{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
13. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Slid på bane racer? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går og overvejer at købe mig en motorcykel, en Honda CBR 1000 RR fra 2009. den er uden afgift og jeg synes det lugter af den er blevet brugt på bane, og så er mit spørgsmål hvor stort et slid der vil være på en sådan maskine ? burde en sådan maskine kunne holde til det og skal jeg ikke være nervøs for at få problemer med maskinen ?..

det vil være min først mc så har ikke så meget forstand på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slid på bane racer?
  • #1   14. jan 2013 Jeg kender folk der bruger det mere på vej end på bane, så jeg ville ikke være nervøs - de kan godt holde til det i dag med mindre de er voldtunet.

  • #2   14. jan 2013 nu er det jo en racer du har kig på... og den er som det fremgår... bygget til race..

    men hvis sælger ikke ved om den har været på bane eller ej, ville jeg nok overveje om der er andet man heller ikke ved om cyklen...

    men kan det overhovedet svare sig at købe en uden afgift?


  • #3   14. jan 2013 Personligt ville jeg gå udenom en baneracer, med mindre jeg skulle bruge den til bane. Og ja de er måske bygget til det men det er uden tvivl nogle meget hårdere km en ved normalt brug

  • #4   14. jan 2013 en bane cykel blir kørt hården, men tilgengæld bliver den også passe bedre med service og vedligeholdelse

  • #5   14. jan 2013 Det mest fornuftige i dit indlæg er, at du kigger på en Fireblade som din første mc..... jeg kan dårligt komme i tanke om nogen bedre maskine at lægge ud på som mc'ist !
    Specielt da du selv medgiver i dit indlæg - at din forstand er begrænset vedr. Mc'ere... andre spændende og velegnede start mc' kunne være, Duc Panigale, Bmw HP 1000, Honda's kommende MotoGp replica osv... afgift... her er et ord du kan tilføje din manglende forstand.. Flex leasing, så who give's a flying fuck med afgiften, jeg glæder mig til at høre nærmere når du kommer igang og får spolet nogle kilometer af :o) hels og lykke Søren L.


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   14. jan 2013 Hej og tak for alle for jeres svar smiley jaa jeg har lidt at sku have tænkt igennem, men har allerede fundet tilbud på 1650 pr måned med flex leasing så det er løst smiley også derfor jeg føler det kan svarer sig med en MC uden afgift, det er jo min starter og måske synes jeg slet ikke om det, hvem ved, men vil sku give det et forsøg for synes det er en fed maskine. og kan jo altid få betalt afgiften ud om et par år eller før hvis jeg føler for det :)..

    Men det er bekymrer mig nu er at der er monteret powercommander på maskinen, hvilket i mine ører lyder som chiptuning.. kan sælger ikke have slået maskine halvt ihjel ved forkert programmering af det ? eller hvordan fungerer det ?


  • #7   14. jan 2013 Det bekymre mig at nogen vil starte deres mc karriere på så potent en maskine. Det kræver så ufattelig mange timer i sadlen at kunne tumle de kræfter den har. Den halve power vil være længe nok til at gøre tarmen tynd og få hjertet op i det røde felt.

    Køb en mindre cykel. Du vil elske dig selv for det.

    Mvh Brian smiley


  • #8   14. jan 2013 Der findes ikke mange cykler, der er nemmere at køre end en Blade.


  • #9   14. jan 2013 Jan fra Nordsjælland - og til Søren L, af alt og alle "liter maskiner", er Bladen nok den mest omgænglige af dem alle !
    Men Søren L. at den bliver omtalt som "venlig" skal du ikke lade dig "snyde" af - at starte ud på sådan en, er noget af det mest ¤%"#% jeg længe har hørt.
    Det er ikke "legetøj", og slet ikke for uerfarne start mc'ister, du får max 10 - 15 % ud af dens virkelige formåen, for at køre stærkt ligud kan alle..
    At den er monteret med PC skal du ikke bekymre dig om, sålænge vedkommende der har trillet den ind, har den fornødne viden til det, og ikke bare har downloadet et map.
    Er du i tvivl, så bestil en tid hos FV motor - så kan der med garanti heller ikke hentes mere kørbarhed ud af din Blade bagefter, havde du forstand og erfaring, vil du kunne mærke det som "afstand mellem gashåndtag og asfalt er mindre og mere direkte"...
    Søren L - du lyder dedikeret og blottet for enhver form for fornuft, jeg ser frem til spændende indlæg gennem sæsonen fra din hånd :o)
    Held og lykke - du får brug for det, tro mig


  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
    #10   14. jan 2013 http://www.youtube.com/watch?v=dbEq8b3y8ws
    Pas på kørekortet smiley


  • #11   14. jan 2013 vil nok holde med brian s , jeg start på en zx12r , og nu køre jeg gsx-r750w det er helt klar rare og køre på gsxr en zx12r , men hver sin mening Søren L
    forsat god aften drenge


  • #12   14. jan 2013 Er det rigtig forstået - Du vil købe en Fireblade fra ´09 uden afgift, for at finde ud af om MC er noget for dig? - Hvis det er rigtigt forstået, må jeg lige fortælle dig et par alvorsord - ja du kunne være min søn - Hvordan vil du køre på en cykel uden afgift? - Ja man kan jo tage chancen på flere måder - MEN det skal du ikke af 2 grunde. Det kan koste dig RIGTIG dyrt, hvis det går galt. Og risikoen er tilstede, når du som uerfaren kaster dig ud på en Blade. Derudover hvordan kan du nyde MC-kørsel hvis snyder dig til en tur i ny og næ.....Det er fandeme ikke sjovt. Køb en MC du har råd til - der er masser af 600 til fornuftige priser. Og de er til at betale og forsikre - brug så en god skilling på noget ordentligt udstyr - og kør MANGE kilometer - det er sjovt. God fornøjelse

