{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Hjælp til en nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Vil gerne starte med at sige tak, for hvis du læser dette viser det at du gerne vil hjælpe...

Jeg skal til at starte på mit kørekort og skal ud og ha min første cykel... Så jeg har en masse spørgsmål... Her er lige et par af dem...

1: Jeg har bestemt mig for at jeg vil ha en læder dragt... Hvad er bedst? Heldragt eller 2 delt? Hælder mest til to-delt men kom med jeres erfaring...
Har været inde og kigge på noget der hedder büse, er det noget skrammel og for billigt? hva skal jeg gå efter? Vil gerne have noget som beskytter mig men behøver måske ikke lige være en proff dragt;-)


2: Hvilket mærke skal jeg vælge af hjelm?


og sidst men ikke mindst: Har kigget rigtig meget på R6 fra 2005... Er dette for lille/stor en maskine hvad er godt og starte på?

For forhånd tak for hjælpen...


K.Bisgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til en nybegynder
  • #1   2. mar 2013 måske du kan finde noget på de sider her.....

    mvh



    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=mc+udstyr


  • #2   2. mar 2013 + ved heldragt Ingen træk mellem bukser og jakke
    - ved heldragt det er mere bøvlet samt i 25+ Grader skal du slæbe rundt på det hele
    men køb noget som kan lynes samme
    Hjelm Prøv dem helst på den Mc du skal køre på


  • #3   2. mar 2013 pøj pøj med kortet!

    Jeg kører selv 2 delt.. Og er meget tilfreds med at kunne lyne det sammen.. Så på de helt sjove sving ture er jeg helt pakket ind.. Og når jeg bare bruge MC'en til en stille hygge tur.. og vejret er for varmt.. Så bruger jeg jakken for sig.. Og et par kevlar bukser i stedet..
    Men tror da at sikkerhedsmæssigt at en HEL-dragt er bedre da den jo så ikke har et svagt punkt på midten.

    Hvad angår hjelm skal du ind i en butik og prøve dig frem.. Det er meget forskelligt hvad man finder behageligt og hvad som passer... Jeg var igennem mange hjelme før jeg fandt min.. Og alt for mange som sad af lort.... Så det er meget smag og behag / størrelse / hovedtype..

    Hvad angår maskine at starte på.. Er der sikkert lige så mange holdninger til det som der er at spørge folk om dæk smiley
    Hvis du føler pengepungen og at din selvkontrol kan ligge ud med en r6'er syntes jeg da bare det er hvad du skal gå efter..
    Vil dog varmt anbefale at du tager på et svingkursus hurtigst muligt.. Og få fornemmelsen lidt ind i blodet af din nye maskine.!

    smiley Pøj pøj med det og sås på vej!!!


  • #4   2. mar 2013 Büse er et rigtig fint mærke, kvaliteten er iorden og du sprænger ikke banken.
    Hvis du befinder dig i østjyllands området, kan det anbefales at du tager kontakt til Mums MC han har styr på alt hvad der hedder Büse.


  • #5   2. mar 2013 Er selv og startet på en R6er model 05. Og jeg har den endnu. Det er en god gadecykel efter min mening. til at holde ud at køre på. blid som et lam i de lave omdrejninger og vild nok til gaden i de høje. så hvis det er den du synes er fed, så køb du roligt sådan en. der er ikke rigtigt nogle problemer med modellen.

  • #6   2. mar 2013 Held og lykke med kortet jeg har 2 delt spidi læder dragt lækkert når det varmt man tag uf og prøv nogle dragter og find ud af hva du følrr dig mest komfortabel i
    Sammr med mcen prøv nogle forskellige


  • #8   2. mar 2013 Jeg kører selv med en Caberg V2 hjelm, og den støjer af h... til! Jeg har selv prøvet en Schuberth C3 hos en forhandler, og den er meget støjsvag. Det bliver helt sikkert min næste hjelm! Men generelt går hjelme fra Schuberth for at være meget støjsvage, så hvis du udover sikkerhed i topklasse går efter en støjsvag hjelm, skulle du måske prøve deres hjelme

  • #9   2. mar 2013 smiley kører med Schuberth C3 og er super glad for den.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   3. mar 2013 Prøv at høre din forsikring ad hvad en R6 vil koste dig.

  • #11   3. mar 2013 Schuberth og sikkerhed i topklasse er vist ikke to ord der burde stå i samme sætning!
    Og angående støj, så vælg den hjelm der sidder bedst.
    Hvis du vælger en R6er eller en anden sportscykel, så vælg en hjelm der ikke er for fysisk stor og tung og som har en god aerodynamik. Det udelukker de fleste de fleste Schubert hjelme. Ligesom uafhængige chrashtests ikke giver særligt imponerende resultater til Schuberth smiley
    Støj i en hjem har lav prioritet, da ørepropper er obligatorisk hvis du har din hørelse kært, og det er uanset hvad hjelm du vælger!
    Kører selv med en Shoei XR1100 med whisperkit, det spiller på en R6er efter min mening.


  • #12   3. mar 2013 2-delt der kan lynes. Mere alsidigt, og nemmere hvis du skal træde af på naturens vejne...

    Hvis det er din første cykel ville jeg ikke købe det helt dyre grej. Giv det en sæson eller 2, så ved du også hvad der er bedst til dig og dit behov.

    Vh


Kommentér på:
Hjælp til en nybegynder

Annonce