{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Udstødnings potte bil/Mc {{forumTopicSubject}}

hej alle

sad lige og stenede lidt, er der nogen der har eller har hørt om nogen der har prøvet at montere en potte fra en bil på en mc ? smiley

remus potte eller noget i den stil ?
http://www.astina.dk/udstoedninger/megan-racing-udstoedning-gt-p-112917.html?cPath=179_402

(link fjernet)

http://www.astina.dk/udstoedninger/megan-racing-udstoedning-carbon-spec-p-115176.html?cPath=179_402

hvad sker der ? er det godt, skidt eller fedt ? hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødnings potte bil/Mc
  • #1   27. nov 2012 ja den havde jeg godt luret men er der over hovedet forskel på denne type potter til bil og mc når der er tale om gennemstrømspotter

  • #2   27. nov 2012 næh... i bund og grund er der ikke... dog er der ofte mere end bag potten på en bil, så for at få mest lyd ud af bilen er der ikke meget dæmpning i denne...

    sætter du den på en mc som den eneste dæmper... ja så får du rigeligt med lyd... nogle vil nok sige for meget.. smiley

    jag ville nok købe en der er beregnet til en mc hvis min skulle skiftes.. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #3   27. nov 2012 Det der elendige kina pis, ville aldrig nogensinde ende på en MC så længe jeg ejede den.

    Der er forskel. MC potter bliver oftest bygget ud fra en ide om effekt, vægt og udseende.

    Bil potter af den der slags, bliver bare bygget så de små popdrenge i deres Golf2 kan få stiv fjeder på over støjen. Der er ingen videre dæmpning, ingen som helst kvalitet og intet ordentligt flow i sådan en der.


  • #4   27. nov 2012 Hvis du skal have noget billigt

    (link fjernet)


  • #5   27. nov 2012 Har udstødnings systemet på 4 takt mc så meget betydning? Kan man få dårligere effekt ved en for stor udstødning? Jeg mener at jo mindre modstand, jo større effekt. Jeg ved at på 2 takt maskiner er det meget vigtigt med den rigtige udstødning. Men har fået den opfattelse af at der bare skal være så fri udblæsning på 4 takt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #6   28. nov 2012 Du tager fejl... smiley

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #7   28. nov 2012 Tja, MotoGP kører med fri flamme - så godt som.
    De Kinapotter holder få km, så er ulden, en tot støbebatts , atomiseret.


  • #8   28. nov 2012 MotoGP maskinen er også trimmet til den modstand, eller mangel på sammen, der er i røret. Og som Sajmon siger har det betydning, smid en turbo på så kan du droppe potten, så vidt jeg ved..

    NB: Jeg vil gerne se et billede hvis du sætter sådan en bil potte på din MC..


  • #9   28. nov 2012 Udstødningens modstand skal passe til benzin/luft blandingen så vidt jeg har forstået det- k&n filter - mere luft, jet nåle - mere benz og en åbenpotte, - mindre modstand. Sådan har jeg forstået det.

    På min fine scooter med større Karb mere åbent filter og knæk/bræk potte kunne man mærke når det hele passede sammen ved 50-60 km/t begyndte resonansen at passe.


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #10   28. nov 2012 Ja, vi snakker altid trimmet, ikke? Forrør skal der til, alt andet er restriktion.
    Fotos af "Golfen" tak, monter nu en på hver side smiley


  • #11   28. nov 2012 i motor gp har udstødningen den effekt at mc,en ikke må larme over en vis DB. der er støjgrænser på alle motorbaner. jeg kan ikke se hvordan en 4 takt skulle have gavn af et overtryk i cylinder, ved feks at der er modstand i udstødning.

  • #12   28. nov 2012 Har et par gange skiftet fra standart til sports udstødning, uden jeg har kunne mærke forskel.
    Men da jeg havde min Xtz 750 skiftede jeg fra helt åben udstødning, til original udstødning, og fra at den trak rent helt nede fra, hostede og hakkede den op til 3000 omd, så selv om det er 4 takt, er det altså vigtigt motor så bliver stillet rigtigt.
    T


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #13   28. nov 2012 Hvis F1 og GP har støjgrænser, så har luftfarten det også smiley

  • #15   28. nov 2012 jeg har lige prøvet at køre en tur med den originale, den siger ik meget og blir extrem varm i forhold til den uoriginale. syntes der er forskel, det er ligesom om den uoriginale ånder meget bedre, den trækker bare bedre i hele registeret. den originale bremser ligesom effekten lidt.

Kommentér på:
Udstødnings potte bil/Mc

Annonce