  • #13   15. jan 2013 Jeg syntes nu også at en 1000 RR nok lige er en lidt for voldsom start. Nu er jeg måske ikke den bedste til at vurdere, da jeg aldrig har kørt noget større end en CBF500, men som begyndercykel er det åndsvagt at købe så potent en maskine - ikke kun fordi man slet ikke kan udnytte potentialet i maskinen(som de andre også skriver), men også fordi at, selv hvis du slipper fra at vælte uden personlige skader, så er det da øv at beskadige så dyr en maskine.

    Start hellere ud med en ældre maskine med en 60-70hk max. De koster næsten ingenting og falder ikke synderligt meget i værdi på et års tid. Når du mener du har erfaring nok, så køb noget større, men lad da være med at starte på en stor, ny 1000cc. smiley


  • #14   15. jan 2013 Jeg fatter ikke en meter af hvorfor du vil bruge den mængde penge på en mc.. (og så alligevel ikke med flexleasing) uden at have sat dig det mindste ind i det.. En powercommander lyder som et helt nyt ord for dig.. Og tager jo kun 2 minutter at google sig frem til.. Og er der så skide mange cykler der har..
    Hvad jeg så derefter heller ikke forstå er at du samtidig siger: "og måske synes jeg slet ikke om det, hvem ved"

    Jeg er helt stået af..

    Personligt ville jeg ikke bruge den sum af penge på så dyr en starter MC som alle her jo også prøver at forklare, at du ikke vil kunne få halvdelen af dens potentiale ud af.
    Ville derefter heller ikke købe en tidligere bane MC.. Og da slet ikke hvis du anyways tænker på at spare afgiften..

    Køb en fed 600'er med afgift og det hele.. Lær at kør den og kom på nogen kurser osv. Og er det ikke noget.. Er den sikkert også lettere at komme af med igen! End at skulle til at kæmpe sig ud af en leasings aftale osv!


  • #15   15. jan 2013 Baneracer bliver behandlet hårdere, og motoren er nok det mindste problem. Forgaffel, lejer etc slider meget, der kan være mange omkostninger forbundet, især hvis den skulle have haft et styrt som ofte ikke er erkendelige når man ser på den.

    Folk plejer deres cykler forskellig samt at de også kører deres maskiner forskellig. Jeg har aldrig set nogen varme op deres cykler bortset fra tomgang. De får meget høvl og hvis man kan finde ud af at køre så slider man motoren også stærkere...

    MEN, for det meste kan man se om den er kørt på bane. Tjek dæk og hjul, er der mærker efter mange dækskift eller er dækkene kørt helt ud til siden. Ligeledes om der er uheldmærker nogen steder samt om fodhvilerne har været nede og ligge.

    Hvis du ikke kan se noget af det, så har den allerhøjest vøæret ude på hyggeture på bane hvilket der intet er galt med.

    Spørg manden og så gå for købet.

    Dog vil jeg lige bemærke at jeg har kørt motorcykel i 16 år, og firebladen var for stærk til mig. Jeg skiftede til de ældre 1000er modeller med 110-130 hk som passer mig bedre mht ydelse (samt at de også er billigere smiley )


  • #16   15. jan 2013 Alle Kan da starte på en fireblade eller R1... den er da lige så let og køre som alt muligt andet... hvis man har trang til fart og tror man er Rossi er det nok en knap så god ide... men køre man stille og roligt og evt følger fartgrænserne kan man sort set køre alt

  • #18   16. jan 2013 Et ord: lol....

    Har prøvet min onkels R1 2010, det er jo umuligt stort set som ny at lærer noget på dem, de er sjove lige ud men man skal sq ha' sine erfaringer inden man sætter sig op på en maskine med så mange kræfter og lægger knæ i asfalten.

    Har aldrig prøvet en 600 men kunne forstille mig det ville være noget lettere.. Jeg må sige jeg havde intet imod den gamle kørekort ordning med 2 års på lille og så stort (af underlige grunde var den aldersbestemt, burde gælde for alle but w/e). For jeg har lært et tons på min ninja >>>>250cc!!!<<<< som jeg ved, jeg ikke ville have lært på en R1 simpelthen fordi jeg ikke ville turde at få den op i omdrejninger og ryge afsted når man lægger nede i svingene... Alle er forskellige men ville lige dele min mening.

    Noget andet er du virker lidt useriøs/ikke så målrettet... du ved ikke engang om det er dig. wtf? smiley


  • #19   16. jan 2013 John$on: Hva er så pointen i at købe så stor en mc? Og hvis man ikke drejer gashåndtaget, så meget så er det selvfølgelig en letkørt MC, men hvis man er interesseret i sådan en type motorcykel, så nøjes man heller ikke med kun at dreje håndtaget en smule.
    Man vil altid lige prøve lidt mere end sidste gang man accelerede.Og det er der at det går galt, hvis man ikke har god erfaring. Og det har man ikke efter 2-3 ugers kørsel, hvor man nok begynder at igve den gas.


Kommentér på:
Slid på bane racer?

Annonce