnede inklusive. Desværre griner forsikringsselskaberne bare når jeg som enkelt person råber op om det.

    Dog skal GF lige have en tak for at give alle nye motorcykelister en chance for at bevise de kan køre MC ved at tilbyde Danmarks ubestridte laveste ansvarspræmie for nybegyndere. Det er god stil...



  • #4   25. jun 2006 Ja, stor ros til GF forsikring!! (jeg gir 2500kr i ansvar - ny mc'ist uden anciennitet fra hverken bil eller mc)..

  • #5   25. jun 2006 Forresten - Køb min Hornet! smiley

Kommentér på:
Prøvetur på Mc

Annonce